Η Ινδία καλείται να αναδείξει τη νέα κυβέρνηση της χώρας με μία εκλογική διαδικασία που σπάει κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Με τη συμμετοχή 815.000.000 ψηφοφόρων, η ψηφοφορία θα ξεκινήσει τη Δευτέρα και θα διαρκέσει 5 εβδομάδες.
Η νέα κυβέρνηση, κατά πάσα πιθανότητα, θα συγκροτηθεί από έναν συνασπισμό κομμάτων με επικεφαλής το ινδουιστικό εθνικιστικό κόμμα, ενώ σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για το κυβερνών κόμμα του Κογκρέσου του Ραχούλ Γκάντι.
Η ψηφοφορία θα διεξαχθεί σε εννέα στάδια σε διάστημα πέντε εβδομάδων, ξεκινώντας από τα μικρά κρατίδια στα βορειοανατολικά της χώρας, κοντά στη Μιανμάρ και τα τελικά αποτελέσματα θα γίνουν γνωστά στις 16 Μαΐου.
Η Ινδία διεκδικεί το ρεκόρ της δεύτερης ακριβότερης προεκλογικής εκστρατείας στην ιστορία, καθώς οι υποψήφιοι και οι χρηματοδότες τους στις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές του Απριλίου αναμένεται να δαπανήσουν περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις και εμφανίσεις, σύμφωνα με το Κέντρο Ερευνών για τα Μέσα Ενημέρωσης της χώρας, το οποίο παρακολουθεί πολιτικές δαπάνες.
Το ποσό αυτό θα είναι το τριπλάσιο της προεκλογικής δαπάνης που καταγράφηκε στις τελευταίες ινδικές εκλογές, το 2009, και θα ακολουθεί μονάχα το ιστορικό ρεκόρ που «πέτυχαν» οι προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ το 2012, όταν η προεκλογική δαπάνη ανήλθε στο δυσθεώρητο ποσό των 7 δισ. δολαρίων.
Η Ινδία είναι μεν η πολυπληθέστερη δημοκρατία στον κόσμο, όμως η χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων και υποψηφίων είναι «σκοτεινή» υπόθεση, με συνέπεια σε πολλές περιπτώσεις να είναι δύσκολο να εντοπιστεί η πηγή του μεγαλύτερου μέρους των δωρεών.
Ο εκλογικός νόμος επιτρέπει στον κάθε υποψήφιο για βουλευτική έδρα να δαπανά μόλις 114.000 δολάρια κατά την προεκλογική εκστρατεία, όμως το πραγματικό «κόστος» της νίκης υπολογίζεται ότι υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο, δεδομένων των δαπανών που απαιτούνται για συγκεντρώσεις, διαφήμιση και μετακινήσεις.
Σύμφωνα με το Κέντρο Ερευνών, ινδοί πολιτικοί συχνά χρηματίζουν ή δωροδοκούν πολίτες με χρήματα ή ακόμα και αλκοόλ προκειμένου να εξασφαλίσουν την ψήφο τους, ενώ σε πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογικές αναμετρήσεις έχουν εντοπιστεί «καινοτομίες» όπως η «φιλική» αγορά χρόνου ομιλίας για κινητά τηλέφωνα ψηφοφόρων και «φακελάκια» που παραδίδονται με την… πρωινή εφημερίδα.
ΠηγήSkai.gr, iefimerida.gr