Μια καινοτόμο διάταξη στο θέμα των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ, σχεδιάζει το Υπ. Μεταφορών όπως αποκάλυψε μιλώντας «στο Κόκκινο» ο υφυπουργός Ν. Μαυραγάνης και με αφορμή το φρικιαστικό δυστύχημα με την Πόρσε στη Θήβα.
Ο κ. Μαυραγάνης αναφερόμενος στις κινήσεις που γίνονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας, επεσήμανε ότι εξετάζεται να επιβάλλονται πρόστιμα αναλογικά με το εισόδημα.
«Είναι προφανές ότι άνθρωποι άνεργοι ή με πολύ χαμηλό εισόδημα θα μπορούσαν να συνετιστούν με ένα πρόστιμο 20, 30, 50 ευρώ. Τα ίδια ακριβώς ποσά για κάποιον με εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ είναι ασήμαντα… Όλοι πρέπει να συνετίζονται από τα πρόστιμα, αυτός είναι ο σκοπός τους, αλλά και να λειτουργούν αποτρεπτικά» είπε χαρακτηριστικά.
Οι σκέψεις του υπουργείου αφορούν την εφαρμογή συστήματος ποινών και προστίμων που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Γερμανία ή την Φινλανδία, όπου για την ίδια παράβαση του ΚΟΚ (π.χ να μην φοράει ζώνη ο οδηγός) άλλο πρόστιμο πληρώνει κάποιος με χαμηλά εισοδήματα κι άλλο κάποιος με μεγαλύτερα. Κάτι τέτοιο, βεβαίως, προϋποθέτει -αυτό συμβαίνει στις χώρες όπου εφαρμόζεται- το περιπολικό να έχει σύνδεση μέσω lap top με τις φορολογικές δηλώσεις των πολιτών ώστε με βαση κάποιον αλγόριθμο να υπολογίζεται επί τόπου το πρόστιμο και να κόβεται η κλήση.
Κάτι τέτοιο προφανώς δεν είναι εφικτό στην Ελλάδα, οπότε τίθεται εν αμφιβόλω κατά πόσο μπορεί να γίνεται εκ των υστέρων ο υπολογισμός και αποστέλλεται η κλήση στην κατοικία του οδηγού- παραβάτη.
Οι σκέψεις του υπουργείου
Η δεύτερη αφορά την εισαγωγή, «εναλλακτικά ή υποχρεωτικά, ως ποινή, στις περιπτώσεις που προκαλούνται δυστυχήματα που έχουν ως συνέπεια και τραυματισμό, η υποχρεωτική συμμετοχή σε προγράμματα εξυπηρέτησης των ανθρώπων που έχουν υποστεί κακώσεις σωματικές, βλάβες ή μόνιμες αναπηρίες, από τροχαία, των ατόμων που είχαν συμμετοχή σε αυτά».
«Να είναι μία μορφή κοινωνικής ποινής βαθιά ανθρωπιστική και συνειδησιακή, που επαναφέρει τον άνθρωπο εκεί που πρέπει, να συνειδητοποιεί ότι αυτό το οποίο κάνει, να βλάπτει μία ανθρώπινη ζωή είτε με διαρκή είτε με προσωρινό χαρακτήρα, είναι εντελώς έξω από την ανθρώπινη φύση», συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Έχουμε συμμετοχή και συνεργασία με όλες τις επιτροπές και τις αστικές μη κερδοσκοπικές δομές που δραστηριοποιούνται στην πρόληψη και την καταστολή των τροχαίων».