Σημαντικό πλήγμα από την υποχώρηση του όγκου του διεθνούς εμπορίου δέχθηκε την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2015 η ελληνική ναυτιλία.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών περιορίσθηκε στο επτάμηνο 2015, καθώς σημειώθηκε μείωση των καθαρών εισπράξεων από μεταφορές και λοιπές υπηρεσίες, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από την άνοδο των καθαρών εισπράξεων από ταξιδιωτικές υπηρεσίες.
Είναι ενδεικτικό πως το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 2015 ανήλθε σε 470 εκατ. ευρώ, όταν τον Ιούλιο του 2014 ξεπερνούσε τα 1,17 δισ. ευρώ. Στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2015 οι συνολικές εισπράξεις από την ποντοπόρο ναυτιλία διαμορφώθηκαν στα 6,8 δισ. ευρώ, 530 εκατ. ευρώ λιγότερες σε σχέση με πέρυσι.
Ο ελληνικός εφοπλισμός δέχεται κτύπημα και από την περιορισμένη τραπεζική χρηματοδότηση. Μέχρι και τον Ιούνιο 1 στα 6 ευρώ που δανείζονταν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες προέρχονταν από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Αυτό όμως άλλαξε άρδην μετά τους κεφαλαιακούς περιορισμούς.
Μεσοπρόθεσμη απειλή για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας αποτελεί η γερμανικής εμπνεύσεως αύξηση των φορολογικών της βαρών. Ήδη με το νέο μνημόνιο ο φόρος χωρητικότητας, για τα πλοία με ελληνική και ξένη σημαία, αυξήθηκε κατά 4% ετησίως για την επόμενη πενταετία. Μάλιστα, οι δανειστές φέρονται να ζητούν και πρόσθετες επιβαρύνσεις.