Επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, την οποία κατηγόρησε ότι συμπλέει με συμφέροντα, με αφορμή τις αλλαγές που, όπως λέει, στην ουσία καταργούν την πλατφόρμα taxi beat.
Σε δήλωσή του ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας σημείωσε πως οι πολίτες έχουν ανάγκη από ποιοτικές υπηρεσίες μεταφοράς που θα παρέχουν άνεση και ασφάλεια, κάτι που όπως είπε, η κυβέρνηση τούς το αρνείται.
«Επιχειρεί να καταργήσει επί της ουσίας το taxi beat, μια πλατφόρμα που έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες και με την οποία συνεργάζονται οι μισοί οδηγοί ταξί. Η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές, ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες. Και ο κύριος Τσίπρας παριστάνει τώρα ότι στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, θα πρέπει, αν έχει ίχνος αξιοπιστίας, να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμα πλατφόρμα» δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ,
προσθέτοντας πως στηρίζει το δικαίωμα των πολιτών να επιλέγουν και να αξιολογούν τις παρεχόμενες προς αυτούς υπηρεσίες.
«Ο,τιδήποτε άλλο συνιστά επιστροφή στο παρελθόν. Είμαστε με το δικαίωμα των πολλών στην ασφάλεια και την ποιότητα. Γιατί οι Έλληνες αξίζουμε καλύτερα» είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Νίκος Δρανδάκης (Taxibeat): Θα μείνουμε στην Ελλάδα αλλά θα κινηθούμε νομικά για το επιχειρείν
Η εταιρεία Beat (πρώην Taxibeat) δεν πρόκειται να επιτρέψει σε κανέναν να την διώξει από την Ελλάδα, όμως θα προσφύγει στην ελληνική και την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη ώστε να προασπίσει κάθε δικαίωμα στην ελευθερία του επιχειρείν που θα πληγεί από την κυβέρνηση.
Αυτό δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο ιδρυτής της Beat, Νίκος Δρανδάκης, στον απόηχο της απόφασης της εταιρείας να αρχίσει συγκέντρωση υπογραφών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά του νομοσχεδίου που προωθεί το υπουργείο Υποδομών, το οποίο την μετατρέπει σε πάροχο μεταφορικού έργου.
Ο κ. Δρανδάκης υποστήριξε ότι οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο για τα ταξί θέτουν σε κίνδυνο την αξιολόγηση των οδηγών και δημιουργούν μοντέλο «δημοσιοϋπαλληλίας», καθώς αντί για αξιολόγηση προκρίνει συμβάσεις πολυετούς διάρκειας.
Τόνισε δε ότι πρόκειται για την πρώτη φορά που προωθείται τέτοιος νόμος για εταιρείες που συνεργάζονται με νόμιμους οδηγούς ταξί, όπως η Beat, κι όχι για πλατφόρμες ενοικίασης οδηγών και οχημάτων όπως η Uber.
Παρά ταύτα, ο κ. Δρανδάκης αποσαφήνισε ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να φύγει από την Ελλάδα, καθώς με βάση τη χώρα μας προσφέρει υπηρεσίες και τεχνογνωσία σε πολλές ξένες αγορές.
«Προφανώς θα προσφύγουμε σε οποιαδήποτε ανώτερη δικαστική Αρχή σε Ελλάδα και Ευρώπη […] Δεν θα το αφήσουμε έτσι, είπε, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι «θέμα αποχώρησης από την Ελλάδα δεν υπάρχει». «Δεν θα αφήσουμε σε κανέναν να μας διώξει από τη χώρα».
Λυμπερόπουλος στον realfm: Αθέμιτος ανταγωνισμός από τις ηλεκτρονικές εφαρμογές
Για αθέμιτο ανταγωνισμό από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και εφαρμογές μίσθωσης ταξί κάνει λόγο ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας στον realfm 97,8 και τον Μάνο Νιφλή.
