Συνεχίζεται η ανεξέλεγκτη δράση των εισπρακτικών εταιρειών, καθώς λόγω και της οικονομικής κρίσης αυξάνονται οι πιέσεις και εμπλουτίζονται οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν, προκειμένου να αναγκάσουν τους μικροφειλέτες του “πλαστικού χρήματος” (κάρτες αγορών), δανείων κ.λπ. που καθυστερούν τις δόσεις τους να πληρώσουν και οι εταιρείες να λάβουν την προμήθειά τους.
Ήδη σε δύο περιπτώσεις έχει επιληφθεί η Δικαιοσύνη, ενώ αυξάνονται καθημερινά τα κρούσματα όπου οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιρειών εμφανίζονται ως συνεργάτες δικηγορικών γραφείων, προκειμένου να ασκήσουν ασφυκτικές πιέσεις, ενώ πολλές φορές απειλούν τους πολίτες.
Ορισμένες εισπρακτικές εταιρείες στην ουσία “ενοικιάζουν” το ονοματεπώνυμο νέων, κατά κανόνα, δικηγόρων και εν συνεχεία οι υπάλληλοί τους τηλεφωνούν σε μικροφειλέτες ως συνεργάτες των δικηγορικών αυτών γραφείων, επικαλούμενοι το όνομα του δικηγόρου…
Μάλιστα, εάν ο μικροφειλέτης απουσιάζει, οι υπάλληλοι της εισπρακτικής εταιρείας αφήνουν μήνυμα λέγοντας ότι πρέπει επειγόντως να επικοινωνήσει ο κάτοχος πιστωτικής κάρτας, κ.λπ. με το δικηγορικό γραφείο.
Σε περίπτωση που ζητηθεί από τον μικροφειλέτη ο αριθμός μητρώου που έχει ο δικηγόρος στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών προκειμένου να επαληθεύσει εάν πρόκειται για δικηγόρο “μαϊμού” ή όχι, κανείς από τις εισπρακτικές εταιρείες δεν το δίνει (ούτε κάποιο άλλο στοιχείο του δικηγόρου), παρά απαντούν ότι θα επικοινωνήσει ο δικηγόρος με τον μικροφειλέτη.
Όταν ο μικροφειλέτης ζητάει από τον υπάλληλο της εισπρακτικής εταιρείας να μιλήσει με τον δικηγόρο που επικαλούνται, η απάντηση είναι ότι δεν είναι στο γραφείο του και θα καλέσει ο δικηγόρος τον πελάτη. Πάντως, όπως λένε παράγοντες της αγοράς, ορισμένες εισπρακτικές εταιρείες συνεργάζονται μεν με δικηγόρους, αλλά εν αγνοία τους χρησιμοποιούν το όνομά τους.
Παράλληλα, οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιρειών καλούν τηλεφωνικά αλλά και σε κινητά τηλέφωνα τους μικροφειλέτες πολύ πριν την ημερομηνία λήξη της δόσης, ενδιαμέσως και λίγο πριν την προβλεπόμενη ημερομηνία, ακόμη και σε ακατάλληλες ώρες (ώρες κοινής ησυχίας κ.λπ.) ή σε επαγγελματικούς χώρους που ο μικροφειλέτης δεν μπορεί να μιλήσει.
Δεν το κλείνουν αν δεν πάρουν αυτό που θέλουν
Είναι μόνιμο φαινόμενο πλέον οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιρειών να μην κλείνουν το τηλέφωνο εάν δεν εκμαιεύσουν από τον οφειλέτη την ημερομηνία καταθέσεις (καθυστερούμενης ή μη) της δόσεις στην Τράπεζα. Η δε συμπεριφορά των υπαλλήλων αυτών, πλέον του ότι είναι πιεστική και απειλητική, στερείται των κανόνων ευγενείας και καλής αγωγής, όπως λένε οι ίδιοι οι μικροφειλέτες.
Η πρώτη ενέργεια κατά των εισπρακτικών αυτών εταιρειών που κινούνται εκτός νομικού πλαισίου, ξεκίνησε το 2008 από το Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών με πρωτοβουλία του τότε προέδρου Δημήτρη Παξινού.
Ο Σύλλογος υποστηρίζει ότι οι εισπρακτικές εταιρείες κινούμενες στα όρια της νομιμότητας, αποτελούν πρόβλημα για μεγάλο αριθμό τραπεζικών οφειλετών, από τους οποίους αξιώνουν, ενίοτε επιτακτικά και μη νόμιμα, την καταβολή οφειλών τους προς Τραπεζικά Ιδρύματα.
Ήδη έχουν υποβληθεί δύο εγκλήσεις κατά εκπροσώπων δύο συγκεκριμένων εισπρακτικών εταιρειών, κατά των οποίων προέκυπταν ενδείξεις τέλεσης εγκληματικών ενεργειών.
Πηγή: news247.gr