Εκπρόσωπος ΓΕΕΘΑ: Στην περιοχή επικρατούσαν αυξημένες χαμηλές νεφώσεις και περιορισμένη ορατότητα – Άγνωστο αν το Χιούι συνετρίβη μετά την πρόσκρουση στα καλώδια ή αν παρέσυρε τα καλώδια της ΔΕΗ αφού είχε αρχίσει να πέφτει
Η πρόσκρουση σε καλώδια της ΔΕΗ του ελικοπτέρου τύπου Χιούι που συνετρίβη το πρωί της Τετάρτης στην Ελασσόνα με αποτέλεσμα τέσσερις άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους είναι αυτή τη στιγμή το επικρατέστερο σενάριο που εξετάζεται από την επιτροπή διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων.
Ωστόσο αδιευκρίνιστο παραμένει αν το ελικόπτερο συνετρίβη μετά την πρόσκρουση στα καλώδια ή αν παρέσυρε τα καλώδια αφού είχε αρχίσει να πέφτει.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον εκπρόσωπο τύπου του ΓΕΕΘΑ πλοίαρχο Βασίλη Μπελεσιώτη στην περιοχή της συντριβής υπήρχαν χαμηλές νεφώσεις περί τα 500 πόδια ενώ φυσούσαν ασθενείς άνεμοι.
Το χρονολόγιο της συντριβής και των ερευνών
Όπως είπε ο κ. Μπελεσιώτης η τραγωδία εκτυλίχθηκε ως εξής:
– Στις 07:25 το ελικόπτερο απογειώθηκε από Στεφανοβίκειο και κινήθηκε στην 110 Πτέρυγα Μάχης
– Στις 07:38 απογειώθηκε από τη Λάρισα και μετά από λίγο υπήρξε αρχικά απώλεια επικοινωνιών και στη συνέχεια απώλεια του ίχνους του Χιούι από τα ραντάρ
– Στις 08:58 ήταν ο προβλεπόμενος χρόνος προσγείωσης
– Περί τις 09:03 εξετραπησαν δύο F-16 για έρευνες στην περιοχή και δόθηκε εντολή συναγερμού
– Στις 10:00 υπήρξε η πληροφορία από την ΕΛΑΣ ότι το ελικόπτερο έπεσε 3-4 χιλιόμετρα βορείως Σαρανταπόρου
– Στις 10:10 συεργείο της ΔΕΗ ειδοποίησε για εντοπισμό σντριμμιών
– Στις 10:48 προσγειώθηκε ένα ελικόπτερο Agusta Bell στην περιοχή
– Στις 11:03 υπήρξε η ενημέρωση ότι η κοπέλα, η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα, ήταν καλά και ότι υπήρξαν τέσσερις σοροί: του Υποστρατήγου Ιωάννη Τζανιδάκη, του Συνταγματάρχη (ΤΘ) Θωμά Αδάμου, του Ταγματάρχη (ΑΣ) Δημοσθένη Γούλα και του Υπολοχαγού (ΑΣ) Κωνσταντίνου Χατζή
Όπως είπε ο εκπρόσωπος τύπου του ΓΕΕΘΑ τα ελικόπτερα ήταν συντηρημένα και είχαν υπόλοιπο ωρών πτήσεων ενώ τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες.