Ο πρωθυπουργός, οι υπουργοί και τα μέλη της κυβέρνησης κινδυνεύουν να επισκεφτούν την ΔΕΘ και να βρεθούν αντιμέτωποι στους δρόμους γύρω από το Βελλίδειο και τα ξενοδοχεία όπου θα καταλύσουν με κομβόι απεργών ταξί που ούτως ή άλλως έχουν προαναγγείλει κινητοποιήσεις στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης. Η σκληρή στάση που τηρούν το τελευταίο 24ωρο οι αυτοκινητιστές δείχνει πόλωση του κλίματος αλλά αποτελεί και σαφή προειδοποίηση προς την κυβέρνηση εάν συναινέσει στο σχέδιο Ραγκούση που ανατρέπει όλα τα δεδομένα στον κλάδο.
«Δεν ξέρω σε ποια διάσταση βρίσκεται ο κύριος Ραγκούσης αλλά είναι επικίνδυνος για τη δημοκρατία» δεν δίστασε να πει σε ραδιοφωνική του συνέντευξη χθες ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ, λούζοντας αργότερα και με άλλα κοσμητικά επίθετα τον υπουργό, τον οποίο χαρακτήρισε «αγράμματο, αφελή και ύπουλο» με αφορμή τη στάση που κράτησε στο θέμα της απόφασης του ΣτΕ για το άνοιγμα των επαγγελμάτων.
O υπουργός Υποδομών από την πλευρά του δηλώνει αμετακίνητος στο σχέδιο που έχει καταρτίσει και σήμερα παρουσιάζει στο υπουργικό συμβούλιο, παρουσία του προκατόχου του κ. Δημήτρη Ρέππα με τον οποίο αντιπαρατέθηκαν ουκ ολίγες φορές το τελευταίο διάστημα για το άνοιγμα της αγοράς ταξί.
Ο κ. Ραγκούσης δηλώνει αποφασισμένος να αναμετρηθεί με τον κλάδο επιδιώκοντας την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς, την πάταξη της φοροδιαφυγής και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών ταξί…
«Δεν ξέρω σε ποια διάσταση βρίσκεται ο κύριος Ραγκούσης αλλά είναι επικίνδυνος για τη δημοκρατία» δεν δίστασε να πει σε ραδιοφωνική του συνέντευξη χθες ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ, λούζοντας αργότερα και με άλλα κοσμητικά επίθετα τον υπουργό, τον οποίο χαρακτήρισε «αγράμματο, αφελή και ύπουλο» με αφορμή τη στάση που κράτησε στο θέμα της απόφασης του ΣτΕ για το άνοιγμα των επαγγελμάτων.
O υπουργός Υποδομών από την πλευρά του δηλώνει αμετακίνητος στο σχέδιο που έχει καταρτίσει και σήμερα παρουσιάζει στο υπουργικό συμβούλιο, παρουσία του προκατόχου του κ. Δημήτρη Ρέππα με τον οποίο αντιπαρατέθηκαν ουκ ολίγες φορές το τελευταίο διάστημα για το άνοιγμα της αγοράς ταξί.
Ο κ. Ραγκούσης δηλώνει αποφασισμένος να αναμετρηθεί με τον κλάδο επιδιώκοντας την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς, την πάταξη της φοροδιαφυγής και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών ταξί…
Δεν φαίνεται όμως να υπάρχουν σημεία σύμπλευσης με τους επαγγελματίες που έσπευσαν να χαρακτηρίσουν αντισυνταγματικές τις διατάξεις του.
Βασική αρχή του σχεδίου είναι οι άδειες να μην μεταβιβάζονται και να εκχωρούνται από το υπουργείο έναντι τιμήματος και με την προϋπόθεση ότι θα ανανεώνονται κάθε τρία έως πέντε χρόνια. Μέχρι σήμερα πωλούνταν και κληρονομούνταν. Αιτία πολέμου προβάλλει πάντως για τον κλάδο η πρόβλεψη ότι θα υπάρξει έλεγχος και επιβολή προστίμων σε όσους αγόρασαν άδειες χωρίς να έχουν καταβάλλει τις νόμιμες εισφορές, από τις οποίες οι απώλειες εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 5 δις. ευρώ.
Βασική αρχή του σχεδίου είναι οι άδειες να μην μεταβιβάζονται και να εκχωρούνται από το υπουργείο έναντι τιμήματος και με την προϋπόθεση ότι θα ανανεώνονται κάθε τρία έως πέντε χρόνια. Μέχρι σήμερα πωλούνταν και κληρονομούνταν. Αιτία πολέμου προβάλλει πάντως για τον κλάδο η πρόβλεψη ότι θα υπάρξει έλεγχος και επιβολή προστίμων σε όσους αγόρασαν άδειες χωρίς να έχουν καταβάλλει τις νόμιμες εισφορές, από τις οποίες οι απώλειες εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 5 δις. ευρώ.