Το Facebook ανακοίνωσε την Κυριακή ότι ορισμένες από τις αναρτήσεις του CEO της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, διαγράφηκαν από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης λόγω «τεχνικών σφαλμάτων». Σύμφωνα με την εταιρεία «δεν είναι σαφές ποιες αναρτήσεις έχουν διαγραφεί» και υποστηρίζει ότι πρόκειται για λάθος που συνέβη πριν μερικά χρόνια, ενώ το έργο για την αποκατάστασή τους ήταν εκτεταμένο και «ίσως να μην απέδωσε».
Σύμφωνα με το Business Insider, όλες οι αναρτήσεις του 34χρονου δισεκατομμυριούχου του 2007 και του 2008 έχουν «εξαφανιστεί», με την εταιρεία να παραδέχεται πως δεν μπορεί να εκτιμήσει πόσες πληροφορίες χρηστών έχουν συνολικά χαθεί μετά τις αλλαγές που έγιναν στους αλγορίθμους και τον τρόπο λειτουργίας, το 2014.
Μία από τις «χαμένες αναρτήσεις» του Ζούκερμπεργκ, ήταν εκείνη στην οποία αναφερόταν στη συμφωνία εξαγοράς του Instagram, μια εξαγορά-ορόσημο για τα social media παγκοσμίως.
Τον Απρίλιο του 2018, η TechCrunch ανέφερε ότι τα μηνύματα που έστειλε ο Ζούκερμπεργκ διαγράφηκαν από τα inbox άλλων ανθρώπων χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεσή τους, ένα χαρακτηριστικό που δεν ήταν διαθέσιμο για τους υπόλοιπους χρήστες του Facebook.
Επίσης, η ανάρτηση του CEO της εταιρείας για τον θάνατο του head chef, Josef Desimone, το 2013, δεν είναι πλέον προσβάσιμη.
Η πλοήγηση σε παλαιότερες αναρτήσεις είναι πολύ δύσκολη καθώς από την έναρξη του «Newsroom» το 2014, τα links παλαιότερων δημόσιων αναρτήσεων «έσπασαν» σε δημοσιεύσεις στο blog της Facebook.
Το πρόβλημα είναι πως το Newsroom δεν διαθέτει πολλά αντίγραφα παλαιότερων αναρτήσεων που «ανέβηκαν» στο blog, κάτι που σημαίνει πως δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να τις εντοπίσει κανείς. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν μεν, δεν είναι ορατές δε. Για να βρει κανείς κάποια ανάρτηση δεκαετίας, θα πρέπει να θυμάται τις λέξεις-κλειδιά και να κάνει σχετική αναζήτηση στο Google, ή αν είναι τυχερός, θα υπάρχει ακόμη, ωστόσο δεν είναι δεδομένο.
Η Facebook απάντησε στο Business Insider πως θα συνεχίσει να εργάζεται για να επιλύσει το ζήτημα, πιθανότητα με την προσθήκη μιας νέας λειτουργίας αρχειοθέτησης για τους χρήστες.