Οι αλλαγές στο λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα βρεθούν στο επίκεντρο της αυριανής συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Η συνεδρίαση θα είναι η πρώτη από μία σειρά συνεδριάσεων, που θα έχουν στόχο να βρεθεί «κοινός τόπος» μεταξύ των κομμάτων, ώστε να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις που έχει σχεδιάσει το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο του τριετούς πλάνου για την Παιδεία.
Στα χέρια των βουλευτών που απαρτίζουν την Επιτροπή έχει ήδη βρεθεί το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εν είδει πρότασης του υπουργείου. Ωστόσο, το πόρισμα χαρακτηρίζεται από γενικές προτάσεις, σε αντίθεση με εκείνο που είχε διαρρεύσει την προηγούμενη εβδομάδα, το οποίο αναφερόταν σε συγκεκριμένες αλλαγές.
Όπως αναφέρεται στην πρόταση, κεντρικό χαρακτηριστικό είναι η δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, και επομένως ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας», μετά την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων υποδομής και τεχνικών λύσεων. Έτσι, προτείνεται κοινός κορμός στην Α’ τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β’ και Γ’ τάξεων, στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν πλάι στην επιστημονική και την τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση ως ισότιμες. Παράλληλα, προτείνεται η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να συμπεριλάβει την Α’ Λυκείου και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