“Δεν υπάρχει καμία διαμάχη. Εμείς τις εφαρμογές τις έχουμε πολύ πριν από την taxibeat. Τα ραδιοταξί όλα έχουν εφαρμογές. Εμείς ζητάμε να γίνει νομιμοποίηση πάνω στον κανονισμό λειτουργίας που διέπει τα ταξί” δήλωσε ο επικεφαλής του ΣΑΤΑ.
“Δεν μπορεί να υποχρεώνει οποιοσδήποτε ιδιώτης υπό την έννοια ότι “εγώ είμαι κράτος, εγώ τιμωρώ, εγώ διαμορφώνω τιμολόγιο, εγώ κάνω παροχές αφού σε ληστεύω από την εισφορά που σου παίρνω” και δημιουργείς αθέμιτο ανταγωνισμό. Και μάλιστα με την έννοια ότι ο πελάτης θα με βλέπει και θα κρίνει από το πρόσωπο για να με καλέσει. Αυτά δεν γίνονται πουθενά. Ούτε στην Ουγκάντα” τόνισε.
“Εμείς ζητάμε εφαρμογή των νόμων. Το “εγώ είμαι καινοτομία και δεν ρωτάω κανέναν, κάνω ότι θέλω και φτιάχνεις νόμο να με νομιμοποιήσεις και δεν το θέλω, είναι τουλάχιστον δόλιο, κρύβει κάτι” επεσήμανε ο ίδιος.
Υπ. Μεταφορών: Θα μπει τάξη οριστικά στον χώρο των εταιρειών μίσθωσης ταξί
Την αποφασιστικότητα του να μπει τάξη οριστικά στον χώρο των εταιρειών διαμεσολάβησης στη μίσθωση ταξί τονίζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαψεύδοντας παράλληλα ότι υπάρχει ήδη έτοιμο σχετικό νομοσχέδιο.
«Είτε θέλουν είτε δε θέλουν ορισμένοι, θα μπει τάξη οριστικά, σε ένα χώρο που σκόπιμα άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις χωρίς έλεγχο για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων» τονίζει το Υπουργείο και προσθέτει:
«Οποιοσδήποτε επιθυμεί, επενδυτής, εταιρεία ή ιδιώτης, να δραστηριοποιείται στο χώρο των εταιρειών διαμεσολάβησης, δεν έχει να φοβηθεί απολύτως τίποτα, εφόσον ακολουθεί την εθνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία.»
Ειδικότερα με αφορμή ρεπορτάζ και δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία έχει καταρτισθεί νομοσχέδιο που αφαιρεί την δυνατότητα εταιρειών να έχουν διαμεσολαβητικές υπηρεσίες ανάμεσα σε πελάτες και ιδιοκτήτες ταξί το Υπουργείο αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Αγαπητοί κύριοι με την παρούσα ανοιχτή δημόσια έκκληση, παρακαλούμε για την αποστολή του σχεδίου νόμου ΣΑΣ, που περιλαμβάνει αυτά τα οποία οι ίδιοι και τα φερέφωνά σας υποστηρίζετε ότι περιλαμβάνει.
Οποιαδήποτε άλλη είδηση, θα είναι ψευδής.
Είτε θέλουν είτε δε θέλουν ορισμένοι, θα μπει τάξη οριστικά, σε ένα χώρο που σκόπιμα άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις χωρίς έλεγχο για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.
Οποιοσδήποτε επιθυμεί, επενδυτής, εταιρεία ή ιδιώτης, να δραστηριοποιείται στο χώρο των εταιρειών διαμεσολάβησης, δεν έχει να φοβηθεί απολύτως τίποτα, εφόσον ακολουθεί την εθνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Με την ευκαιρία, κάνουμε έκκληση καταγγελίας των ακραίων δογματικών κομμουνιστών της Βρετανίας, της Δανίας, του Καναδά, και άλλων χωρών της μητρόπολης του υπαρκτού σοσιαλισμού, που έχουν θεσμοθετήσει κανόνες λειτουργίας των εταιρειών διαμεσολάβησης.
