Φήμες και… συμφέροντα ίπτανται και συγκρούονται πάνω από την επικείμενη παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Τις τελευταίες επτά μέρες κυρίως, διακινείται στα δημοσιογραφικά γραφεία της Θεσσαλονίκης ότι… «υπάρχει πρόβλημα στη διαδικασία», ότι «δεν πάνε καλά τα πράγματα» και άλλα ασαφέστερα.
Άγνωστο ποιοι -σίγουρα όχι αυτοί που έχουν ιδεολογικές αντιρρήσεις στην ιδιωτικοποίηση- αλλά με συμφέροντα σίγουρα και επιρροή στα μίντια. επιθυμούν να εμφανίσουν μάλλον τις επιθυμίες τους ως γεγονότα. Κάποιοι κάνουν λόγο για «πόλεμο λιμανιών», άλλοι για γεωστρατηγικά σχέδια, άλλοι για επιχειρηματικά που συνδέονται με τον Ιβάν Σαββίδη και άλλοι συνδέουν απευθείας την υπόθεση με την διαδικασία της αξιολόγησης της χώρας αφού η πώληση του λιμανιού ήταν στα προαπαιτούμενα.
Αναντίρρητο γεγονός είναι πως εξαιτίας «ολιγωριών» μιας από τις κοινοπραξίες που έλαβαν μέρος στο διαγωνισμό, και συγκεκριμένα αυτής που κατετάγη δεύτερη της Dubai Ports World θα υπάρξει σαφώς καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού -πριν πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο- μέχρι τις 15 Ιουνίου.
Την παράταση όμως την ζήτησε η Dubai Ports World, όπως δικαιούται αφενός –ως reserved bidder- και αφετέρου τους την έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ όπως είναι υποχρεωμένο να κάνει προκειμένου να ολοκληρώσει τον φάκελο της αφού, παρότι δεύτερη στο διαγωνισμό και μέχρι να τελειώσουν οι διαδικασίες, θεωρητικά, εξακολουθεί να «μένει στο παιχνίδι» της διεκδίκησης.
Το γεγονός αυτό έδωσε το δικαίωμα σε όσους επιθυμούσαν άλλη εξέλιξη στον διαγωνισμό να διακινούν αναληθώς ότι «κάτι δεν πάει καλά» με τον προσωρινό πλειοδότη που είναι η κοινοπραξία DIEP- CMA CGM- Belterra η οποία είχε κάνει την «έκπληξη» δίνοντας 231,9 εκατομμύρια και αφήνοντας εκτός τους άλλους διεκδικητές.
Αν βγαίνει κάποιο συμπέρασμα από την καθυστέρηση της Dubai Ports World είναι ότι κωλυσιεργεί αφού δεν μπορεί να χωνέψει ότι έχασε το έπαθλο ή ότι πολύ απλά δεν έχει και κανένα λόγο να βιάζεται.
Πάντως στην πλευρά των νικητών όλα αυτά αντιμετωπίζονται με εξαιρετική ψυχραιμία ενώ επιπλέον δεν φαίνεται καμιά διάθεση να αντεπιτεθούν με… άλλες φήμες. Η DIEP- CMA CGM- Belterra έκανε αυτό που όριζαν οι όροι του διαγωνισμού και έχει καταθέσει 20 εκατομμύρια, την εγγυητική επιστολή από τις 19 Μαΐου.
Κύκλοι της κοινοπραξίας δηλώνουν μάλιστα λακωνικά στην «Εφ.Συν.» ότι «εμείς είμαστε έτοιμοι για όλα τα επόμενα βήματα της διαδικασίας. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα».
Αν τα πράγματα είναι έτσι τότε το πρόβλημα το έχει το ίδιο το λιμάνι καθώς αυτό που καθυστερεί μαζί με τις διαδικασίες είναι σίγουρα τα απαραίτητα έργα υποδομής και η συνεπακόλουθη ανάπτυξη του ΟΛΘ.
Πηγή: efsyn.gr