Στις αρχές Οκτωβρίου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, η έγκριση του οποίου από το υπουργικό συμβούλιο, οδηγεί τους αυτοκινητιστές σε νέες κινητοποιήσεις.Την Πέμπτη το σχέδιο νόμου αναμένεται να αναρτηθεί για δημόσια διαβούλευση στην ιστοσελίδα της κυβέρνησης, ενώ ο δημόσιος σχολιασμός θα διαρκέσει περίπου μία εβδομάδα…
Στη συνέχεια, ο υπουργός Υποδομών, κ. Ι. Ραγκούσης αναμένεται να συναντήσει εκ νέου τους ενδιαφερόμενους επαγγελματικούς κλάδους – ή και τα κόμματα- , ενώ θα κληθεί να περάσει ξανά από το «καμίνι» του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας (ΚΤΕ) Μεταφορών του ΠαΣοΚ.
Σύντομα μείωση κομίστρου
Την Τετάρτη ο κ. Ραγκούσης επιβεβαίωσε ότι το παράβολο απόκτησης άδειας παροχής υπηρεσιών (ΑΠΥ) του ταξί θα έχει ενιαία τιμή για όλη τη χώρα, η οποία θα καθοριστεί μεταξύ των 15.000 και των 40.000 ευρώ. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, όπως τόνισε, θα προχωρήσει σε έκδοση υπουργικής απόφασης για τη μείωση του κομίστρου σε ποσοστά που θα κυμαίνεται μεταξύ 10% και 20%, ούτως ώστε να επιστρέψει στα επίπεδα που βρισκόταν προ των αυξήσεων του πρώην υπουργού Μεταφορών, κ. Ευρ. Στυλιανίδη.
Ο υπουργός Υποδομών υπογράμμισε για ακόμη μία φορά ότι δεν θα θεσπιστούν πληθυσμιακά κριτήρια στην αδειοδότηση των νέων ταξί, σημειώνοντας ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί και ότι τα αποτελέσματά του θα δείξουν ποια θα πρέπει να είναι η συνέχεια. Οι σχετικές εισηγήσεις θα γίνουν από ειδική επιτροπη επιστημόνων υψηλού κύρους, που θα συγκροτήσουν Παρατηρητήριο με αρμοδιότητα την καταγραφή των πρώτων αποτελεσμάτων της λειτουργίας της ελεύθερης αγοράς. Ετσι, για παράδειγμα, το Παρατηρητήριο θα μπορεί, ελέγχοντας τον ρυθμό έκδοσης νέων αδειών, να προτείνει την αυξομείωση του ή την αυξομείωση του παραβόλου απόκτησης άδειας παροχής υπηρεσιών (ΑΠΥ) ταξί.
Πάντως, ο κ. Ραγκούσης προειδοποίησε ότι μπορεί στην αρχή να υπάρξουν περίεργα φαινόμενα, όπως συνέβη και στο εξωτερικό, όταν άνοιξε η παράλληλη αγορά ταξί. Επίσης, ξεκαθάρισε ότι οι σημερινοί οδηγοί θα μπορούν να πάρουν επιδότηση από το ΕΣΠΑ για να αγοράσουν ταξί, όχι όμως για να πληρώσουν το παράβολο της ΑΠΥ.
Πάντως, ο κ. Ραγκούσης προειδοποίησε ότι μπορεί στην αρχή να υπάρξουν περίεργα φαινόμενα, όπως συνέβη και στο εξωτερικό, όταν άνοιξε η παράλληλη αγορά ταξί. Επίσης, ξεκαθάρισε ότι οι σημερινοί οδηγοί θα μπορούν να πάρουν επιδότηση από το ΕΣΠΑ για να αγοράσουν ταξί, όχι όμως για να πληρώσουν το παράβολο της ΑΠΥ.
Ερχεται φορολογικός πόλεμος
Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι αποτελεί θέμα δικαιοσύνης να επιβαρυνθούν με πρόστιμα για φοροδιαφυγή όσοι εισέπραξαν μεγάλα, αδήλωτα ποσά από την πώληση αδειών ταξί και να προστατευθούν φορολογικά όσοι τις αγόρασαν τα τελευταία χρόνια. Ομως, η κρατική παρέμβαση θα μπορεί να φτάσει μετά βίας σε μεταβιβάσεις που έγιναν έως και επτά έτη πριν, καθώς το Σύνταγμα θέτει συγκεκριμένους χρονικούς περιορισμούς. Πάντως, ο κ. Ραγκούσης επισήμανε ότι έχει γίνει διασταύρωση των μεταβιβάσεων αδειών και των φορολογικών δηλώσεων και ότι η κυβέρνηση γνωρίζει ενάντια σε ποιους θα στραφεί.
Νέες κινητοποιήσεις
Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων έκανε λόγο για «κατεδάφιση του κλάδου των ταξί», χαρακτηρίζοντας «τερατούργημα» το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών. «Θεωρούμε ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι ταφόπλακα για 70.000 οικογένειες. Δεν υπάρχει ούτε ένα σημείο που να αφήνει περιθώριο διαλόγου ή συνεργασίας με την κυβέρνηση παρόλο που εμείς και προτάσεις καταθέσαμε και ανοικτοί στο διάλογο ήμασταν» σημειώνεται.Πηγή: tovima.gr