ΥΓ: Να σας θυμίσουμε ότι η κυβέρνηση δεν είναι ΝΔ δε θα γίνει ποτέ. Δεν θα αφήσει γκρίζες ζώνες, ώστε κάποιοι συγκεκριμένοι κι εκλεκτοί να ευνοούνται χωρίς να πληρώνουν ένα ευρώ ή να τηρούν τους νόμους και κάποιοι να φορτώνονται τα βάρη της χώρας και να μένουν χωρίς εργασία.»
Νεοφυείς επιχειρήσεις: H κυβέρνηση διώκει το νεοφυές επιχειρείν
Για αντιμεταρρυθμιστική δίωξη της εφαρμογή Beat (πρώην Taxibeat), που συνιστά δίωξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, δηλαδή κάθε επιχείρησης της νέας οικονομίας, κάνει λόγο με ανακοίνωσή της η Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων (ΕΕΝΕ) με αφορμή προωθούμενη ρύθμιση του υπουργείου Υποδομών που ουσιαστικά καταργεί τη δημοφιλή εφαρμογή.
Η σκληρή ανακοίνωση της ΕΕΝΕ έρχεται λίγο μόνο διάστημα μετά τις επισκέψεις του πρωθυπουργού σε νεοφυείς επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με την Ένωση, η προωθούμενη από την κυβέρνηση νομοθετική ρύθμιση, «ουσιαστικά θέλει να οδηγήσει στην παύση λειτουργίας της καινοτομικής και παγκόσμια καταξιωμένης πλατφόρμας, Тhe Beat App».
«Η Eλληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων δηλώνει ότι θα σταθεί απέναντι σε κάθε απόπειρα κατάργησης ή περιορισμού της επιχειρηματικής δημιουργικότητας και των σύγχρονων μοντέλων ανάπτυξης, σε κάθε προσπάθεια παρέμβασης στον υγιή ανταγωνισμό, σε κάθε προσπάθεια δαιμονοποίησης της τεχνολογίας» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Σύμφωνα με την Ένωση, το νομοθετικό πλαίσιο που εισηγείται το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών είναι μία ενέργεια αντιμεταρρυθμιστική, η οποία δεν καταδικάζει μόνο το The BEAT App αλλά κάθε επιχείρηση της νέας οικονομίας.
«Αναρωτιόμαστε, ποια ελληνική ή ξένη νεοφυής επιχείρηση, θα εκδηλώσει το οποιοδήποτε ενδιαφέρον να επενδύσει και να αναπτύξει δραστηριότητες σε μία χώρα, η οποία ‘’διώκει’’ την καινοτομία και, ανά πάσα στιγμή, μπορεί να ακυρώσει τη λειτουργία της;» διερωτώνται οι νεοφυείς επιχειρήσεις ανακοίνωση.
«Ευχόμαστε, η Ελλάδα να γίνει κάποτε μία κανονική χώρα, όπου οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην καινοτομία, θα ενισχύονται, θα ενθαρρύνονται, όπως σε όλα τα ανεπτυγμένα μέρη αυτού του πλανήτη και δεν θα χρειάζεται να καταφεύγουν σε τέτοιες δηλώσεις» σχολιάζει με νόημα η ΕΕΝΕ.
Το παρασκήνιο
Με αφορμή τη λειτουργία στην Ελλάδα της TaxiBeat και της Uber, οι ταξιτζήδες απειλούν να επαναλάβουν τις μεγάλες κινητοποιήσεις και τον πόλεμο που εξαπέλυσαν επί υπουργίας Ραγκούση.
