Από την μέρα άρσης των κυρώσεων κατά του Ιράν οι εξαγωγές πετρελαίου έχουν εκτιναχθεί και είναι κυρίως ελληνικές εφοπλιστικές εταιρίες που αναλαμβάνουν να μεταφέρουν το πετρέλαιο στον προορισμό του, επισημαίνει η εφημερίδα Die Welt σε άρθρο με τίτλο «Η Ελλάδα ο μεγάλος κερδισμένος της συμφωνίας με το Ιράν».
Και η γερμανική εφημερίδα σημειώνει: «Καμιά άλλη χώρα δεν κερδίζει περισσότερο από τις εμπορικές σχέσεις με το Ιράν όσο η Ελλάδα, όπως δείχνει ανάλυση της βρετανικής εταιρίας Vessels Value, που ειδικεύεται στην αποτίμηση ναυτιλιακών δεδομένων.
Το Ιράν, άλλωστε, είχε επισκεφθεί επίσημα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αφού είχαν προηγηθεί αρκετές επισκέψεις του γενικού γραμματέα του υπ. Εξ, αρμοδίου για θέματα επενδύσεων, Γιώργου Τσίπρα. Οι εξαιρετικές σχέσεις που αναπτύχθηκαν με το Ιράν (λέγεται πως εξαιρετική προεργασία έκανε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς) βοήθησαν πολύ τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι συνόδευσαν τον πρωθυπουργό στο ταξίδι του στην Τεχεράνη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση της Die Welt, στις κορυφαίες δέκα θέσεις των ναυτιλιακών που μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται κυρίως ελληνικές, όπως Polembros Shipping, Delta Tankers, Dynacom Tankers, Olympic Shipping ή Avin International.
Στον κατάλογο περιλαμβάνονται στις μεσαίες θέσεις η βελγική Euronav και η κινεζική κρατική ναυτιλιακή Cosco Shipping. Από το top ten προκύπτει ότι οι, εδώ και χρόνια, πετυχημένοι έλληνες εφοπλιστές εξασφάλισαν γρήγορα τη μερίδα του λέοντος στις μεταφορές ιρανικού πετρελαίου. Η επιτυχία οφείλεται και στο είδος των τάνκερ: οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο και με την συμμετοχή τους στις μεταφορές ιρανικού πετρελαίου αυξήθηκε η χρήση των πλοίων τύπου “Suezmax” από 15 σε συνολικά 81».
Η Avin International του Ομίλου Βαρδινογιάννη
Ο ενεργός στόλος της Avin International έφθασε στα 14 πλοία. Συγκεκριμένα ένα εξ αυτών είναι δεξαμενόπλοιο suezmax και οκτώ Handysize product carriers δηλαδή μεσαίου μεγέθους τανκερ μεταφοράς επεξεργασμένων πετρελαιοειδών.
Επίσης ο στόλος περιλαμβάνει πέντε μικρότερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών. Η Avin International έχει ακόμα υπό ναυπήγηση στις γιάρδες στο Hajian και στο Hubei άλλα έξι δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών. Και τα έξι αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο 2011. Σύμφωνα με τους Clarksons τα ονόματα των υπό ναυπήγηση αυτών πλοίων είναι Gerani, Preveli, Kallikratis και Loutro χωρητικότητας όλα Dwt 3.475 και τα Skaloti και Impros χωριτικότητας Dwt 6.250.
Ο όμιλος Βαρδινογιάννη ίδρυσε την Avin το 1977 η οποία έγινε μεταξύ άλλων φημισμένη και για την εμμονή της στην χρήση της ελληνικής σημαίας παρά το σημαντικά υψηλότερο κόστος το οποίο αυτή συνεπάγεται. «Με παροιμιώδη οξυδέρκεια ο όμιλος έχει αντιμετωπίσει τις κρίσεις ως ευκαιρίες και έχει καταφέρει να επωφεληθεί των κύκλων της αγοράς» σχολιάζουν στην ακτή Μιαούλη. «Η μεγέθυνση τώρα του στόλου της εκτιμάται πως σηματοδοτεί την απαρχή στο ορατό μέλλον ενός ακόμα ευνοϊκού κύκλου τουλάχιστον για τον κλάδο των δεξαμενοπλοίων ειδικού τύπου όπως αυτά που διαχειρίζεται» αναφέρουν οι ίδιοι κύκλοι.
Επικεφαλής η Polembros της οικογένειας Πολέμη
Η ναυτιλιακή εταιρεία Polembros Shipping Limited, της οικογένειας Πολέμη, ιδρύθηκε το 1974. Είναι μια οικογενειακή εταιρεία διαχείρισης πλοίων με έδρα την Αθήνα. Υπό την διαχείρισή της βρίσκονται αυτή τη στιγμή 20 πλοία, εκ των οποίων τα 13 είναι δεξαμενόπλοια και τα 7 είναι πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Ένα από τα τάνκερ της Polembros Shipping Limited, μιας οικογενειακής επιχείρησης παλαιών ναυτικών και καπετάνιων που αναπτύχθηκε ραγδαία
Οι “διάδοχοι” των Ωνάση πρωταγωνιστούν στην μεταφορά ιρανικού πετρελαίου
Πρόεδρος και CEO της Olympic Shipping and Management SA, εταιρείας που διαχειρίζεται τα πλοία που ελέγχονται από το Ίδρυμα Ωνάση, ανέλαβε από την 1η Ιανουαρίου, ο Γιώργος Καραγεωργίου.
Η Olympic Shipping and Management SA αποτελεί τη συνέχεια της OLYMPIC MARITIME, την οποία ίδρυσε το 1952 στο Παρίσι ο Αριστοτέλης Ωνάσης και η οποία είχε την έδρα της στο Μονακό έως τις αρχές του 1990. Έκτοτε η εταιρεία μετεφέρθη στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Παλαιό Φάληρο. Διαχειρίζεται ένα στόλο αποτελούμενο από 17 δεξαμενόπλοια διπλών τοιχωμάτων, καθώς επίσης και 10 πλοίων χύδην ξηρού φορτίου. Ολική χωρητικότητα του στόλου είναι 5.500.000 DWT.
VLCC OLYMPIC LEGEND, 309.270 DTW, built 2003 της Olymping Shipping
Η Delta Tankers με έμφαση στην ελληνική σημαία
Η Delta Tankers, επίσης, του Διαμαντή Διαμαντίδη με 14 πλοία και χωρητικότητα 2 εκ. τόνους. Όλα τα πλοία της εταιρείας είναι υπό ελληνική σημαία. Η Delta έχει τα δεξαμενόπλοια του Έλληνα εφοπλιστή.
To Delta Harmony 2 της Delta Tankers
H Dynacom Tankers του εφοπλιστή Προκοπίου
Ο στόλος της Dynacom Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, με αξία 2,0076 δισ. δολάρια.
Ο όμιλος του Γιώργου Προκοπίου που περιλαμβάνει τις εταιρείες Dynacom Tankers στα δεξαμενόπλοια, Dyanagas μαζί με τη θυγατρική της Dynagas LNG Partners LP στα LNG Carriers και τη Sea Traders S.A. στο ξηρό φορτίο. Το σύνολο του στόλου αποτελείται από 112 πλοία μεταφορικής ικανότητας 13,9 εκατ. dwt.
Το Gladiator της Dynacom Tankers Managment LtD