Υπό τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, συνεδρίασε εκ νέου το Σάββατο το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ).
Το ΚΥΣΕΑ συνεδρίασε εκτάκτως σε συνέχεια της συνεδρίασης της περασμένης Δευτέρας με αντικείμενο την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16.
Κατόπιν ενημέρωσης του υπουργού Εθνικής Άμυνας ότι η Αμερικανική πλευρά έχει καταρχήν αποδεχθεί την αναθεωρημένη ελληνική πρόταση, που λαμβάνει υπόψη τις δημοσιονομικές δεσμεύσεις της χώρας τα επόμενα έτη, το ΚΥΣΕΑ ομοφώνως ενέκρινε την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης 85 αεροσκαφών.
Η αναθεώρηση έγκειται στο γεγονός ότι η ελληνική πλευρά ζήτησε να μην είναι εμπροσθοβαρής στις πληρωμές η αναβάθμιση και οι ΗΠΑ το δέχθηκαν.
Συγκεκριμένα, έγινε πρόταση με πιο ομαλές πληρωμές και όχι το μεγαλύτερο βάρος στα έτη 2019, 2020 και 2021 όπως ήταν η αρχική τους πρόταση.
Το συνολικό κόστος του προγράμματος υλοποίησης είναι προϋπολογισμένο ήδη και δεν αποτελεί πρόσθετη δαπάνη για το ελληνικό δημόσιο.
Σημειώνουμε ότι με την αναβάθμιση, τα 85 F-16 γίνονται τύπου VIPER και θα έχουν την απόλυτη κυριαρχία στους αιθέρες.
Τα χαρακτηριστικά της αναβάθμισης
Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ) συνεδρίασε εκτάκτως το Σάββατο και ενέκρινε ομόφωνα την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης 85 αεροσκαφών.
Στόχος είναι όλα να προχωρήσουν άμεσα και έως τον Αύγουστο το πρώτο αεροσκάφος να φεύγει για τις ΗΠΑ ώστε να ξεκινήσει η αναβάθμισή του στο επίπεδο VIPER. Γι’ αυτό το λόγο κλιμάκιο Αμερικανών έρχεται στη χώρα μας ώστε να επιλέξει το αεροσκάφος μετά από δοκιμές εδάφους που θα γίνουν.
Χρονιά ορόσημο το 2020 όταν αναμένεται να επιστρέψει το αναβαθμισμένο F-16 Viper στην Ελλάδα και τότε θα ξεκινήσει στην ΕΑΒ η αναβάθμιση των υπολοίπων 84 αεροσκαφών.
Σήμερα η χώρα μας διαθέτει τέσσερις τύπους μαχητικών F-16 πολλά από τα οποία μεταξύ τους δεν μπορούν ν’ ανταλλάξουν πληροφορίες που αφορούν το τακτικό πεδίο. Η αναβάθμιση αρχικά των 85 αεροσκαφών θα φέρει πίσω αεροσκάφη με το ραντάρ τύπου AESA. Αυτό σημαίνει πως το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης δίνει στον ιπτάμενο όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται τόσο για επίγειους όσο και για εναέριους στόχους.
Στο νέο πιλοτήριο ο χειριστής θα έχει μπροστά του τη νέα κεντρική οθόνη μεγάλων διαστάσεων με όλες τις πληροφορίες. Το Link 16 είναι κεφαλαιώδους σημασίας καθώς τα 85 αεροσκάφη θα μπορούν ν’ ανταλλάξουν σημαντικές πληροφορίες μεταξύ τους κι αυτό δίνει μεγάλη ισχύ στο αξιόμαχο, κάτι που σήμερα υπάρχει μόνο στ’ αεροσκάφη που βρίσκονται στην αεροπορική βάση του Αράξου.
Με την αναβάθμιση τα 85 αυτά αεροσκάφη θα ενσωματώσουν όλα τα σύγχρονα πυρομαχικά κρούσης j-dam & j-sow. Επίσης όλα τα αεροσκάφη θα διαθέτουν το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS ενώ τα F-16 VIPER είναι αυτά που θα μπορούν να συνεργαστούν με το επόμενο αεροσκάφος 5ης γενιάς….
Τα 30 F-16 Block 52 Advance που βρίσκονται στον Άραξο είναι τα πρώτα που θα μπουν στον κύκλο της αναβάθμισης κι’ αυτά έχουν τη λιγότερη εργασία μιας και παρελήφθησαν από την ΠΑ το 2009. Αμέσως μετά τη σκυτάλη παίρνουν τα 55 F-16 Block 52plus που είχαν φτάσει στην Ελλάδα το 2003.
Σημαντικό είναι πως όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα για την αναβάθμιση των 85 F-16 και με τα απάρτια των F-16Block 52 plus που θα έχουν περισσέψει, η ΕΑΒ αναμένεται να προχωρήσει μόνη της στην αναβάθμιση των F-16 Block 50 στο επίπεδο 52 plus.
Ανάρτηση Τζέφρι Πάϊατ
“Μία μεγάλη μέρα για τους συμμάχους μας, το ελληνικό υπουργείο ‘Αμυνας και την ελληνική Πολεμική Αεροπορία, καθώς η Ελλάδα προχωρά στην αναβάθμιση των F-16 μετά την επίσκεψη, τον περασμένο Οκτώβριο, του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Λευκό Οίκο. Συγχαρητήρια στον υπουργό Πάνο Καμμένο και την ομάδα του”, ανέφερε στην ανάρτησή του ο Τζέφρι Πάιατ.
https://twitter.com/USAmbGreece/status/990181999183884288
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, news247.gr