Στη δυσκολότερη φάση των τελευταίων 20 ετών μοιάζει να έχει εισέλθει ο ευρύτερος χώρος της επικοινωνίας, στη χώρα μας, αφού η μία μετά την άλλη οι εταιρείες του κλάδου αναζητούν ή σχεδιάζουν να… αναζητήσουν στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα προστασία από τους πιστωτές τους, κάνοντας χρήση των διατάξεων του αρ.99 του ν.3588/07.Σύμφωνα με τις πληροφορίες, αίτηση υπαγωγής στο αρ.99 κατέθεσε τελικά την περασμένη Παρασκευή 8/07/2011 η Leo Burnett, ενώ αυτή την εβδομάδα ανάλογη κίνηση εξετάζεται και από τρεις ακόμα εταιρείες.
Η πληροφορία για την πρόθεση της Leo Burnett είχε κυκλοφορήσει ήδη από τα μέσα της περασμένης εβδομάδας, μετά από σχετική ανακοίνωση που έγινε στο προσωπικό. Ανάλογο σχέδιο σύμφωνα με άλλες πηγές έχει και η συνδεδεμένη με τον Όμιλο της Leo Burnett, Mass, ενώ ο «κύκλος» διευρύνεται διαρκώς. Σύμφωνα με άλλες πηγές την υπαγωγή στο αρ.99 φέρονται να εξετάζουν οι εταιρείες Fortune και ATTP ενώ ανάλογο σχέδιο, φέρεται να εξετάζει και η Upset!. Ειδικά για την τελευταία εταιρεία, θα πρέπει να αναφερθεί ότι την περασμένη εβδομάδα, απαντώντας σε δημοσιεύματα που την έφεραν να έχει ήδη υποβάλει αίτημα υπαγωγής εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία τόνιζε ότι δεν έχει κινηθεί ανάλογα.
Οι αρνητικές εξελίξεις στον τηλεοπτικό σταθμό Alter τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, σταθμό στον οποίο αρκετές εταιρείες έχουν σημαντικά ανοίγματα, σε συνδυασμό με την πρωτοφανή ύφεση που πλήττει και τη διαφημιστική αγορά, έχουν φέρει στο «κόκκινο» αρκετές επιχειρήσεις του χώρου της διαφήμισης με μακρά πορεία και σημαντικές δουλειές, όχι μόνο για λογαριασμό ιδιωτών πελατών, αλλά και για το δημόσιο.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι συνολικές οφειλές του καναλιού προς τις εταιρείες επικοινωνίας -διαφημιστικές εταιρείες και media shops- ξεπερνούν τα 186 εκατ. ευρώ, και ειδικότερα οι οφειλές προς τη Leo Burnett, που κατέθεσε αίτημα υπαγωγής στο αρ.99 όπως και το Alter -την περασμένη εβδομάδα-, αποτελούν το 13% αυτών, αφού ανέρχονται περί τα 25 εκατ. ευρώ. Ανάλογα «ανοίγματα» προς το Alter έχουν και άλλες εταιρείες.
Σε ό,τι αφορά τη γενικότερη εικόνα, τα προβλήματα είναι ιδιαιτέρως σημαντικά. Όπως ανέφεραν στελέχη της αγοράς της διαφήμισης στη «Ν», η μείωση των πωλήσεων στο χώρο εκτιμάται περί το 40% με 50% και περισσότερο σε κάποιες περιπτώσεις. Την ίδια ώρα, η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά σε συνδυασμό με την αδυναμία χρηματοδότησης νέων εργασιών καθώς και της αναχρηματοδότησης υποχρεώσεων, έχουν προκαλέσει έμφραγμα, του οποίου οι συνέπειες θα κάνουν την εμφάνισή τους με ακόμα πιο έντονο τρόπο από το Σεπτέμβριο και μετά.
Η μείωση των δαπανών προβολής, τόσο από την πλευρά των ιδιωτών όσο και από την πλευρά του δημοσίου, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα, ακόμα και σε μεγάλα δίκτυα, αφού η διαφημιστική πίτα διαρκώς συρρικνώνεται.
Πηγή: naftemporiki.gr