Το κοινό φέτος επιλέγει σίριαλ made in Greece, γυρνώντας την πλάτη στις τουρκικές σειρές. Κι αυτό το αποδεικνύουν τα νούμερα της AGB Nielsen. Τρανταχτή απόδειξη, η πρεμιέρα της νέας τουρκικής σειράς του ΑΝΤ1 «Iffet» που δεν βρήκε καθόλου ανταπόκριση από τους τηλεθεατές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της AGB Nielsen, συγκέντρωσε μόνο 335.000 τηλεθεατές με συνολικό μερίδιο τηλεθέασης 7,5. Ένα ποσοστό που δεν ξεπέρασε το 10,8 σε κάποιες κατηγορίες τηλεθεατών και συγκεκριμένα στο γυναικείο κοινό 45-64.
Που αποδίδεται αυτή η πτώση;
Καταρχάς η ένταξη των ελληνικών σειρών, απέδειξε πως οι τηλεθεατές είχαν την ανάγκη να παρακολουθήσουν σίριαλ που μιλούν την γλώσσα τους.
Η «μόδα» των τουρκικών σίριαλ, με τηλεθεάσεις που χτύπησαν «κόκκινο» είναι πλέον παρελθόν.
Όπως συνέβη παλαιότερα, με τις Βραζιλιάνικες, τις Μεξικάνικες κ.α σειρές.
Τα κανάλια, με εξαίρεση το Star που ακόμα προβάλλει την «Προδοσία» , το οποίο συγκεντρώνει υψηλά για το κανάλι- νούμερα (συνολικό μερίδιο τηλεθέασης 19,3), σταμάτησαν απότομα την προβολή των σειρών, μόλις είδαν… που δεν κάνουν νούμερα.
Σε αυτό πρωτοστάτησε το Mega που φέτος το πρόγραμμα του είναι σε «κατάσταση πανικού» (κυρίως το ενημερωτικό). «Εκοψε» ξαφνικά δύο τουρκικές σειρές, μη προβάλλοντας τον δεύτερο κύκλο άλλων σειρών (βλ. «Ένα αστέρι γεννιέται» που είχε υψηλά νούμερα στον α κύκλο).
Αυτό έκανε τους θεατές των εν λόγω σειρών να διαμαρτυρηθούν -ακόμα και τηλεφωνικά στο Mega- αφού για να παρακολουθήσουν την συνέχεια, έπρεπε να αγοράσουν τα τηλεοπτικά περιοδικά που πωλούσαν μαζί με το τεύχος τα επόμενα επεισόδια.
«Νιώθουμε ότι μας χρησιμοποιούν» είπε η Δώρα Δεληγιάννη στο Newsbomb.gr.
«Ξεκίνησαν την σειρά «Εκδίκηση» που ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και ξαφνικά χωρίς προειδοποίηση την σταματούν. Σε οδηγούν, αν έχεις την οικονομική δυνατότητα φυσικά, να ξοδέψεις 6,5 ευρώ για να δεις τη συνέχεια μέσω… τηλεοπτικού περιοδικού».
«Δεν πρόκειται να δω την πρεμιέρα» είπε χθες η Μαρία Πετσέτη, λέγοντας χαρακτηριστικά «Αφού θα την κόψουν πάλι στη μέση. Δεν μπαίνω καν στην διαδικασία να την παρακολουθήσω».
Άλλοι πάλι , δηλώνουν, πως έπρεπε επιτέλους να επιστρέψει στη τηλεόραση η ελληνική μυθοπλασία, υποστηρίζοντας πως πρέπει να ανακάμψει και η εγχώρια αγορά της παραγωγής.
Τα κανάλια είπαν ΝΑΙ στα ελληνικά σίριαλ που τα έχουν επικροτήσει οι τηλεθεατές με το να τα παρακολουθούν.
Η έκπληξη της φετινής σεζόν είναι το “Κάτω Παρτάλι” αλλά και η σειρά του Alpha «Μην αρχίσεις την μουρμούρα», που είναι στα ύψη της τηλεθέασης.
Η κωμική σειρά του Alpha “Μην αρχίζεις την Μουρμούρα” αγγίζει το συνολικό μερίδιο τηλεθέασης 35%, ενώ υψηλά ποσοστά έχουν οι δύο καθημερινές σειρές των καναλιών ΑΝΤ1 και Mega, «Μπρούσκο» και «Κλεμμένα Ονειρα» ( συνολικό μερίδιο 29,9 και 31,6 αντίστοιχα στις 27/3, σύμφωνα με την AGB Nielsen).
Ακόμα και οι παλιές ελληνικές σειρές που προβάλλονται σε επανάληψη έχουν μεγάλα νούμερα τηλεθέασης, όπως το «50-50» στο Mega, το «Ακρως Οικογενειακό» κ.α, ενώ ο παλιός αλλά και ο νέος ελληνικός κινηματογράφος “υμνείται” τόσο, που ακόμα και ο Σκάι αποφάσισε να εντάξει στο πρόγραμμά του.
Ανταπόκριση βρήκε και η νέα κωμική σειρά «Μοντέρνα Οικογένεια» στο Mega, που χθες είχε συνολικό μερίδιο τηλεθέασης 23.
Ο “ασσος” για το Mega ήταν όμως η σειρά “Κάτω Παρτάλι” που ανέβασε τα μηχανάκια της AGB Nielsen στα ύψη. Σε νούμερα “ξεχασμένα” μέχρι πρότινος (έφθασε μέχρι 60%).
Το καλό νέο είναι, πως πραγματικά αυτή τη σεζόν ο Alpha μας εξέπληξε θετικά, ο ANT1 απέδειξε για άλλη μία φορά πως γνωρίζει καλά το «παιχνίδι» της τηλεθέασης, με σειρές, μουσικά σόου και ριάλιτι, ενώ το Mega ισως καταφέρει να σώσει την κατάσταση… εντάσσοντας κάπως αργά κάποιες νέες, ελπιδοφόρες σειρές.
Το γεγονός πάντως είναι πως οι Ελληνες ακόμα και στην TV ψηφίζουν «Made in Greece”.
newsbomb.gr