Με το… αριστερό ξεκίνησε το 2016 για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, οι οποίες με εξαίρεση τις ημέρες του Δημοψηφίσματος βρίσκονται σε διαρκή πτώση εδώ και δυο χρόνια. Μάλιστα, παράγοντες της αγοράς χαρακτηρίζουν καταστροφικό το πρώτο δίμηνο του 2016, και κάνουν λόγο για τη χειρότερη επίδοση της τελευταίας διετίας!
Παρότι σε μεγάλο βαθμό είχε προεξοφληθεί ότι η νέα χρονιά θα άρχιζε αρνητικά λόγω της αβεβαιότητας, ωστόσο κανείς δεν περίμενε μια τόσο μεγάλη κάμψη με το… καλημέρα του έτους.
Σύμφωνα με έρευνα της IRi σε δείγμα 2.300 σούπερ μάρκετ που παρουσιάσθηκε σε πρόσφατο συνέδριο του ECR, οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων αναμένεται να υποχωρήσουν περαιτέρω το 2016, σε ποσοστό έως 3,9%, συνεχίζοντας την φθίνουσα πορεία από το ξέσπασμα της κρίσης. Να σημειωθεί πως πέρυσι οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 2,1% ενώ το 2014, η πτώση διαμορφώθηκε στο 1,4%.
Η μείωση αφορά όλες τις κατηγορίες προϊόντων, με εξαίρεση τα συσκευσμένα και κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία είναι περισσότερο ανθεκτικά στην κρίση.
Όσο δεν ανακάμπτει η ψυχολογία των νοικοκυριών και η ανεργία παραμένει στα σημερινά επίπεδα, πολύ δύσκολα θα υπάρξει ανάκαμψη της κατανάλωσης. Όπως δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ, ένας στους πέντε καταναλωτές προτίθεται να μειώσει πάνω από 10% τις δαπάνες του στα σούπερ μάρκετ, ενώ τρεις στους δέκα δηλώνουν ότι θα τις περιορίσουν έως 10%.
imerisia.gr