‘Οπως γράφει η Καθημερινή, με πρόσχημα την προώθηση νομικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία όλων των κατηγοριών ταξί, το υπουργείο Υποδομών προωθεί νομοσχέδιο το οποίο «κλείνει» την αγορά ακόμη περισσότερο, ενώ εξομοιώνει κάθε τύπο εταιρείας που δεν αποτελεί μέρος του συνδικάτου των ταξί. Πρακτικά, το νομοσχέδιο θέτει περιορισμούς, οι οποίοι στερούν μεγάλο μέρος της ευελιξίας την οποία παρέχουν εταιρείες τύπου Beat (πρώην Taxibeat), ενώ εξομοιώνει με την Uber τις εταιρείες τύπου Beat και τα ραδιοταξί. Και όλα αυτά τη στιγμή που η Uber βρίσκεται σε διαμάχη σε διάφορες χώρες του κόσμου –στο Λονδίνο αποφασίστηκε η προσωρινή μη ανανέωσή της άδειάς της– και ενώ η Taxibeat αποτέλεσε το αντικείμενο μιας από τις μεγαλύτερες εξαγορές startup εταιρειών στην Ελλάδα. Κεντρικό πρόσωπο σε όλη αυτή τη διαμάχη για ακόμη μία φορά ο γνωστός και θορυβώδης πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων) Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος φαίνεται ότι «κρατά», εκτός από μεγάλη μερίδα του κλάδου των αυτοκινητιστών και στελέχη της κυβέρνησης υπό τη μυστική επιρροή του.
Σημειώνεται ότι ο Λυμπερόπουλος, που διατηρούσε παραδοσιακούς δεσμούς με τη Ν.Δ., φαίνεται ότι βρήκε τρόπο να προσεγγίσει το κυβερνών κόμμα, το οποίο μέσω του συνδικαλιστή επιχειρεί να αποσπάσει μεγάλο μέρος του κλάδου των αυτοκινητιστών. Και αυτό γιατί η πλειονότητα των προβλέψεων του νέου σχεδίου νόμου φαίνεται ότι εξυπηρετεί την παραδοσιακή αγορά των ταξί, η οποία στο παρελθόν πλήρωνε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για την απόκτηση μιας άδειας. Αυτοκινητιστές ταξί και κυρίως επιβάτες βρίσκονται για ακόμη μία φορά στο επίκεντρο ενός «πολέμου» μεταξύ του «παλιού» καθεστώτος, το οποίο αναζητεί τρόπους να επιβιώσει παρά την αλλαγή των δεδομένων και της καινοτομίας στην ψηφιακή εποχή.
Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος ισχυρίστηκε πριν από λίγες εβδομάδες ότι γνωρίζει τον ακριβή χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή. Στο μεταξύ, επισήμως δεν έχει ανοίξει κανένας διάλογος μεταξύ υπουργείου Υποδομών και εμπλεκόμενων, ωστόσο ο κ. Λυμπερόπουλος διατείνεται ότι γνωρίζει εκ των έσω… Ο ίδιος υποστηρίζει ότι οι εταιρείες τύπου Beat και Uber υποκλέπτουν μεταφορικό έργο από τους παραδοσιακούς παρόχους της υπηρεσίας. Δεν παρέλειψε μάλιστα να εκφραστεί ανοιχτά κατά του επικεφαλής της Beat (ιδρυτής της Taxibeat) Νίκου Δρανδάκη, λέγοντας ότι «ο άνθρωπος που πλούτισε από τον ιδρώτα των ταξιτζήδων, που τους έβαλε σε κοινή θέα για να επιλέγει ο πελάτης, όπως γίνεται με τις πόρνες στις βιτρίνες στα Red Lights στο Αμστερνταμ, θέλει να έχει λόγο στη διαμόρφωση του νομοσχεδίου; Εκπροσωπώντας τι;».
Το νομοσχέδιο
Βασικό στοιχείο του νομοσχεδίου αποτελεί το γεγονός ότι μετατρέπει τις εταιρείες τύπου Beat (πρώην Taxibeat) από μεσιτικές εταιρείες που κάνουν διαμεσολάβηση για την παροχή μεταφορικής υπηρεσίας, σε μεταφορικές εταιρείες, στερώντας πρακτικά το μεγαλύτερο μέρος της ευελιξίας τους. Αντιμετωπίζει ως μία οντότητα τις εταιρείες Beat, Uber και τα ραδιοταξί. Η σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο τύπων εταιρειών (Beat και Uber) είναι ότι ενώ η δεύτερη παρέχει μεταφορικό έργο και με μη επαγγελματίες αυτοκινητιστές, η Beat συνεργάζεται μόνο με ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το νομοσχέδιο προβλέπει ότι τις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών θα παρέχουν μόνο αδειοδοτημένες εταιρείες, που θα διαθέτουν δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα (π.χ. ταξί). Παράλληλα, με το νέο θεσμικό πλαίσιο που προωθείται, θα πρέπει οι εταιρείες παροχής μεταφορικής υπηρεσίας να έχουν συνάψει τριετή τουλάχιστον σύμβαση με τους επαγγελματίες οδηγούς για την απόκτηση της σχετικής άδειας. Πρακτικά πρόκειται να καταργηθεί μέρος του περιεχομένου του προηγούμενου νόμου που απελευθέρωνε τα ταξί και επέτρεπε την εκμίσθωση επιβατικών Ι.Χ. με οδηγό από τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων κ.ά.
