Τις δυνατότητές τους στις ναυτικές επιχειρήσεις κοντά στην ακτή βελτιώνουν οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ, με τη βοήθεια της τεχνολογίας: Στις 14 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε δοκιμή με πραγματικά πυρά του συστήματος προστασίας πλοίου SeaRAM από το Littoral Combat Ship (για χρήση κοντά στις ακτές, σε ρηχά νερά) USS Coronado. Το σύστημα εντόπισε, παρακολούθησε και ενέπλεξε έναν εισερχόμενο στόχο, καταστρέφοντάς τον στη συνέχεια με πύραυλο RAM Block 1A. Το σύστημα προσανατολίζεται προς την προστασία σκαφών που βρίσκονται κοντά στην ακτή- ζώνη η οποία θεωρείται πολύ επικίνδυνη για τα σκάφη επιφανείας, καθώς είναι ευάλωτα σε πυρά από την ξηρά. Στην περίπτωση της κλάσης πολλαπλών ρόλων του Littoral Combat Ship (LCS), που έχει να κάνει με σειρά αποστολών όπως ναρκαλιεία, ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις κ.α. τέτοια συστήματα θεωρούνται απαραίτητα. Σημειώνεται ότι το πλήρωμα ενός τέτοιου σκάφους κυμαίνεται μεταξύ 50 και 90 ναυτών, τη στιγμή που οι φρεγάτες έχουν πάνω από 200 και τα καταδρομικά και αντιτορπιλικά 300 και άνω. Οι πύραυλοι που εκτοξεύονται είναι ελαφροί, υπερηχητικοί και αυτοκατευθυνόμενοι, σχεδιασμένοι για την καταστροφή στόχων που πλησιάζουν σε μικρή απόσταση, όπως πύραυλοι cruise και ελικόπτερα. Το όλο σύστημα έχει αναπτυχθεί στα πρότυπα του Phalanx, που, με το πυροβόλο 20 χιλιοστών του, αποτελεί την τελευταία γραμμή προστασίας ενός πλοίου, με 890 συστήματα στα ναυτικά 25 χωρών (μεταξύ των οποίων και το ελληικό). Παραμένοντας στην ίδια «ζώνη» επιχειρήσεων, η Lockheed Martin παρουσίασε και επίσημα το αμφίβιο όχημα μάχης (ACV) της, το οποίο προορίζεται να αντικαταστήσει τα πεπαλαιωμένα αμφίβια οχήματα (από τη δεκαετία του 1970) που χρησιμοποιούνται από το Σώμα Πεζοναυτών για αποβατικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για ένα τεθωρακισμένο οκτάτροχο, σχεδιασμένο να μεταφέρει 13 πεζοναύτες, κινούμενο ομαλά σε έδαφος και σε νερό. Το 8×8 όχημα έχει αρθρωτό χαρακτήρα, επιτρέποντας εύκολη αναβάθμιση και τοποθέτηση αισθητήρων, οπλικών συστημάτων, συστημάτων επικοινωνίας κ.α.