Με ταχύτητα η οποία είναι πραγματικά αξιοπερίεργη και σίγουρα όχι συνηθισμένη για τα δεδομένα των ερευνών που γίνονται κάθε φορά μετά από μια μεγάλη αεροπορική τραγωδία, έρχονται οι πληροφορίες και οι λεπτομέρειες για τη συντριβή του Airbus της γερμανικών συμφερόντων Germaniawings, (θυγατρικής της Lufthansa), κάτι που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά.
Πριν καλά-καλά κλείσουν δυο 24ωρα από τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους και ένα από τον εντοπισμό του διαλυμένου flight-recorder και ήδη ο Γάλλος εισαγγελέας φέρεται να έχει καταλήξει σε πόρισμα το οποίο μάλιστα δείχνει να υιοθετεί και το σύνολο των πλευρών, οδηγώντας έτσι την υπόθεση στο ταχύτερο δυνατό «κλείσιμό» της.
«Ένοχος ο 28χρονος συγκυβερνήτης Andreas Lubitz ο οποίος αποφάσισε να αυτοκτονήσει και έριξε ηθελημένα το Airbus» πάνω στους ορεινούς όγκους των Άλπεων, παίρνοντας «μαζί του» και 149 ακόμη ζωές.
Προσπαθώντας να τεκμηριώσει τη θέση αυτή, ο Εισαγγελέας επικαλείται το ηχητικό υλικό, σύμφωνα με το οποίο, φαίνεται πως ο πιλότος σε κάποια στιγμή αποφάσισε να βγει από την καμπίνα ελέγχου και να πάει στην τουαλέτα. Κατά την επιστροφή του, χτύπησε την πόρτα για να του ανοίξουν, ωστόσο δεν του άνοιξε κάποιος, παρ’ ότι ο καταγραφέας πτήσης είχε εγγράψει την αναπνοή του συγκυβερνήτη, θεωρώντας πως ήταν εν ζωή και άρα σκόπιμα δεν ήθελε να του ανοίξει. (…)
Η ερμηνεία αυτή ωστόσο των πραγμάτων, δεν δείχνει και ιδιαίτερα ασφαλής καθώς, τίποτε δεν αποκλείει το να ανέπνεε μεν ο συγκυβερνήτης μέσα στην καμπίνα αλλά να μην είχε τις αισθήσεις του.
Από την άλλη μεριά, αν υποθέσει κάποιος πως ο συγκυβερνήτης ήθελε όντως να προβεί σε μια τέτοια πράξη, δεν θα μπορούσε να την αφήσει στην τυχαιότητα μιας επίσκεψης του κυβερνήτη στην τουαλέτα. Εκτός και αν την αποφάσισε… την τελευταία στιγμή, κάτι που κάνει την υπόθεση ακόμη λιγότερο πιθανή.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί, πως σε όλη την ιστορία της πολιτικής αεροπορίας και μέσα σε εκατομμύρια πτήσεων, μόνον επτά (7) αεροπορικές τραγωδίες συνέβησαν αποδεδειγμένα από βούληση κυβερνήτη ή συγκυβερνήτη, κάτι που θα τοποθετεί μια τέτοια εκδοχή σε πιθανότητες… «τζόκερ».
Kαι όλα αυτά, εν μέσω άρνησης των πληρωμάτων της Germaniawings να αναλάβουν καθήκοντα μετά το δυστύχημα, ίσως γνωρίζοντας πολλά πράγματα για την ποιότητα συντήρησης των αεροσκαφών αλλά και τη συνολική ασφάλεια των πτήσεων της εν λόγω «χαμηλού κόστους» γερμανικής εταιρείας, που δείχνει να υφίσταται τεράστια ζημία από τη διακοπή των πτήσεων.
Εν τω μεταξύ, τόσο η φωτογραφία όσο και το βιογραφικό του Andreas Lubitz δόθηκαν στη δημοσιότητα, δημιουργώντας ήδη την πεποίθηση στην παγκόσμια κοινή γνώμη πως η έρευνα θεωρείται περαιωμένη και το πόρισμα του εισαγγελέα οριστικό, κάτι που φυσικά σε καμία περίπτωση δεν είναι ακριβές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά…
Ξεκίνησε να εργάζεται για την αεροπορική εταιρεία Germanwings τον Σεπτέμβριο του 2013, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής του. Είχε συμπληρώσει 630 ώρες πτήσης. Η καταγωγή του ήταν από το Μονταμπόρ στη Ρηνανία – Παλατινάτο της Γερμανίας.
Υπήρξε μέλος μίας ομάδας αεροπλοΐας από μικρή ηλικία. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ομάδας αυτής μετά το δυστύχημα, το όνειρό του από μικρή ηλικία ήταν να γίνει πιλότος. Είχε εκπαιδευτεί στην σχολή της Lufthansa στη Βρέμη -όπως και ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Πάτρικ Σ., πατέρας δύο παιδιών.
Ο Lubitz ζούσε με τους γονείς του στο Μονταμπούρ και παράλληλα διατηρούσε ένα σπίτι στο Ντύσελντορφ, αναφέρει η βρετανική Telegraph.
Ξεκίνησε την εκπαίδευσή του το 2008 και αρχικά εργάστηκε ως αεροσυνοδός. Ο Τόμας Βίνκελμαν, διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, δήλωσε ότι δεν υπάρχει τίποτε το ασυνήθιστο στην εκπαίδευση του συγκυβερνήτη. Είχε διακόψει προσωρινά την εκπαίδευσή του για να τη συνεχίσει λίγους μήνες αργότερα.
Ο Lubitz είχε περάσει όλες τις εξετάσεις, τόσο εκείνες που αφορούσαν την εκπαίδευσή του, όσο και τις ιατρικές και σύμφωνα με τον Βίνκελμαν ήταν 100% ικανός να πετάξει.