Πρόστιμα
Ο νόμος προβλέπει διοικητικά πρόστιμα για τους παραβάτες που θα παρέχουν άνευ αδειοδότησης υπηρεσίες μεταφοράς αλλά και για τους πολίτες που θα κάνουν χρήση αυτών των υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, για την πρώτη διαπιστωμένη παράβαση το πρόστιμο για την εταιρεία παροχής μη αδειοδοτημένης υπηρεσίας ανέρχεται στις 50.000 ευρώ, τη δεύτερη φορά στις 100.000 ευρώ, ενώ την τρίτη θα «παγώνει» η ηλεκτρονική διεύθυνση μέσω της οποίας παρέχεται η υπηρεσία. Το πρόστιμο για τον πελάτη ανέρχεται σε 5.000 ευρώ.
Τέλος στη δυνατότητα αξιολόγησης
Την πρόθεσή του να προσφύγει στο αρμόδιο όργανο, όποιο και αν είναι αυτό, κατά της νομοθετικής ρύθμισης που προωθεί το υπουργείο Υποδομών εκφράζει ανοιχτά ο επικεφαλής της Beat (ιδρυτής της Taxibeat) Νίκος Δρανδάκης. «Η όλη φιλοσοφία του νομοσχεδίου που μας μετατρέπει σε μεταφορικές εταιρείες περιορίζει σημαντικά τη δυνατότητα δράσης που έχουμε» εξηγεί στην «Κ» ο κ. Δρανδάκης.
Η ρύθμιση που προβλέπει την τριετούς διάρκειας σύμβαση με τους αυτοκινητιστές, θα επηρεάσει αυτομάτως και την Beat, παρά το γεγονός ότι η ίδια συνεργάζεται μόνο με επαγγελματίες. Και αυτό γιατί η Beat θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση των σχετικών συμβάσεων με τους συνεργαζόμενους με αυτήν οδηγούς, ώστε να πληρούν την πρόβλεψη της τριετίας.
Αυτομάτως στερεί τη δυνατότητα αξιολόγησης των αυτοκινητιστών από τις εταιρείες, με δεδομένο ότι οι συμβάσεις τους θα είναι τριετείς, ενώ καθίσταται πολύ δύσκολη και η λύση της σύμβασης. Αρα σε περίπτωση που ένας επιβάτης δεν είναι ευχαριστημένος από την παρεχόμενη υπηρεσία, η Beat για παράδειγμα δεν μπορεί να προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια. Σημειώνεται ότι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των διαδικτυακών εταιρειών είναι ότι προσφέρουν τη δυνατότητα αξιολόγησης του οδηγού και οι υποψήφιοι πελάτες έχουν πρόσβαση στα σχόλια των υφιστάμενων επιβατών.
Ο κ. Δρανδάκης αναφέρει ότι το νομοσχέδιο εισάγει μεγάλο όγκο γραφειοκρατικών διαδικασιών για την πρόσληψη ή τη λήξη συνεργασίας με οδηγούς, που θα μας ανάγκαζε «να στήσουμε ένα γραφείο με υπαλλήλους μας μέσα στο υπουργείο Υποδομών για να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της γραφειοκρατίας», όπως περιγράφει χαρακτηριστικά.
