Ο Κωνσταντίνος Βερδές αξιοποίησε την εφεύρεση του πατέρα του Παναγιώτη Βερδέ και δημιούργησε τους εξελιγμένους πολύχρωμους κύβους, το επόμενο βήμα του γνωστού κύβου του Ρούμπικ.Ενα παιχνίδι μυαλού που παράγεται στην Ελλάδα και εξάγεται σε περισσότερες από 60 χώρες στον κόσμο. Βραβεύτηκε πρόσφατα από το Greek exports Forum ως νεοϊδρυθείσα εξαγωγική εταιρεία, αυξάνει το τζίρο και το δίκτυό της προσέθεσε την Ιταλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και συνεχίζει…
Ποιες χώρες είναι οι φανατικότεροι οπαδοί των κύβων σας και τί μέρος του τζίρου σας είναι οι εξαγωγές;
Οι κύβοι μας με πωλήσεις μέσω του διαδικτύου έχουν φτάσει σε πάνω από 60 χώρες ενώ έχουμε αναπτύξει και κλασικά δίκτυα διανομής σε πολλές αγορές. ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κίνα, Γερμανία, Ελβετία, Ολλανδία, Δανία, Ουκρανία, Βαλτική, Αυστραλία και Καναδάς είναι οι χώρες που μέχρι στιγμής βρίσκει κάποιος τα προϊόντα μας στα ράφια των καταστημάτων.
Συμμετείχαμε τους προηγούμενους μήνες σε πολυ σημαντικές εκθέσεις παιχνιδιών στο Ντουμπάι, στις Κάννες, στη Γερμανία και τη Νέα Υόρκη και ήδη πετύχαμε να μπούμε σε δύο ακόμη αγορές στα ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ιταλία μέσω αντιπροσώπων.
Οι εξαγωγές αποτελούν το 97% του τζίρου μας.
Η πορεία των μεγεθών της εταιρείας είναι ανοδική; Υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη;
Σε όλα τα χρόνια λειτουργίας μας υπάρχει ανάπτυξη σε τζίρο, ποσότητα πωλήσεων και αριθμού προϊόντων. Το 2012 αυξήσαμε τις πωλήσεις μας σε κύβους 80% και σε τζίρο 30%, κι αυτό γιατί αναπτύχθηκαν περισσότερο οι πωλήσεις μέσω αντιπροσώπων από τις άμεσες πωλήσεις μέσω Ιντερνετ. Το 2013 θα περάσουμε το 1 εκ. ευρώ τζίρου.
Τα περιθώρια ανάπτυξης είναι μεγάλα…όσο ο κόσμος ολόκληρος στον οποίο θέλουμε να επεκτείνουμε τις πωλήσεις μας. Ηδη φέτος οι πωλήσεις κινούνται με αύξηση 30% χωρίς να έχουμε υπολογίσει την επίπτωση των νέων συνεργασιών.
Η εταιρεία είναι στην πρώτη τριάδα πανελληνίως στα τρία πιο διαδεδομένα προγράμματα του ΕΣΠΑ που αφορούν την Εξωστρέφεια, Ανταγωνιστικότητα και Καινοτομία Υψηλής Έντασης Γνώσης, αν και οι δομές της χώρας καθυστερούν τις εκταμιεύσεις και τους ελέγχους με την φοβερή γραφειοκρατία που επικρατεί να αυξάνει τα ρίσκα ακόμα και για υγιέστατες εταιρείες σαν και εμάς. Στόχος μας είναι η ενίσχυση του brandname μας αλλά επίσης του brandname «MADE IN GRΕECE» και η προβολή των δυνατοτήτων των Ελληνικών μυαλών.
Σε τι συνίσταται η μοναδικότητα της πατέντας; Τι είδος κύβων δημιουργήσατε;
Η προγενέστερη τεχνολογία χρησιμοποιώντας κυρίως τις εσωτερικές κυλινδρικές επιφάνειες του κύβου 3χ3χ3 του γνωστού «κύβου του Rubik» είχε κατορθώσει να παράξει κύβους με 2, 4 και 5 στρώματα που είχαν επινοηθεί από άλλους εφευρέτες. Πλην του κύβου 3χ3χ3 όμως, όλοι οι υπόλοιποι κύβοι αντιμετώπιζαν προβλήματα ευστάθειας κατασκευής, ομαλής περιστροφής και ποιότητας λειτουργίας.
Η πατέντα των «V-CUBE» χρησιμοποιώντας σφαιρικές και κωνικές επιφάνειες έλυσε όλα τα προβλήματα κατασκευής των υπαρχόντων κύβων, ταυτόχρονα δε, επέκτεινε την σειρά σε κύβους με θεωρητικά άπειρο αριθμό στρωμάτων περιστροφής. Αρχικά ξεκινήσαμε με τους κύβους V-CUBE 6 και V-CUBE 7 δίνοντας στους απανταχού ανά τον κόσμο φίλους του παιχνιδιού δύο νέους ως προς την εξωτερική εμφάνιση κύβους, αλλά και με τον V-CUBE 5 βελτιώνοντας αισθητά το προγενέστερο προϊόν. Στη συνέχεια και μέχρι σήμερα έχουμε κατασκευάσει και προωθούμε παγκοσμίως και τους κύβους V-CUBE 2 και V-CUBE 3 και τελευταία και το V-CUBE 4 συμπληρώνοντας όλη την γκάμα.
