Η Επιτροπή Φαρμάκων και Τροφίμων στις Ηνωμένες Πολιτείες επιχειρεί αυτό τον καιρό να θέσει ένα νέο πλαίσιο κανόνων σχετικά με τη χρήση και τις διαφημίσεις των ηλεκτρονικών τσιγάρων, σε μια εποχή που η συγκεκριμένη βιομηχανία δέχεται πολλές επικρίσεις.
Σκληρή κριτική δέχεται, για παράδειγμα, η διαφημιστική καμπάνια τέτοιων επιχειρήσεων που προσεγγίζουν νεανικά κοινά μέσω ερευνών στο Facebook ενώ τα τηλεοπτικά σποτ “χτυπούν” τα νεανικά κοινά αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού τσιράγου, όπως για παράδειγμα ότι “δεν μυρίζουν τα μαλλιά, τα ρούχα και το στόμα”.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες και παγκοσμίως κυκλοφορούν περισσότερες από 250 ποικιλίες των λεγόμενων e-cigs (ηλεκτρονικά τσιγάρα) και οι πωλήσεις τους ξεπέρασαν στις ΗΠΑ τα 2 δισ $ το 2012. Από το 4,7 έως και το 10% των μαθητών του Λυκείου έχουν δοκιμάσει e-cigs , ενώ το ποσοστό αυτό αναλογικά είναι μικρότερο στους ενήλικες (6%) οι οποίοι φαίνεται πως “αποδεσμεύονται” δυσκολότερα από το κανονικό τσιγάρο.
Το αντικαπνιστικό λόμπι, πάντως, δεν κρύβει την ανησυχία του από τη δημοφιλία του ηελκτρονικού τσιγάρου και επισημαίνει πως ακόμα δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν είναι ασφαλές ή όχι, αφού, όπως λένε, χρησιμοποιούνται μόνο 6 ή 7 χρόνια, διάστημα που δεν θεωρείται επαρκές για κλινικές έρευνες σχετικά με τις επιπτώσεις στη δημόσια υγεία.
Γνωστοί ηθοποιοί του Χολιγουντ έχουν, εν τω μεταξύ, χρησιμοποιηθεί για τις διαφημιστικέ ςκαμπάνιες των ηλεκτρονικών τσιγάρων κάτι που επηρρεάζει τις νεότερες ηλικίες.
Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ στο TheAtlantic.com
…Young people tend to be drawn to flavored tobacco products more than adults are. In a report released in April, Democratic policymakersexpressed alarm that e-cig company Eonsmoke used Facebook polls to ask fans what flavors should be released next.
And companies will still be able to advertise the products on TV, something cigarette manufacturers haven’t been able to do for decades. In one TV ad for blu eCigs, for example, notable “science expert” Jenny McCarthy touts their advantages over regular tobacco.
“It doesn’t make my hair smell or my teeth turn yellow,” she says. “And no going outside in the rain or freezing my butt off just to take a puff.”
According to the Wall Street Journal, the ads “have aired on cable networks including ESPN, Comedy Channel and Spike TV and local affiliates of broadcast networks; [e-cig maker] NJOY reached about 10 million viewers during this year’s Super Bowl.” In 2012, 40 state attorneys general urged the FDA to ban the TV spots, saying they glamorized smoking among young audiences.
The FDA says it can’t do away with the flavors and TV ads until it has the scientific evidence to prove e-cigs are harmful—and that evidence will only come with the rules the agency is trying to establish today.
“You can’t get to the flavors until you have regulatory authority over them,” Mitchell Zeller, director of the Center for Tobacco Products at the FDA, told theNew York Times.
According to Glynn and others, though, the FDA’s “getting” to that other stuff can’t come soon enough.
http://youtu.be/mUJ5W2pz1XI
http://youtu.be/mUJ5W2pz1XI