Ακριβότερα ασφάλιστρα θα πληρώνουν από την επόμενη χρονιά οι παραβάτες οδηγοί, ενώ την ίδια περίοδο αναμένεται να ισχύσει και το μέτρο της υποχρεωτικής έκδοσης Κάρτας Τεχνικού Ελέγχου και για τα δίκυκλα άνω των 50 κυβικών. Το νέο νομοσχέδιο που καταρτίζεται ήδη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του καλοκαιριού, θα συνδέει άμεσα το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς των Οδηγών (ΣΕΣΟ, πρώην πόιντ σύστεμ) με το bonus malus των ασφαλιστικών εταιρειών, το οποίο καθορίζει το ύψος των ασφαλίστρων.
Με τις νέες ρυθμίσεις ακόμα και οι «ξεχασιάρηδες» οδηγοί θα αναγκάζονται πλέον να προσέρχονται στα ΚΤΕΟ για έλεγχο και έκδοση πιστοποιητικών τεχνικής επάρκειας, αφού στο εξής θα επιβάλλεται στους κατόχους ΙΧ η επίδειξη του ειδικού δελτίου προκειμένου να εκδώσουν ή να ανανεώσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους. Αλλαγές εξετάζονται και σε ό,τι αφορά το ύψος και τη διαδικασία πληρωμής του προστίμου του ΚΟΚ για όσους δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, το οποίο ανέρχεται σήμερα στα 400 ευρώ.
Δεδομένων μάλιστα και των συχνών περιστατικών στα οποία αντί για παράβαση ΚΤΕΟ βεβαιώνεται άλλη χαμηλότερου προστίμου, το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο το ποσό της παράβασης να μειώνεται στο μισό αν πληρωθεί σε διάστημα ενός μήνα από τη βεβαίωσή της και αν ο ιδιοκτήτης του οχήματος έχει στο μεταξύ εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τεχνικού ελέγχου. Στο μεταξύ, με το ίδιο νομοσχέδιο θα θεσμοθετηθεί και ο υποχρεωτικός έλεγχος των δικύκλων άνω των 50 κυβικών από ΚΤΕΟ και η έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων. Ηδη έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μετατροπές στα περισσότερα δημόσια ΚΤΕΟ, ενώ οι νομαρχίες έχουν ξεκινήσει να παραλαμβάνουν τα απαραίτητα μηχανήματα.
Βάσει παλαιότερων εξαγγελιών του υπουργείου, η κάρτα ελέγχου δικύκλων (ΚΤΕΔ) θα ισχύει για τέσσερα χρόνια για τα καινούργια δίκυκλα και θα ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Για τα μεταχειρισμένα θα ανανεώνεται επίσης κάθε δύο χρόνια, ενώ για τα επαγγελματικά δίκυκλα (σχολών οδήγησης, κούριερ, διανομών φαγητού) κάθε χρόνο. Αγνωστο παραμένει ακόμα το ύψος του παραβόλου, το οποίο είχε αρχικώς ανακοινωθεί ότι δεν θα ξεπερνούσε τα 15 ευρώ.
Από τα 7,5 εκατ. Ι.Χ.
Τέσσερις στους 10 αποφεύγουν το ΚΤΕΟ
Περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια οχήματα από τα περίπου 7,5 εκατομμύρια του συνόλου του στόλου της Ελλάδας κυκλοφορούν χωρίς να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. Σήμερα εκτιμάται ότι η… ΚΤΕΟ-διαφυγή φτάνει περίπου το 40%, καθώς υπολογίζεται ότι στους προγραμματισμένους ελέγχους προσέρχεται μόνο το 60% των υπόχρεων οχημάτων. Την ίδια στιγμή ο μέσος όρος απόρριψης στα 57 δημόσια και τα 125 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα δεν ξεπερνά το 7%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τους ελέγχους περνά επιτυχώς το 93% των οχημάτων που φτάνουν στα ΚΤΕΟ, ποσοστό το οποίο δεν φαίνεται να πείθει καθόλου το υπουργείο για την αξιοπιστία του. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος της ίδρυσης μιας εποπτικής αρχής, η οποία θα αναλάβει τον έλεγχο και την επιτήρηση της λειτουργίας όλων των ΚΤΕΟ, εφαρμόζοντας ακριβώς τα ίδια κριτήρια για δημόσια και ιδιωτικά κέντρα. Στο συγκεκριμένο Σώμα, το οποίο θα στελεχωθεί πιθανότατα από εργαζομένους στις διευθύνσεις Μεταφορών σε όλη την Ελλάδα, αναμένεται να δοθούν και αρμοδιότητες σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία των ειδικών λωρίδων αποκλειστικής διέλευσης λεωφορείων. Στόχος του υπουργείου είναι η άμεση σύνδεση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων με την προώθηση της οδικής ασφάλειας, για την οποία το στοίχημα είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 40% έως το τέλος της χρονιάς συγκριτικά με το 2009.
Tι θα ελέγχουν τα ΚΤΕΟ στα δίκυκλα
- Ταυτότητα δικύκλου
- Φρένα
- Κινητήρας
- Εκπομπές ρύπων
- Θόρυβος εξάτμισης
- Σύστημα διεύθυνσης (τιμόνι, χειρολαβές)
- Πλαίσιο
- Ορατότητα οδηγού
- Τροχοί, ελαστικά, φώτα.
Στοιχεία
- Σήμερα λειτουργούν 57 δημόσια και 125 ιδιωτικά ΚΤΕΟ
- Το 40% των υπόχρεων οχημάτων δεν περνά από ΚΤΕΟ
- Το ποσοστό απόρριψης των οχημάτων που περνούν από ΚΤΕΟ δεν ξεπερνά το 7%.
- Το σύνολο του στόλου των αυτοκίνητων στην Ελλάδα υπολογίζεται σε περίπου 7,5 εκατομμύρια, ενώ τα «παπάκια» και οι μοτοσικλέτες φτάνουν περίπου τα 2,2 εκατομμύρια.
- Κόστος παραβόλου στα δημόσια ΚΤΕΟ: 40 ευρώ.
- Κόστος παραβόλου στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ: 45 ευρώ.
- Κόστος έκδοσης Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων: 9 ευρώ.
- Κόστος παραβόλου για εκπρόθεσμο έλεγχο: 80 ευρώ (διπλάσιο).
- Πρόστιμο ΚΟΚ για ΚΤΕΟ: 400 ευρώ.
Πηγή: ethnos.gr