Ποια ήταν η εφεύρεση του πατέρα σας κ. Παναγιώτη Βερδέ;
Η εφεύρεση έχει να κάνει με την κατασκευή περιστρεφόμενων -στους τρεις άξονες- κυβικών αντικειμένων. Πρόκειται για μια ενιαία μέθοδο διασύνδεσης των εμφανών και αφανών τεμαχίων που απαρτίζουν τα αντικείμενα, με την χρήση της οποίας μπορούμε να κατασκευάσουμε περιστρεφόμενους κύβους με οποιονδήποτε αριθμό στρωμάτων.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα είχε απασχολήσει τρεις δεκαετίες, διάσημους σχεδιαστές τρισδιάστατων παιχνιδιών σκέψης, πολυεθνικές εταιρείες προώθησης παρόμοιων προϊόντων αλλά και μεμονωμένους ερευνητές, όπως ο πατέρας μου.
Πώς αποφάσισε ο πατέρας σας να ασχοληθεί με τους κύβους και πόσο καιρό μελετούσε για να βρει τον τρόπο που βρήκε. Πώς αναμειχθήκατε εσείς με την ιδέα αυτή;
Η ιδέα γεννήθηκε και πρωτοσχεδιάστηκε μερικώς «στο χέρι» το 1985 κατά την ενασχόληση του στον ελεύθερο χρόνο του – ως «hobby» δηλαδή- αλλά κρατήθηκε μυστική σε ένα συρτάρι για σχεδόν δύο δεκαετίες, λόγω της αίσθησης που είχε ότι είναι απλή και ότι κάποιος άλλος θα την είχε επινοήσει. Τα χρόνια αυτά στην πατρίδα μας δεν υπήρχε πρόσβαση σε διαδίκτυο και παγκόσμιες βάσεις δεδομένων εφευρέσεων, αλλά όπως καλά γνωρίζετε τα καθημερινά προβλήματα, δύσκολα μας επιτρέπουν να κυνηγάμε τις ιδέες και τα όνειρα μας
Το 2002, μόλις είχα τελειώσει τις σπουδές μου στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης στο τμήμα των Τοπογράφων Μηχανικών που και ο ίδιος αποφοίτησε, μου έδειξε τα σχέδια και αμέσως κατάλαβα την αξία τους. Αρχίσαμε την αναζήτηση στο διαδίκτυο και προς μεγάλη μας έκπληξη αλλά και χαρά διαπιστώσαμε την απουσία εξέλιξης αντίστοιχης τεχνολογίας. Όλοι οι ερευνητές είχαν ακολουθήσει τον δρόμο του «Rubik»… Επανασχεδιάστηκε σε Η/Υ αυτή την φορά, όλη η ιδέα και τα όλα τα προϊόντα που παράγει και κατατέθηκε μαζί με το κείμενο επεξήγησης της στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας(ΟΒΙ) το 2003. Ένα χρόνο αργότερα αποκτήθηκε το ελληνικό Δίπλωμα Ευρεσιτεχνίας ενώ παράλληλα κατατέθηκαν άλλες 50 αιτήσεις σε χώρες του υπόλοιπου κόσμου.
Πότε ξεκινήσατε τη δραστηριότητα της εταιρείας V-Cube;
Από το 2003 και μέχρι το 2008 εργαζόμασταν για το στήσιμο του βασικού κορμού του «pre-project» και συγκεκριμένα στην αναζήτηση αρχικών κεφαλαίων, την νομική κατοχύρωση, την εύρεση κατάλληλων υποδομών και συνεργατών, την ανάπτυξη πιλοτικών προϊόντων κ.λπ. Το 2008 και αφού πλέον η πατέντα είχε εδραιωθεί σε 51 χώρες ανοίξαμε την εταιρεία «V-CUBES A.E.» με σκοπό τη βιομηχανική παραγωγή και προώθηση όλων των προϊόντων που παράγει δυνητικά η ευρεσιτεχνία. Εδραιώσαμε την εμπορική μας ονομασία(ΤΜ) σε όλο τον κόσμο και ξεκινήσαμε τις πωλήσεις και το βασικό «project».
Μετά από τέσσερα χρόνια λειτουργίας, άπειρη στην κυριολεξία δουλειά και δυσκολίες και αφού έχουν επενδυθεί πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ από εμάς και τους φίλους-μετόχους της εταιρείας, έχουμε αρχίσει να βλέπουμε κάποια ελπιδοφόρα σημάδια ανέλιξης και επιτυχίας. Η συνεχής επένδυση όποιου κέρδους σε εργαλεία, νέα προϊόντα και διαφήμιση-marketing, η απρόσκοπτη παρουσία στις τρεις μεγαλύτερες εκθέσεις παιχνιδιών στον κόσμο, η διοργάνωση events και διαγωνισμών, η σοβαρότητα που αντιμετωπίζουμε τους πελάτες μας ανά τον κόσμο, η ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών μας, έχουν πλέον αρχίσει να καθιστούν το brandname μας αναγνωρίσιμο παγκοσμίως στον χώρο.