Τα πρώτα τηλεοπτικά σποτ του ΣΥΡΙΖΑ και της Ν.Δ είναι “αποκαλυπτικά” της στρατηγικής που ακολουθούν τα δύο κόμματα ενόψει των ευρωεκλογών και αναμφίβολα στο ίδιο μήκος κύματος θα κινηθούν και εκείνα ενόψει των εθνικών εκλογών του Οκτωβρίου.
Το Μοσχάτο φαίνεται πως επενδύει στο σύνθημα “Ως εδώ” με στόχο να προκαλέσει την αρνητική στάση του εκλογικού σώματος απέναντι στην κυβέρνηση και προσωπικά στον πρωθυπουργό. Το μήνυμα που επιδιώκεται να περάσει είναι το “να φύγει ο Τσίπρας” και, προσώρας, πολύ λιγότερο το “να έρθει ο Μητσοτάκης”. Άλλωστε, κορυφαία στελέχη της Ν.Δ, όπως ο Άδωνις Γεωργιάδης, επαναλαμβάνουν καθημερινά το σύνθημα “στις 26 ψηφίζουμε, στις 27 φεύγουν”. Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία. Αυτό που επιδιώκει το επικοινωνιακό επιτελείο του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι να αποφευχθεί μια ευθεία αναμέτρηση ανάμεσα στον Αλέξη Τσίπρα και τον Κυριάκο ΜΗτσοτάκη με θετικό πρόσημο, με την προβολή, δηλαδή, πολιτικών και “αφηγημάτων” σχετικά με την οικονομία.
Η Ν.Δ έχει επενδύσει το τελευταίο διάστημα σε μια εκστρατεία αποδόμησης είτε του ηθικού πλεονεκτήματος του ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά του πρωθυπουργού (Πολάκης, πατέρας του Αλέξη Τσίπρα, Πετσίτης κ.ά), είτε, λιγότερο, στο να απαξιώσει την ατζέντα των κοινωνικών μέτρων και τις πρόσφατες εξαγγελίες.
Σε αντίθεση με αυτό, ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται πως επενδύει ευθέως στην προσωπικότητα του πρωθυπουργού και τα θετικά μέτρα για την οικονομία. Στο Μαξίμου θεωρούν πως στην σύγκριση Τσίπρα- Μητσοτάκη κερδισμένος βγαίνει ο πρωθυπουργός, εξαιτίας της διεθνούς αντανάκλασής του. Δεν είναι τυχαίο πως στο πρώτο σποτ -που για ορισμένους θυμίζει κάτι από παλιές καμπάνιες του ΠΑΣΟΚ και του Ανδρέα Παπανδρέου- γίνεται μια αναδρομή στις ιστορικότερες στιγμές της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας και στις μεγάλες πολιτικές προσωπικότητες για να αναδείξει το πρόσωπο του πρωθυπουργού.
Κι αυτό παρά την επικοινωνιακή γκάφα με την εικόνα του δικτάτορα Μεταξά που ανάγκασε το επικοινωνιακό επιτελείο να “διορθώσει” το πρώτο σποτ. Στο δεύτερο σποτ, μάλιστα, δίνεται έμφαση στην λέξη και έννοια “πατρίδα” σε μια προφανή προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα αρνητικά αντανακλαστικά της κοινωνίας σχετικά με την Συμφωνία των Πρεσπών και τις κατηγορίες των “υπερπατριωτών” τις οποίες υιοθετεί η Ν.Δ.
Στο πρώτο τηλεοπτικό σποτ της Ν.Δ φαίνεται ένας άνδρας ο οποίος βλέπει στη τηλεόραση παλαιότερες δηλώσεις του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα. «Ως εδώ», λέει μετά από λίγο ο άντρας και κλείνει την τηελόραση.
«Ως εδώ, αξίζουμε καλύτερα και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη», αναφέρεται στο τέλος του σποτ το οποίο θέλει να εκφράσει τη «βουβή οργή» των πολιτών την οποία σύμφωνα με στελέχη της ΝΔ, εντοπίζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις περιοδείες στη χώρα.
Είναι χαρακτηριστικό πως στις εκλογές του 2007 τα τηλεοπτικά σποτ της Ν.Δ ήταν εμφατικά προσηλωμένα στο πρόσωπο, τότε, του Κώστα Καραμανλή:
Το δεκάλεπτο σποτ της Ν.Δ για τις ευρωεκλογές με έμφαση στο ευρωψηφοδέλτιο: