Το Enimerosi24.gr σχολιάζει άρθρο του διευθυντή του καναλιού Χρήστου Παναγιωτόπουλου:
Ανθρώπινο το ξέσπασμα του Χρήστου Παναγιωτόπουλου για το δελτίο ειδήσεων του MEGA που διευθύνει με απόλυτη επιτυχία, ανεξάρτητα από το ποσοστό και την θέση κατάταξης. Διότι η ενημέρωση είναι ενημέρωση! Και πάνω από όλα είναι αγαθό. Επιπλέον, το δελτίο ειδήσεων του MEGA και η δουλειά που γίνεται σε αυτό μπορεί να συγκριθεί μόνο με τα κορυφαία δίκτυα της Βρετανίας και των ΗΠΑ.
Ωστόσο, το κείμενο που δημοσίευσε στο aixmi.gr με τίτλο: «Η Όλγα Τρέμη, η Σία Κοσιώνη και ο κανιβαλισμός…» δεν απαντά στην ουσία του προβληματισμού για την ενημέρωση. Αντίθετα, εξηγεί το φαινόμενο με τη λογική των αριθμών, παραδέχεται την θεωρία του ισχυρού lead in, λέγοντας στην ουσία ότι η πρωτιά του MEGA τα τελευταία οκτώμισι χρόνια οφειλόταν αποκλειστικά στα σίριαλ της Έλενας Ακρίτα, τοποθετώντας σε δεύτερη μοίρα το περιεχόμενο και τη δουλειά των ανθρώπων του δελτίου, ενώ παραβλέπει το φαινόμενο «Κάτι Ψήνεται» του ALPHA, που αποδεικνύει την αποστροφή των πολιτών στην ενημέρωση!
Με άλλα λόγια, ο διευθυντής ειδήσεων του μεγάλου καναλιού υποστηρίζει ότι τώρα που το δελτίο είναι δεύτερο φταίει μόνο το lead in και η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στον τομέα της ψυχαγωγίας που δεν φροντίζει να τοποθετήσει ένα ελκυστικό πρόγραμμα για να του δώσει ώθηση, «Ποιος «καταναλώνει» κονσέρβα όταν διατίθενται δίπλα του άφθονα φρέσκα προϊόντα» αναρωτιέται χαρακτηριστικά. Δηλαδή, το ενδεχόμενο να χρειάζεται φρεσκάρισμα το δελτίο ειδήσεων – όχι απαραίτητα σε επίπεδο προσώπων – είναι ή όχι πιθανό; Αποκλείεται να φταίει το μοντέλο που είναι το ίδιο σχεδόν επί μια δεκαετία, ενώ η κοινωνία έχει αλλάξει και η Ελλάδα διέρχεται την μεγαλύτερη κρίση στη σύγχρονη ιστορία της; Τότε προς τι οι πειραματισμοί στη δοσολογία του περιεχόμενου που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα στο δελτίο ειδήσεων του MEGA;
Η θεωρία του lead in που ενδεχομένως εξηγεί σε ένα βαθμό την φετινή πρωτιά του δελτίου ειδήσεων του ΑΝΤ1 με τη Μαρία Χούκλη, δεν ακυρώνει τις προσπάθειες που έγιναν τα τελευταία χρόνια για την καθιέρωση ενός άλλου μοντέλου ειδήσεων.
Επιπλέον, η εμπειρία του νέου δελτίου ειδήσεων του STAR (στην οποία αναφέρεται ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος), επιβεβαιώνει ότι το προϊόν παίζει ρόλο. Αφού εκτός από το τουρκικό lead in που ομολογουμένως έχει κερδίσει μια μερίδα τηλεθεατών, η εξαφάνιση των σχολιαστών και η ενίσχυσή του με πιο light θέματα βοήθησε να κερδίσει πόντους και να αποκτήσει ένα σταθερό κοινό που διαρκώς αυξάνεται.
Δεν είναι απαραίτητο να ακολουθήσει την ίδια συνταγή το MEGA, είναι απαραίτητο όμως να αλλάξει και να προσαρμόσει το πραγματικά υψηλής ποιότητας προϊόν του στο σήμερα! Επιπλέον, αν οι εκδότες βάλουν το χέρι στην τσέπη και ο τομέας της ψυχαγωγίας ετοιμάσει και ένα καλό lead in ακόμη καλύτερα!
