Η παρουσία του εκδότη από τον Βόλο στα media αποτελεί την πιο «καυτή» ιστορία των ημερών, όπως γνωστή ήταν και η φιλοδοξία του να πρωταγωνιστήσει στην κοινωνική και την οικονομική ζωή. Ο Πέτρος Κωστόπουλος γνώρισε δεκάδες ισχυρούς επιχειρηματίες στην πολύχρονη παρουσία του στα media και με δύο από αυτούς δημιούργησε την εκδοτική του εταιρεία, τους Μαρινόπουλο και Ιωάννου (τα αρχικά άλλωστε των επιθέτων τους ήταν η έμπνευση για την ονομασία της εκδοτικής εταιρείας ΙΜΑΚΟ).
Στην πορεία και οι δύο αποχώρησαν από την προσπάθεια και ο κ. Κωστόπουλος έμεινε μόνος να διαχειρίζεται την αυτοκρατορία περιοδικών και ραδιοφωνικών σταθμών. Όμως όλες οι επιχειρήσεις χρειάζονται ρευστό για να αναπτύσσονται και να συντηρούνται, και έτσι αναζήτησε μια στρατηγικού τύπου συνεργασία.
Είναι γνωστό πως μια σειρά εφοπλιστών έχουν εμπλακεί στα μιντιακά πράγματα, οπότε η επαφή με τον Βίκτορα Ρέστη…
και η συνεργασία μαζί του φάνταζε ως μια λύση που θα βοηθούσε στην ανάπτυξη της ΙΜΑΚΟ και στην ενδυνάμωσή της έναντι του ανταγωνισμού. Αυτή η συνεργασία και η μετοχική εμπλοκή του γνωστού εφοπλιστή ήταν η αρχή μια σειράς εξελίξεων που μετά από καιρό θα οδηγούσε σε αυτό που ζει σήμερα ο κ. Κωστόπουλος.
Δυστυχώς η επιχειρηματική συμπόρευση Κωστόπουλου – Ρέστη κράτησε λίγο (περίπου 9 μήνες), με τις δύο πλευρές να αφήνουν τότε να διαρρεύσει ότι το διαζύγιο ήταν βελούδινο. Αλλωστε, λέγεται πως ο εκδότης της ΙΜΑΚΟ οργάνωσε πολλά ενδιαφέροντα …casting για να μυήσει τον εφοπλιστή στον μαγευτικό κόσμο του life style…
Μετά το ναυάγιο της συνεργασίας με τον Ρέστη, ο Πέτρος Κωστόπουλος αναγκάστηκε να αναζητήσει νέα στρατηγική συνεργασία.
Σε μια επαφή του Πέτρου με τη Μαριάννα Λάτση, πείστηκε πως η γόνος της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας και μεγαλομέτοχος της Eurobank, επιθυμούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα εκδοτικά και μάλιστα του πρότεινε προφορικά να συνεργαστούν σε επιχειρηματικό επίπεδο. Κι αυτό επειδή η κα Λάτση ήθελε να εξασφαλίσει μία “δουλειά” για τον γοητευτικό, πλην όμως δυσπροσάρμοστο, γιό της Πάρι Κασιδόκωστα (φωτό επάνω δεξιά), καρπό του μεγάλου έρωτά της με τον δήμαρχο Βουλιαγμένης και μεγάλο γόη της εποχής του Γρηγόρη Κασιδόκωτα.
Μάλιστα, του τόνισε πως θα συμμετείχε στην εταιρεία παρέχοντας και υψηλή ρευστότητα, ενώ θα αποτελούσε πρώτης επιχειρηματική προτεραιότητα, άλλωστε είναι γνωστή στους παροικούντες της Ιερουσαλήμ η αγάπη της κας Λάτση για τη showbiz και την προβολή. Με τα χρήματα που θα έβαζε η Μαριάννα Λάτση θα καλυπτόταν το κενό που άφησε η αποχώρηση του Βίκτορα Ρέστη.
Με αυτά τα δεδομένα ο Πέτρος Κωστόπουλος ξεκίνησε να κάνει πράξη μια από τις πιο σημαντικές επιχειρηματικές του κινήσεις. Ήθελε να μετατρέψει την ΙΜΑΚΟ στη μεγαλύτερη εκδοτική εταιρεία της χώρας, αφού πίστευε πως εξασφάλισε μεγάλη ρευστότητα μέσω μιας ακατανίκητης συμμαχίας.
Ενεχυρίασε όλη του την περιουσία (προσωπική και μη) στην Eurobank ώστε να λάβει ένα υψηλότατο δάνειο που διοχετεύτηκε προς την πλευρά Ρέστη, για να εξαγοραστεί το μερίδιο και να έχει το σύνολο των μετοχών στα χέρια του. Η κίνηση ήταν απλή: εξαγόραζε το ποσοστό Ρέστη, δανειζόταν για αυτό από την τράπεζα της κας Λάτση και απλά στη συνέχεια θα πουλούσε, έναντι των δανείων του, το μερίδιο αυτό στην καλή του φίλη.
Όμως αυτό που δεν έχει υπολογίσει ο εκδότης είναι πως όλα στηρίχθηκαν σε μια προφορική συμφωνία… και μάλιστα σε περίοδο «παχέων αγελάδων». Οι συνθήκες άλλαξαν – και άλλαξαν δραματικά.
Η πρωτόγνωρη οικονομική κρίση που συντάραξε τον κόσμο και ουσιαστικά διέλυσε την Ελλάδα ήταν η αιτία, που η κα Λάτση δεν μπορούσε να μείνει συνεπής στην υπόσχεση της – λέγεται ότι οι μεγάλες υποχρεώσεις της τράπεζας κυρίως στον τομέα του private banking υποχρέωσε τον Σπύρο Λάτση να πει στην αδελφή του Μαριάννα ότι δεν είναι καιροί για… παιχνίδια – και δυστυχώς για τον Πέτρο Κωστόπουλο όλα άρχισαν να μετράνε αντίστροφα…
Η αθέτηση της προφορικής συμφωνίας από πλευρά Λάτση ήταν η αιτία, που η ΙΜΑΚΟ βρέθηκε με μεγάλα χρέη λόγω του δανείου και χωρίς καμία οικονομική στήριξη – απουσίαζε πλέον και ο Βίκτορας Ρέστης. Τα μόνα έσοδα, που θα μπορούσαν να βρεθούν, ήταν από την πώληση εντύπων και εσόδων από διαφήμιση. Όμως η κρίση «γονάτισε» και τις πωλήσεις αλλά και τη διαφημιστική δαπάνη και έτσι ο κ. Κωστόπουλος δεν μπορούσε να αντιδράσει στις εξελίξεις… αφού ούτε μπορούσε να δανειστεί εκ νέου χρήματα, ούτε μπορούσε να διεκδικήσει κάτι, αφού όλα στηρίχθηκαν σε μια προφορική συμφωνία. Ποιος θα στήριζε το life style, όταν το πρώτο μέλημα των επιχειρηματιών είναι να σώσουν τις δουλειές τους και των πολιτών-αναγνωστών να εξασφαλίσουν τα προς το ζην;
Ημέρα με την ημέρα η εκδοτική επιχείρηση βυθιζόταν στα χρέη και ο ίδιος ο Κωστόπουλος απλά ξεπουλούσε προσωπική περιουσία με την ελπίδα πως θα μπορούσε έστω και την τελευταία στιγμή να αναστρέψει την κατάσταση, αλλά οι εξελίξεις δεν τον βοήθησαν.
Πηγή: http://www.iapopsi.gr/