Μπορεί η κατηγορία των τετρακίνητων να έχει υποστεί τις μεγαλύτερες απώλειες συνολικά, όμως το πιστό κοινό που αναγνωρίζει τις αρετές της X1 κρατά εδώ και τρία χρόνια «ζεστές» τις πωλήσεις του μοντέλου, παρά το γεγονός ότι η αφετηρία ήταν τα δύο λίτρα, ανεξαρτήτως καυσίμου. Πλέον η λύση δόθηκε «θεσμικά» όταν αποφάσισε η BMW να εισακούσει τις ανάγκες της εγχώριας, αλλά και της Τουρκικής αγοράς τοποθετώντας κινητήρα 1.6 λίτρων turbo στο γνώριμο αμάξωμα της X1.
Limit-down
Η BMW δεν χρειάστηκε πολύ κόπο και υιοθέτησε το 1.600άρη μοτέρ της 316i και την 116i και πλέον υπάρχει μια ακόμη καλή δικαιολογία για να μπει κανείς στον κόσμο της Χ1, ξοδεύοντας τα λιγότερα δυνατόν χρήματα, αλλά χωρίς εκπτώσεις σε επιδόσεις και ποιότητα.
Ο εμπλουτισμός της γκάμας δεν συνοδεύεται με κάποια άλλη οπτική διαφοροποίηση. Ο δυναμικός σχεδιαστικός χαρακτήρας παραμένει ακέραιος και η κομψότητα δεν αλλοιώνεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Αισθητικά δείχνει καλλίγραμμη και μοντέρνα, έτοιμη να συγκριθεί με όποιον αμφισβητεί όψιμα το status quo προβάλλοντας «μπλιμπλίκια» και τα κάθε λογής gadgetάκια που απευθύνονται σε όσους μπερδεύουν την οδήγηση με την …πλοήγηση (στο διαδίκτυο).
Μεγάλο ατού της X1 είναι ο «οδηγοκεντρικός» της χαρακτήρας, όπου η μηχανολογική συγκρότηση δείχνει να είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα αυτού που διεκδικεί το κάτι παραπάνω στην καθημερινότητα. Ξεχνάς ότι βρίσκεται σε ένα ψηλό αυτοκίνητο που έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Δεν σε παραμυθιάζει για χωμάτινες εξορμήσεις, αφού ο περιορισμός τίθεται τόσο από τη μετάδοση στον έναν άξονα, όσο κι από τα ελαστικά και γενικότερα στο ασφάλτινο set up.
Ο λόγος στον TwinPower
Ο κινητήρας TwinPower συνδυάζει τρεις γνωστές τεχνολογίες της BMW ώστε να καταφέρνει υψηλή απόδοση, ελαστικότητα και βέλτιστη αξιοποίηση του καυσίμου. Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός και το valvetronic φροντίζουν για την άμεση απόκριση στο γκάζι και την καλή προετοιμασία του μίγματος. Επιπρόσθετα το διπλό Vanos ρυθμίζει τους εκκεντροφόρους εισαγωγής – εξαγωγής ώστε η απόδοση να είναι η μέγιστη σε όλο το εύρος των στροφών λειτουργίας, με τη λιγότερη δυνατόν κατανάλωση. Έτσι ο κινητήρας των 1.598 κ.εκ. στην περίπτωση της X1 αποδίδει 143 ίππους, επτά περισσότερους σε σύγκριση με την 116i και την 316i. Η ροπή των 220Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.400 έως τις 4.400rpm και χαρίζει ελαστικότητα στις ρεπρίζ που είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνο. Τα 9,7 sec για το 0-100km/h είναι εφάμιλλη επίδοση με αυτή των δίλιτρων X1 που αποδίδουν 150 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στον πίσω άξονα, έτσι οι τριβές είναι μειωμένες σε σχέση με αντίστοιχης φιλοσοφίας τετρακίνητα. Ο 1.6 turbo από μόνος του δεν θα μπορούσε να κάνει και πολλά αν δεν συνδυάζονταν με το εκπληκτικό 8άρι steptronic που επιτρέπει εκτός από τη λειτουργία ως αυτόματο, χειροκίνητες αλλαγές με σειριακό τρόπο. Το κιβώτιο κατεβάζει σχεδόν το ίδιο γρήγορα όσο ανεβάζει σχέση, οπότε επιλέγεις τη θέση D που θα σε απαλλάξει από τη διαδικασία χωρίς να χάσεις καθόλου σε ευχαρίστηση.
Στο δρόμο
Το άκαμπτο πλαίσιο αποτελεί από μόνο του εγγύηση ευχαρίστησης σε συνδυασμό με το άμεσο τιμόνι κα τους 17άρηδες τροχού οι οποίοι φορούν ελαστικά σειράς 225/50 που επιτρέπουν τη σωστή ανάγνωση της οδού, χωρίς ιδιαίτερο κοπάνημα. Το «τίμημα» του ενθουσιασμού στην οδήγηση είναι η υποστροφή λόγω κυρίως της μεγάλης αδράνειας του οχήματος που είτε θα ανακόψει επεμβατικά το ESP, είτε η έγκαιρη μετρίαση του δεξιού πεντάλ. Το άλλο «τίμημα» του ενθουσιασμού, αφορά τη βελόνα της στάθμης του ρεζερβουάρ που μπορεί να κατέβει σχετικά γρήγορα αν το στροφόμετρο δουλεύει πάνω από τις 4.000rpm ή η ταχύτητα υπερβαίνει τα 140km/h. Τα αποθέματα ροπής κάνουν εύκολη την διατήρηση υψηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας, αλλά η ποιοτική κύλιση σε κάνει να ξεχνάς ότι η αεροδυναμική αντίσταση είναι εχθρός της κατανάλωσης. Σε ταξίδι δύσκολα θα δείτε κάτω από τα 9l/100km και υπό νορμάλ οδήγηση κοντά στα 10l/100km εντός πόλης.
Πολυτέλεια χωρίς υπερβολές
Η low budget έκδοση sDrive16i δεν περιλαμβάνει το infotainment με την έγχρωμη οθόνη και το χειριστήριο i-Drive. Χωροταξικά οι παρεχόμενες ανέσεις δεν υπερβαίνουν αυτές ενός μικρομεσαίου. Δεν συζητάμε για εργονομικά θέματα καθώς τα πάντα στο ταμπλό και την κονσόλα βρίσκονται στην ενδεδειγμένη απόσταση. Το ωφέλιμο πλάτος πίσω και το τούνελ της μετάδοσης αποτρέπουν το πολύωρο ταξίδι για τον μεσαίο επιβάτη, όμως το μεγάλο μεταξόνιο διασφαλίζει ξεκούραστα πόδια για τους άλλους δύο. Τα 420 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι πλήρως αξιοποιήσιμα και ικανοποιητικά για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η θέση οδήγησης επιτρέπει να βολευτούν άτομα με ψηλό σωματότυπο, όμως η συνολική αίσθηση είναι ότι κάθεσαι χαμηλά και η περιφερειακή ορατότητα δεν παραπέμπει σε υπερυψωμένα τετρακίνητα που για κάποιους πελάτες της κατηγορίας θεωρείται εκ των ουκ άνευ.
Όσο η κατάσταση στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα ζορίζει ακόμη περισσότερο, τόσο οι καταναλωτές θα απευθύνονται σε κατασκευαστές που βρίσκονται ψηλά σε αξία στη συνείδηση του καταναλωτή. Η X1 ακόμη και στα 1.6 λίτρα είναι μια τέτοια περίπτωση, που επιπρόσθετα θα έχει υψηλή αξία μεταπώλησης σε σύγκριση με τα δίλιτρα αδέλφια της.