Βάσιμους φόβους για το ότι ο αριθμός των νεκρών ίσως φτάσει ακόμη και τους 150 στη νέα ναυτική τραγωδία που συνέβη τις βραδινές ώρες της Παρασκευής ανοικτά της Μιανμάρ καθώς, εκτός από τα ήδη 33 ανασυρθέντα πτώματα και τους 167 διασωθέντες, υπολογίζεται πως, κατά την πάγια τακτική, τουλάχιστον 120 ακόμη άτομα επέβαιναν σε αυτό χωρίς να έχουν επίσημα εισιτήρια και τα οποία αυτή τη στιγμή αγνοούνται.
Το πλοιάριο μοιραίο φέρι “Aung Takon 3” ξεκίνησε υπερφορτωμένο με εμπορεύματα αλλά και ανθρώπους από το λιμάνι του Kyaukphyu και σύμφωνα με τις Αρχές της Μιανμάρ, βούλιαξε ενώ κατευθυνόταν στη δυτική πολιτεία Rakhine. Πολλοί από τους διασωθέντες κάνουν λόγο για εγκληματική υπερφόρτωση του σκάφους σε εμπορεύματα αλλά και επιβαίνοντες,
Επισήμως, συμπεριλαμβανομένου του πληρώματος, μετέφερε 214 άτομα, σύμφωνα όμως με εκτιμήσεις ο πραγματικός αριθμός των επιβατών ίσως να ξεπερνούσε ακόμη και τους 300 τους οποίους και αναζητούν δεκάδες ομάδων διάσωσης στα νερά της περιοχής που θεωρούνται ως από τα πλέον επικίνδυνα του κόσμου.
“Πιστεύουμε πως το ναυάγιο οφείλεται στα πολλά εμπορεύματα που μετέφερε. Όσον δε αφορά τον αριθμό των αγνοουμένων, δεν μπορούμε καν να γνωρίζουμε πόσοι ακριβώς λείπουν αυτή τη στιγμή, διότι πολύς κόσμος επέβαινε σε αυτό χωρίς να έχει εισιτήρια”, είπε αξιωματούχος από περιοχή που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το σημείο βύθισης του πλοίου. “Υπάρχουν πάρα πολλά πτώματα τα οποία ακόμη δεν έχουν βρεθεί, εκτιμούμε πως στο “Aung Takon 3″ επέβαιναν τουλάχιστον 300 άνθρωποι”.
Εν τω μεταξύ ήδη τρια σκάφη του πολεμικού Ναυτικού της Μιανμάρ πραγματοποιούν έρευνα στην περιοχή καθώς και μεγάλος αριθμός ιδιωτικών σκαφών τα οποία ειδοποιήθηκαν και έσπευσαν στο σημείο από την πρώτη στιγμή της τραγωδίας.
Εξαιρετικά επικίνδυνα νερά – Εξαιρετικά επικίνδυνα πλοία
Πάρα πολλοί πολίτες της Μιανμάρ ζούνε κατά μήκος της ακτογραμμής, εκτεθειμένοι σε ακραίους κινδύνους πλημμυρών, υπερχειλίσεων ποταμών αλλά και παλλιριακών φαινομένων, ενώ οι μεταφορές τους γίνονται από πλοία που βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση, με αποτέλεσμα τα πολύνεκρα ναυάγια να μην είναι κάτι ασυνήθιστο γι’ αυτούς.
Πολλοί πολίτες της Μιανμάρ που ζουν κατά μήκος μακρά ακτογραμμή και επιρρεπείς σε πλημμύρες ποτάμια συστήματα της χώρας βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε ανεπαρκώς συντηρημένα αναχωρούν τα πλοία για τη μεταφορά.
Δέκα άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2010 όταν ένα πλοίο ανατράπηκε στην περιοχή του δέλτα του Irrawaddy ενώ 38 ακόμη άτομα είχαν πνιγεί το το 2008 όταν ένα πλοίο βυθίστηκε στον ποταμό Yway.
Η θαλάσσια περιοχή της Μιανμάρ θεωρείται ως από τις πλέον επικίνδυνες του πλανήτη για τη ναυσιπλοΐα με τα αλιευτικά σκάφη που κυριολεκτικά εξαφανίζονται κάθε χρόνο να αποτελούν ένα, πλέον, σύνηθες φαινόμενο.