Η Taxibeat ιδρύθηκε το 2011 από τον Νίκο Δρανδάκη και δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και στο Περού. Η Taxibeat εξαγοράστηκε από την Daimler έναντι 43 εκατ. ευρώ και μετονομάστηκε σε Beat, γεγονός που έχει, σε πρώτη φάση, προκαλέσει μικρές αναταράξεις στην πελατειακή της βάση. Η εξαγορά έχει πλέον ολοκληρωθεί και δεν υπάρχει κάποια εκκρεμότητα σε σχέση με αυτήν. Σήμερα η Beat συνεργάζεται με 8.000 οδηγούς στην Αθήνα και εμφανίζει ανάπτυξη περίπου 8% σε μηνιαία βάση. Πρέπει να σημειωθεί βέβαια ότι το μεγαλύτερο μέρος (80%-90%) της δραστηριότητας της εταιρείας είναι εκτός Ελλάδος, ωστόσο ο κ. Δρανδάκης δεν παρέλειψε να επισημάνει στην «Κ» ότι «η ελληνική αγορά μας ενδιαφέρει για συναισθηματικούς και επιχειρηματικούς λόγους».
Κύρια πηγή κερδών της Beat αποτελεί η Λίμα. Η εταιρεία στο Περού διαθέτει πάνω από 15.000 οδηγούς και 800.000 χρήστες συνολικά. Και στις δύο αγορές δραστηριοποίησής της η Beat έχει ξεπεράσει το 1 εκατ. χρήστες. Η επιχειρηματική δραστηριότητα του Taxibeat στη Λίμα και στη Λατινική Αμερική θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα από την ευρωπαϊκή μονάδα, με την ομάδα να παραμένει στην Αθήνα. Το ελληνικό τμήμα της Beat επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και στην εδραίωση της εταιρικής εικόνας στη Λατινική Αμερική.
Η ελληνική εφαρμογή της διαθέτει μια βάση 8.000 εγγεγραμμένων οδηγών ταξί, ενώ χρησιμοποιείται από περίπου 540.000 πελάτες στην Αθήνα.
Η εξαγορά τής εταιρείας είχε προκαλέσει τριγμούς, καθώς θεωρήθηκε ακριβοπληρωμένη εξαγορά, που μεταφράστηκε σε μεγάλη επιχειρηματική επιτυχία.
«Η Taxibeat αποτέλεσε πρότυπο για μια γενιά Ελλήνων επιχειρηματιών που αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους startup» είχε επισημάνει κατά την εξαγορά ο Γιώργος Κασσελάκης, εταίρος του Openfund που αποτέλεσε τον πρώτο χρηματοδότη της Taxibeat το 2011.
Αντιδρά η Taxibeat
Την πρόθεση του να προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά του νέου νόμου του υπουργείου Υποδομών για τα ταξί γνωστοποίησε ο ιδρυτής της ηλεκτρονικής εφαρμογής Beat, πρώην Taxibeat, Νίκος Δρανδάκης.
Η πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύναψη τριετούς διάρκειας σύμβασης μεταξύ των εταιρειών που παρέχουν μεταφορικό έργο μέσω διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο λειτουργίας τους θα χρειαστεί να αλλάξει καθώς οι εταιρείες που έχουν αναπτύξει τις εφαρμογές θα πρέπει να μετατραπούν σε επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ, ως τώρα, λειτουργούν ως “διαμεσολαβητές”.
Ο επικεφαλής της Beat Ν. Δανδράκης υποστηρίζει στο capital.gr πως “θα πρέπει να εξετάσουμε το νομοσχέδιο όταν αυτό κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Είμαι βέβαιος ότι θα αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε κάποια ανώτερη αρχή είτε σε Ελλάδα είτε σε Ευρώπη”.
Ο Ν. Δανδράκης αναφέρει πως “πρόκειται για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που φτιάξαμε, του οποίου την κατάργηση φαίνεται ότι επιδιώκει η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία. Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνει. Στη Βραζιλία, το Περού και το Μεξικό, οι αρχές ελάμβαναν τη γνώμη μας, πολύ καιρό προτού καταρτίσουν ένα αντίστοιχο νομοσχέδιο για τη συγκεκριμένη αγορά”.
Πηγή: Καθημερινή