Έγγραφο-ντοκουμέντο το οποίο εμφανίζει τον παραιτηθέντα υπουργό Προστασίας του Πολίτη και υποψήφιο για την αρχηγία του ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ. Χρήστο Παπουτσή, να λαμβάνει την απόφαση για την επέκταση των «ζημιογόνων» συμβάσεων των μισθωμένων ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής για το 2011 αποκαλύπτει η zougla.gr.Στην πολυσέλιδη έγγραφη εισήγηση της 10ης Ιανουαρίου 2011 από τη Διεύθυνση Δασοπυρόσβεσης, η οποία υπογράφηκε από τα στελέχη της φυσικής ηγεσίας του Σώματος αλλά και από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΡΟΠΟ, αποκαλύπτεται η «διαδρομή» που ακολουθήθηκε έως ότου αποφασισθεί η επέκταση των συμβάσεων για τα 12 ελικόπτερα…
που κόστισαν στο ελληνικό Δημόσιο περί τα 20 εκατ. ευρώ και ελέγχονται ως ζημιογόνες από την ελληνική Δικαιοσύνη.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα ενώπιον του εισαγγελέα Πρωτοδικών κ. Αντώνη Ελευθεριάνου κλήθηκαν και κατέθεσαν τις έγγραφες εξηγήσεις τους 30 ύποπτοι, ενώ ο φάκελος της δικογραφίας διαβιβάσθηκε αμελλητί στη Βουλή, καθώς η εισαγγελική έρευνα σκόνταψε επάνω στα ονόματα του πρώην και νυν υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, κ.κ. Σπύρου Βούγια και Μανώλη Όθωνα.
Τα δύο πολιτικά στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. εξαιτίας του θεσμικού τους ρόλου ήταν τα καθ’ ύλην αρμόδια για την υπογραφή των συμβάσεων και της επέκτασής τους. Ανάλογος ρόλος είχε ανατεθεί και στον πρώην γενικό γραμματέα Δημόσιας Τάξης, κ. Γρηγόρη Τασούλα. Οι σχετικές αποφάσεις προβλέπουν ότι οι γενικοί γραμματείς έχουν δικαίωμα υπογραφής για ποσά από ένα μέχρι και 7.5 εκατ. ευρώ, ενώ οι υφυπουργοί από 7.5 εκατ. ευρώ και πάνω…
Ο εκάστοτε υπουργός ουδέποτε υπογράφει. Από την πρακτική, όμως, προκύπτει ότι λαμβάνει όλες τις αποφάσεις. Αυτό άλλωστε αποκαλύπτεται από τα έγγραφα που βρίσκονται στη διάθεση της ηλεκτρονικής μας εφημερίδας, καθώς ο κ. Παπουτσής ήταν εκείνος που είχε τον τελευταίο λόγο και ουσιαστικά άναψε το «πράσινο φως», προκειμένου να επεκταθούν οι υπό διερεύνηση συμβάσεις με τους ζημιογόνους όρους.
Η «μοιραία» υπογραφή
Στις 10 Ιανουαρίου του 2011 από τη Διεύθυνση Δασοπυρόσβεσης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας εξεδόθη η έγγραφη εισήγηση σχετικά με το τι κινήσεις πρέπει να γίνουν για την αεροπυρόσβεση της επερχόμενης αντιπυρικής περιόδου. Το υπό επεξεργασία θέμα ήταν εάν πρέπει να ανανεωθούν οι συμβάσεις εκμίσθωσης που είχαν υπογραφεί το 2010, καθώς οι εμπλεκόμενες εταιρείες έπρεπε να ενημερωθούν μέχρι το τέλος του μήνα.
Στο πολυσέλιδο έγγραφο σημείωμα αναφέρεται ότι το 2010 υλοποιήθηκε η μίσθωση 13 ελικοπτέρων (έξι βαρέως τύπου και επτά μεσαίου τύπου) έναντι συνολικού τιμήματος 19.836.000 ευρώ.
