Σε μια εξαιρετικά σοβαρή καταγγελία προχώρησε σήμερα, μιλώντας στον Real fm, ο πρόεδρος του προσωπικού έλξης Κωνσταντίνος Γενιδούνιας, σε μια προσπάθεια να εξηγηθούν τα αίτια της τραγωδίας με το Intercity.
«Αυτό που συμβαίνει είναι ότι δεν λειτουργούν οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, οι οποίες δίνουν την ένδειξη στον μηχανοδηγό ότι μπαίνει σε παρακαμπτήριο γραμμή. Δηλαδή τα φωτοσήματα και η τηλεδιοίκηση στη γραμμή αυτή δεν λειτουργούν», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών.
Και σημείωσε: «Οι εργασίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν ξεκινήσει να γίνονται από τη δεκαετία του 2000, τώρα η κατάσταση της υποδομής βρίσκεται στην τελική της φάση, ωστόσο έχουν πληρωθεί από το 2004-2005. Δεν λειτουργούν και μάλιστα τα συστήματα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους. Το να πούμε ότι ο μηχανοδηγός είχε παραπάνω ταχύτητα είναι το μόνο εύκολο αυτή τη στιγμή. Το θέμα είναι ότι ο σιδηρόδρομος είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς στη χώρα και παραμένει, όταν καλύπτονται όλες οι παράμετροι. Σε κάθε τρένο υπάρχει εγκατεστημένη συσκευή προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, αλλά η συσκευή αυτή δεν λειτουργεί επίσης».
Η καταγγελία δημιουργεί προφανώς εύλογα ερωτηματικά για τις διοικήσεις των ΟΣΕ όλα τα προηγούμενα χρόνια καθώς, όπως τονίσθηκε, έχουν πληρωθεί κανονικά από το Ελληνικό κράτος υποδομές και υπηρεσίες που, όμως, δεν λειτουργούν επί 12 χρόνια!
Ο κ. Γενιδούνιας κατήγγειλε επίσης τη δραματική μείωση του προσωπικού των μηχανοδηγών. «Οι μηχανοδηγοί αυτή τη στιγμή δουλεύουν υπερεντατικά. Το έχουμε τονίσει, όπως έχουμε τονίσει για τα συστήματα ασφαλείας δεν υπάρχουν, έχουμε τονίσει ότι το 2010 που 120 άνθρωποί μας φύγαν και πήγαν σε νοσοκομεία, να φυλάνε αρχαιότητες –σεβαστό και αυτό το επάγγελμα- και να κάνουν από ένα απολύτως εξειδικευμένο επάγγελμα, άλλες δουλειές, σήμερα αντί να είμαστε 420 είμαστε 230 σε όλη την Ελλάδα».
Τα τρία σενάρια που εξετάζουν οι αρχές
Τρία είναι τα σενάρια που ενδέχεται να προκάλεσαν τη σιδηροδρομική τραγωδία στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το βράδυ του περασμένου Σαββάτου (13.05.2017). Η αμαξοστοιχία του ΟΣΕ εκτροχιάστηκε και έπεσε πάνω σε σπίτι με αποτέλεσμα να χάσουν τρεις άνθρωποι τη ζωή τους κι άλλοι 11 να τραυματιστούν.
Μέλη μικτής επιτροπής, στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, ερευνούν ήδη όλους τους παράγοντες που μπορεί να προκάλεσαν την τραγωδία και έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται το πρώτο πόρισμά τους.
Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, τα σενάρια που εξετάζονται είναι τρία:
1. Ανθρώπινο λάθος. Το σενάριο που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες. Ο οδηγός φέρεται να είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα που να οδήγησε στον εκτροχιασμό. Στο σταθμό του Αδένδρου τα τρένα χρησιμοποιούν την παρακαμπτήρια γραμμή κι όχι την κεντρική. Το όριο ταχύτητας είναι 60 χλμ./ώρα. Η αμαξοστοιχία μάλλον είχε μεγαλύτερη ταχύτητα.
2. Αστοχία υλικού. Να υπήρχε κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας, που να οδήγησαν στον εκτροχιασμό. Στο μικροσκόπιο θα βρεθούν οι εργασίες συντήρησης της μηχανής και των βαγονιών, αλλά και τυχόν εργασίες που έγιναν στις ράγες.
3. Εμπόδιο. Να υπήρξε κάποιο «εμπόδιο» πάνω στις ράγες που να οδήγησε στον εκτροχιασμό. Εφόσον υιοθετηθεί το σενάριο, θα πρέπει να ερευνηθεί πώς βρέθηκε εκεί.
Σημειώνεται ότι κάνεις δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το δυστύχημα να έγινε κάτω από τη διαρκή πίεση που ασκείται στους μηχανοδηγούς να τηρούν πιστά τους χρόνους αναχώρησης και άφιξης των δρομολογίων.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ στον ΑΝΤ1, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως το δυστύχημα έφερε ένας συνδυασμός πραγμάτων και τόνισε πως μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή θα έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες και θα ξέρουμε τι ακριβώς έγινε. Ο κύριος Πετράκης δεν θέλησε να αναφερθεί στα όσα λέγονται για ακατάλληλη σήμανση που πιθανότατα παγίδευσε τον έμπειρο μηχανοδηγό. »Το σιδηροδρομικό δίκτυο σε εκείνο το σημείο λειτουργεί επί 12 χρόνια χωρίς να υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ήταν μια πολύ κακή συγκυρία και θα βρούμε τις αιτίες της» κατέληξε.
Πηγή: e-reportaz.gr, Real.gr