Πρώτος στόχος της ΑΒ για το 2017, είναι η οργανική επέκταση της εταιρείας με την προσθήκη νέων καταστημάτων λιανικής, χονδρικής και καταστημάτων franchise. «To επενδυτικό μας πρόγραμμα για το τρέχον έτος, ανέρχεται στα 105 εκατ. ευρώ» επισημαίνει, στο Euro2day.gr ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος Λεωνίδας Βρεττάκος υπενθυμίζοντας ότι η ΑΒ αποτελεί το μεγαλύτερο επενδυτή της χώρας, αφού ετησίως πραγματοποιεί επενδύσεις περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Τονίζει ότι τα στοιχεία που προδιαγράφουν το ενδιαφέρον, σίγουρα είναι ο πόλεμος των τιμών που έχει ξεσπάσει μεταξύ των αλυσίδων για τη διατήρηση ή και την αύξηση των μεριδίων στην αγορά η επανατοποθέτηση στην αγορά του Μαρινόπουλου μέσω του Σκλαβενίτη, αλλά και οι γενικότερες τάσεις συγκέντρωσης που παρατηρούνται.
Σύμφωνα με τον κ. Βρεττάκο, με βάση τις τωρινές εκτιμήσεις, το τρέχον έτος το οργανωμένο λιανεμπόριο αναμένεται να χάσει ένα ακόμη 3% του τζίρου του, οπότε οι τάσεις συγκέντρωσης της αγοράς θα επιταχυνθούν. Όπως ο ίδιος αναφέρει, «στην Ελλάδα, ως κλάδος δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι έχουμε πολλά καταστήματα λιανικής, αλλά σίγουρα έχουμε πολλές εταιρείες». Γι΄αυτό και όπως επισημαίνει, εκ των πραγμάτων η αγορά θα προσαρμοστεί στα δεδομένα των αναπτυγμένων χωρών, στις οποίες υπάρχουν από τρεις έως πέντε αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Στο ερώτημα αν η ΑΒ Βασιλόπουλος συμμετάσχει στις εξελίξεις συγκέντρωσης της αγοράς, ο Βρεττάκος απαντά ότι «στην παρούσα φάση, δεν το εξετάζουμε και δεν βρισκόμαστε σε καμία διαπραγμάτευση. Θα περιμένουμε έως τον Ιούνιο του 2018 και τότε θα “μιλήσουμε” για όλα τα θέματα εκτός κι αν υπάρξει κάποια απρόοπτη εξέλιξη έως τότε».
Αύξηση πωλήσεων
Παρά το γεγονός ότι ο συνολικός τζίρος της αγοράς μειώθηκε κατά περίπου 6% το 2016, ο κ. Βρεττάκος σημειώνει ότι η ΑΒ, αύξησε τον κύκλο εργασιών σε ποσοστό 13% και συγκεκριμένα στα σχεδόν 2,2 δισ. ευρώ, έναντι 1,946 δισ. ευρώ το 2015.
Οι επιδόσεις αυτές, αναφέρει, ήρθαν ως αποτέλεσμα της τιμολογιακής μας πολιτικής η οποία προσέλκυσε περισσότερους καταναλωτές. Στους νέους καταναλωτές, θα πρέπει να προστεθούν κι αυτοί που έφυγαν από τον Μαρινόπουλο. Είναι εφικτό, όμως, να παραμείνουν στην ΑΒ όλοι οι νέοι πελάτες, πολύ δε περισσότερο όταν σε λίγες ημέρες τα καταστήματα του Μαρινόπουλου θα έχουν το σήμα της Σκλαβενίτης, είναι το ερώτημά μας.
«Δεν βλέπω κανέναν απολύτως λόγο κάποιος που ήρθε σε εμάς να φύγει. Η ποιότητα και οι τιμές μας αποτελούν πολύ ισχυρό κίνητρο για τους καταναλωτές που μας γνώρισαν ώστε να συνεχίσουν να είναι πελάτες μας. Καλέσαμε με διαφημιστική καμπάνια τους καταναλωτές να έρθουν και να δουν, ότι δεν είμαστε ακριβοί. Και το διαπίστωσαν. Εδώ και χρόνια, πλέον δεν είμαστε ακριβοί».
Ακριβή σε κάποια προϊόντα η αγορά
Σύμφωνα με τον κ. Βρεττάκο, συνολικά στην ελληνική αγορά σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων, υπάρχει ακόμα το περιθώριο της μείωσης των τιμών. Αν και όπως αναφέρει, από το 2009 έχουν μειωθεί οι τιμές στο λιανεμπόριο, εντούτοις κάποια προϊόντα όπως π.χ τα αναψυκτικά, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Για να αποδείξει ότι τα περιθώρια μείωσης των τιμών σε κάποιες κατηγορίες είναι υπαρκτά, χρησιμοποιεί και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μάρκας απορρυπαντικού, το οποίο το 2008 -η ίδια συσκευασία- στοίχιζε στον καταναλωτή 18,90 ευρώ και σήμερα έχει «πέσει» στα 7,60 ευρώ. Αντίθετα, αναφέρει, οι τιμές στα τρόφιμα, είναι χαμηλές.
Στο ζήτημα των τιμών θα πρέπει να κάνουμε προσπάθεια και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι προμηθευτές, σημειώνει, υπογραμμίζοντας ότι η όποια μείωση θα αντισταθμιστεί από την αύξηση των όγκων πωλήσεων. Βέβαια, μας υπενθυμίζει και τη συμβολή του κράτους στη διαμόρφωση των τιμών, με την υψηλή έμμεση και άμεση φορολογία.
Καλή επιτυχία στο Σκλαβενίτη
Κληθείς να κάνει μια πρόβλεψη για το deal Σκλαβενίτη – Μαρινόπουλου ο κ. Βρεττάκος το απέφυγε, ευχόμενος «μακάρι να πετύχει». «Δεν μας φοβίζει ο ανταγωνισμός, μας βελτιώνει» επισημαίνει και τονίζει ότι «κάθε πρωί, φεύγοντας από το σπίτι μου, έχω στο νου μου, τους 14.400 εργαζομένους μας».
ΠΗΓΗ: Euro2day.gr