Δείτε το έγγραφο
Μεταξύ άλλων καταγράφεται και η διαφωνία ανάμεσα στην Πολεμική Αεροπορία και την Πυροσβεστική σχετικά με την κατανομή των εναέριων μέσων. Οι συντάκτες όμως της εισήγησης ασχολούνται και με την ουσία του θέματος, που δεν είναι άλλη από την επέκταση ή μη των «ζημιογόνων» συμβάσεων. Στο έβδομο κεφάλαιο προτείνεται η μίσθωση 12 ελικοπτέρων, «λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις διατιθέμενες πιστώσεις». Έχει σημασία να δούμε ποιοι υπογράφουν την εν λόγω εισήγηση, η οποία κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο περί τα 21 εκατ. ευρώ.
Από τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Πυροσβεστικής υπογράφουν οι: διευθυντής Δασοπυρόσβεσης, διευθυντής Οικονομικών, προϊστάμενος A΄ Κλάδου Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων, προϊστάμενος Β’ Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης, προϊστάμενος Επιτελείου, υπαρχηγός καθώς και ο πρώην αρχηγός, κ. Στέλιος Στεφανίδης. Μάλιστα, ο κ. Στεφανίδης ζητεί να αποσταλεί έγγραφο προς τις εταιρείες με το οποίο να ζητείται η έκπτωση επί των συμβατικών τιμημάτων του 2010 ή να μην προσαυξηθεί το τίμημα με τον μέσο δείκτη τιμών καταναλωτή.
Με την ίδια άποψη συντάσσεται και ο κ. Τασούλας, ενώ ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Όθωνας, επισημαίνει: «…απαραίτητη προϋπόθεση για την αποδοχή της σχετικής εισήγησης θα πρέπει να είναι η έγγραφη δεσμευτική αποδοχή εκ μέρους των εκμισθωτριών εταιρειών για μη χρήση της δυνατότητας αύξησης του συμβατικού τιμήματος κατά το ποσοστό του μέσου δείκτη καταναλωτή». Πράγματι, η συγκεκριμένη αύξηση δεν πραγματοποιήθηκε. Ίσχυσαν, όμως, άλλοι ζημιογόνοι –κατά τη μηνυτήρια αναφορά που κατατέθηκε- όροι, οι οποίοι έβλαψαν το ελληνικό Δημόσιο. Όροι τους οποίους προσυπέγραψε και ο υποψήφιος αρχηγός του ΠΑ.ΣΟ.Κ. πέντε ημέρες πριν από την εκπνοή της προθεσμίας για την ενημέρωση των εταιρειών.
Από το έγγραφο-ντοκουμέντο αποκαλύπτεται ότι ο κ. Παπουτσής όχι μόνο ήταν ενήμερος για τη μεθόδευση ανανέωσης των συμβάσεων, αλλά ότι το αποφάσισε και ο ίδιος στις 26 Ιανουαρίου του 2011, καθώς είναι ο τελευταίος της μακροσκελούς λίστας που υπογράφει το εισηγητικό σημείωμα.
Πληρώσαμε και για τη σίτιση του πληρώματος
Το αποτέλεσμα ήταν οι συμβάσεις να ανανεωθούν και οι Έλληνες φορολογούμενοι να «πληρώσουν», μεταξύ άλλων, 808.725 ευρώ για τη σίτιση και τη διατροφή του πληρώματος των 12 ελικοπτέρων, κατά τη διάρκεια της τρίμηνης παραμονής του στη χώρα μας, παρά το γεγονός ότι στη σχετική διακήρυξη αναφέρεται ότι τα εν λόγω έξοδα βαραίνουν τη συμβαλλόμενη εταιρεία.
Το ίδιο έκαναν και για τους τηλεφωνικούς λογαριασμούς του προσωπικού (κόστισαν 264.980 ευρώ) καθώς και με τη μεταφορά των ελικοπτέρων στις βάσεις, για την οποία δαπανήθηκαν 660.000 ευρώ.
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι, βάσει των προκηρύξεων αλλά και των περιγραφών των διαγωνισμών, τα εν λόγω ποσά δεν όφειλαν να εκταμιευθούν από τον δημόσιο κορβανά αλλά από τις ίδιες τις εκμισθώτριες εταιρείες…
Ρεπορτάζ του Π. Κουσουλού
http://petraskandalou.blogspot.