Το ποσό των 3,8 δισεκατομμυρίων ευρώ αγγίζει το όφελος, για το Δημόσιο, από την εικοσαετή επέκταση, έως το 2046 (με αφετηρία το 2026), της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.
Συγκεκριμένα, στο τίμημα ύψους 600 εκατ. ευρώ, που προσέφερε η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), προστίθενται:
- ποσοστό 15% επί των κερδών προ φόρων του ΔΑΑ, που θα εισπράττει, έως το 2046, το Δημόσιο ως κόστος χρήσης δικαιωμάτων. Σωρευτικά, τα έσοδα από την ετήσια αμοιβή τοποθετούνται σε 894 εκατ. ευρώ.
- έσοδα από μερίσματα 835 εκατ. ευρώ, κατά την περίοδο παράτασης του δικαιώματος εκμετάλλευσης του αερολιμένα
- τα εκτιμώμενα έσοδα τη φορολογία εισοδήματος θα ανέλθουν σε 1,47 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ
Νέες επενδύσεις
Την ίδια στιγμή, η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς, καθώς θα πρέπει να ληφθεί το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και τη Βουλή, θα οδηγήσει σε επενδύσεις ύψους 2,35 δισ. ευρώ, κατά τη διάρκεια της περιόδου επέκτασης.
Πρόσφατα, εξάλλου, ο ΔΑΑ, ολοκλήρωσε επένδυση, ύψους 35 εκατ. ευρώ, που αφορά την αναδιάταξη των περιοχών εκτός και εντός Σένγκεν, επιτρέποντας, μεταξύ άλλων, την αύξηση των εμπορικών επιφανειών και τη βελτίωση της λειτουργικότητας του αεροδρομίου, όπου το 2016 η επιβατική κίνηση ξεπέρασε τα 20 εκατομμύρια άτομα.
Παράλληλα, ανοίγει ο δρόμος για τη διάθεση ποσοστού 30% του ΔΑΑ, διαδικασία που συναντά υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον. Δεν είναι τυχαίο ότι ο κινεζικός κολοσσός Shenzhen Airport έχει εκδηλώσει, ήδη, το ενδιαφέρον του για το προς πώληση ποσοστό του αεροδρομίου, ζήτημα που βρέθηκε στην ατζέντα των επαφών του Αλέξη Τσίπρα κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Πεκίνο.
Μετά τον ΟΛΠ, το αεροδρόμιο είναι ο επόμενος στόχος των Κινέζων, μέσω του οποίου επιδιώκουν να δημιουργήσουν μία γέφυρα αέρος μεταξύ Αθήνας και Πεκίνου, όπως έχουν αναφέρει στο παρελθόν. Έτσι, για την πώληση του 30% αναμένεται να δοθεί η μητέρα των μαχών, καθώς πολλοί ξένοι, αλλά και εγχώριοι μνηστήρες θα επιδίωκαν να ελέγξουν το “φιλέτο” του ελληνικού τουρισμού.
Σήμερα, το “Ελ.Βενιζέλος” αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες, καθώς στην αεροδρομιακή κοινότητα απασχολούνται περισσότεροι από 13.000 εργαζόμενοι σε περίπου 300 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αεροδρομίου.
Σημειώνεται ότι η συμβολή του αεροδρομίου στο ΑΕΠ ξεπερνά το 2,5%, με το “Ελευθέριος Βενιζέλος”.