Τέλος, όσοι κάνουν ρεπορτάζ (και είναι πολλοί αυτοί), γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται να αντικατασταθεί η Όλγα Τρέμη από την Σία Κοσιώνη αυτή τη στιγμή ή πριν το τέλος της σεζόν. Άρα η απάντηση του Χρήστου Παναγιωτόπουλου ως προς το συγκεκριμένο δεν διαφωτίζει τα πράγματα. Θα ήταν περισσότερο κατατοπιστικός αν αναφερόταν στις προθέσεις του για του χρόνου.
Επίσης, όσοι ασχολούνται με το συγκεκριμένο ρεπορτάζ γνωρίζουν (και είναι πολλοί αυτοί) ότι για τα μειωμένα ποσοστά του δελτίου δεν ευθύνεται η Όλγα Τρέμη. Όπως επίσης γνωρίζουν ότι η Μαρία Σαράφογλου δεν είναι έτοιμη να αναλάβει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του καναλιού και η Σία Κοσιώνη δεν αρκεί, για να επιστρέψει το MEGA στην πρώτη θέση των τηλεθεάσεων!
Διαβάστε στη συνέχεια ολόκληρο το κείμενο του Χρήστου Παναγιωτόπουλου που δημοσιεύθηκε στο aixmi.gr
Η Όλγα Τρέμη, η Σία Κοσιώνη και ο κανιβαλισμός…
Βομβαρδίζεται το διαδικτυακό κοινό, τις τελευταίες μέρες, από την πληροφορία ότι αντικαθίσταται η Όλγα Τρέμη από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Μega και τη θέση της πιθανότατα παίρνει η Σία Κοσιώνη, σπάζοντας το συμβόλαιό της με τον Σκάι.
Ορισμένοι περισσότερο ευφάνταστοι, βιάζονται, μάλιστα, να αναγγείλουν ότι έχει ήδη υπάρξει συμφωνία μαζί της και πως δεν απομένει παρά μόνο η τυπική ανακοίνωση.
Ποια είναι η αλήθεια;
Η Όλγα Τρέμη παραμένει στη θέση της και καμία συζήτηση δεν έχει γίνει με την κεντρική παρουσιάστρια του Σκάι. Ούτε καν νύξη για το ενδεχόμενο μετακίνησής της στο Μega.
Τότε πώς προκύπτουν τα σενάρια, που μάλιστα κάποια στιγμή προσλαμβάνουν χαρακτήρα οιονεί βεβαιότητας;
Δεν εκκινούν όλα απ’ την ίδια αφετηρία.
Κάποιοι τα βγάζουν απ’ την… κοιλιά τους, στη λογική «να κερδίσουμε μερικά κλικ παραπάνω». Κάθε τόσο γεννάνε ένα παραμύθι για να έχουν να πορεύονται. Είναι οι ίδιοι που φωνάζουν στο γήπεδο «βάλτε ένα γκολ να γίνει της π…νας»… Μήπως θα τους κόψει κανείς… κλήση στη χρεοκοπημένη Ελλάδα;
Κάποιοι άλλοι έχουν διαρκώς στοχοποιημένο το Μega.
Θες γιατί τους ενοχλεί πολιτικά, θες γιατί τους χαλά την κομματική μανέστρα, θες γιατί εκτελούν «συμβόλαια» ανταγωνιστών, θες γιατί έχουν προσωπικές διαφορές με κάποια απ’ τα στελέχη του, θες γιατί πιστεύουν ότι οι ίδιοι θα τα κατάφερναν καλύτερα…
Είναι αποκαλυπτικό το γεγονός ότι δεν μπαίνουν, έστω, στον κόπο να ρωτήσουν «ρε παιδιά, κυκλοφορεί αυτό, είναι αλήθεια»;
Ξέρουν ότι αν το έκαναν, θα εισέπρατταν ένα ΌΧΙ με κεφαλαία γράμματα, οπότε θα χάλαγε το παραμύθι.
Γιατί να αφήσουν την πραγματικότητα να καταστρέψει μια ιστορία που «πουλάει»;
Θα μπορούσε, βέβαια, να ισχυριστεί κάποιος ότι κάποιοι σεναριογράφοι δεν έχουν κακές προθέσεις, και ότι ξεκινούν από τη διαπίστωση ότι το τελευταίο δίμηνο οι ειδήσεις του Μega έχουν υποχωρήσει από την πρώτη θέση.
Για αυτούς υπενθυμίζω δυο πράγματα:
Πρώτον, επί οκτώμισι συναπτά έτη το κεντρικό δελτίο του Μεγάλου Καναλιού είναι πρώτο στην προτίμηση του κόσμου -με μεγάλη διαφορά. Προσέξτε: χωρίς να έχει απολυθεί ούτε ένας δημοσιογράφος ή τεχνικό, στη διάρκεια της απίστευτης κρίσης.
Δεύτερον, τους τελευταίους δυόμιση μήνες το ίδιο δελτίο ξεκινά 20 μονάδες πίσω από τα ανταγωνιστικά, καθώς το Mega μεταδίδει κάθε απόγευμα σήριαλ σε πολλοστή επανάληψη, την ώρα που ο Αντέννα έχει φρέσκια ελληνική σειρά, το Star πετυχημένο φρέσκο τούρκικο, ο Αlpha το ζωντανό κεντρικό του δελτίο και ο Σκάι ζωντανό ενημερωτικό μαγκαζίνο.
Ποιος «καταναλώνει» κονσέρβα όταν διατίθενται δίπλα του άφθονα φρέσκα προϊόντα;
Ελάχιστοι, προφανώς.
Έτσι, αφετηριακά ξεκινά το κεντρικό δελτίο του Μega από χαμένη θέση.
Παρόλα αυτά, μέσα σε 50 λεπτά, κλείνει την ψαλίδα των 20 μονάδων σε 2 με 2,5 κατά μέσο όρο.
Σε απόλυτους αριθμούς, κερδίζει 200 με 300 χιλιάδες τηλεθεατές, σε σχέση με το πρόγραμμα που προηγείται του δελτίου, ενώ οι βασικοί ανταγωνιστές χάνουν περίπου τόσους…
Κάτι ακόμη σημαντικό: Σε περιόδους πολιτικού και κοινωνικού διχασμού, όπως η σημερινή, όταν η σφοδρότητα των κομματικών συγκρούσεων αντανακλά το δίπολο απελπισία -ελπίδα, στο οποίο κινείται η κοινωνία, αναμενόμενο είναι να πλήττονται Μέσα Ενημέρωσης με ισχυρή άποψη.
Πολύ περισσότερο όταν συντεταγμένα κόμματα και τα εξαπτέρυγά τους, επί πολύ πολύ καιρό, επιχειρούν να τα δαιμονοποιήσουν.
Κατανοώ, φυσικά, τις κομματικές ανάγκες όπως και τις σκοπιμότητες που εξυπηρετούν τα διάφορα «κολλητήρια», που περιμένουν να αρπάξουν κανένα ξεροκόμματο, αλλά έως εκεί…
Σημαίνει αυτό ότι δεν έχουν γίνει λάθη;
Κάθε άλλο. Και λάθη και αστοχίες και παραλείψεις έχουν υπάρξει, αλίμονο.
Ωστόσο, τα ΜΜΕ όπως και οι πολιτικοί σχηματισμοί υπάρχουν χάριν των πολιτών, από τους οποίους και αξιολογούνται καθημερινά.
Εκείνοι προσφέρουν την εμπιστοσύνη τους, εκείνοι την αποσύρουν.
Ας το καταλάβουν και οι καλών προθέσεων και οι «κλικαδόροι» και οι αφελείς και οι εμπαθείς ξερόλες και οι αποτυχημένοι δημοσιογράφοι, που «άρμεγαν» την ΕΡΤ επί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και περιμένουν να κάνουν το ίδιο και με τον ΣΥΡΙΖΑ, και οι πρώην και νυν ΚΥΠατζήδες και οι βιομήχανοι λάσπης…
Όλοι κάποτε θα φύγουμε, όχι απλώς απ’ τη δουλειά μας, αλλά και απ’ τη ζωή την ίδια…
Λιγότερος κανιβαλισμός, λοιπόν, διότι τα πάντα ρει και ουδέν μένει…
Από το enimerosi24.gr