Ένα νέο μεγάλο deal έρχεται να ταράξει τα νερά του κλάδου των σούπερμάρκετ, δύο χρόνια μετά την απόκτηση της Μαρινόπουλος από τoν Σκλαβενίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες σε γαλλικά χέρια περνά η αλυσίδα σούπερ μάκετ και leader της αγοράς, Σκλαβενίτης. Η συμφωνία προβλέπει την πώληση του 70% της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη (η εταιρεία που προέκυψε μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος) ενώ το 30% θα διατηρήσει η οικογένεια Σκλαβενίτη. Το τίμημα της συναλλαγής θα ανέλθει σύμφωνα με πληροφορίες στα 50 εκατ ευρώ για την οικογένεια Σκλαβενίτη, ενώ προβλέπεται η διατήρηση της «ταμπέλας Σκλαβενίτη» στα καταστήματα της αλυσίδας τουλάχιστον για μία τριετία.
Επίσης προβλέπεται ο εφοδιασμός των καταστημάτων Σκλαβενίτη με δεκάδες προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Το σχετικό Memorandum of Understandin (ΜΟU) υπεγράφη στις 27 Ιουνίου και η υπογραφή της οριστικής συμφωνίας αναμένεται στις 12 Ιουλίου.
Ήδη πληροφορίες αναφέρουν ότι ετοιμάζονται αλλαγές στην διοικητική ομάδα της Σκλαβενίτης με την έλευση νέου γενικού διευθυντή οικονομικών στον Όμιλο (πρώην στέλεχος της Alpha Bank) αλλά και νέα πρόσωπα που θα στελεχώσουν την αλυσίδα.
Tραπεζικά στελέχη επιβεβαιώνουν τις συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών, ωστόσο τηρούν στάση αναμονής, μέχρι έως ότου εκπληρωθούν οι προαπαιτούμενοι όροι του deal.
Η συμφωνία πώλησης της Σκλαβενίτης, έρχεται δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση της μεγαλύτερης επιχειρηματικής διάσωσης που συντελέστηκε ποτέ επί ελληνικού εδάφους, αυτή της εξαγοράς της αλυσίδας Μαρινόπουλος.
Σήμερα η Σκλαβενίτης αριθμεί περί τα 520 καταστήματα ανά την Ελλάδα και απασχολεί συνολικά 22.000 εργαζόμενους.
Η αλυσίδα έχει προγραμματίσει μέσα στο 2019 να προχωρήσει σε επενδύσεις συνολικού ύψους 75 εκατ ευρώ.
Στα σχέδια της περιλαμβάνεται η δημιουργία logistic center στην Αττική έκτασης 100.000 τ.μ., καθώς και η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος η οποία τοποθετείται στο β΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Αρκετά είναι και τα χρήματα που θα δαπανήσει η Σκλαβενίτης εντός του έτους για την ανακαίνιση των τελευταίων 100 καταστημάτων της πρώην αλυσίδας Μαρινόπουλος σε Ελλάδα και Κύπρο.
Ήδη η αλυσίδα προχώρησε στην ανακαίνιση 236 καταστημάτων του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος, ενώ διεύρυνε το φάσμα των πρόσθετων υπηρεσιών που παρέχει στα υπέρ μάρκετ, δημιουργώντας 3 εστιατόρια, 61 τμήματα αρτοζαχαροπλαστείου, 34 αίθρια με τραπεζοκαθίσματα και 25 παιδότοπους σε όλη την Ελλάδα.
Έχει ιδρύσει μία υπερσύγχρονη Μονάδα Παραγωγής Έτοιμων Φαγητών, επαναλειτούργησε 5 Κέντρα Διανομής, ενώ ενοποίησε τις Μονάδες Διακίνησης Οπωροκηπευτικών και Διακίνησης Κρεάτων. Επιπλέον την τελευταία διετία δημιούργησε συνολικά περίπου 3.400 νέες θέσεις εργασίας.
Οι νέες αυτές επενδύσεις αναμένεται να συνεισφέρουν ακόμη περισσότερο στον τζίρο της αλυσίδας, η οποία το 2018 ξπεράσε τα 3 δισ. ευρώ.
Το 2017 ο Ομιλος εμφάνισε τζίρο 2,5 δισ. ευρώ. Τα λειτουργικά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 56,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά αποτελέσματα σε 11 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ) από 1η Μαρτίου 2017, οπότε και έγινε η ενοποίηση με την πρώην Μαρινόπουλος, εμφάνισε αρνητικά λειτουργικά αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (-97 εκατ. ευρώ) και καθαρά αποτελέσματα (-87 εκατ. Ευρώ).
Στην Σκλαβενίτης τελικά φαίνεται πως καταλήγει το 55% της αλυσίδας σουπερμάρκετ Κρόνος. Σύμφωνα με το FOODReporter oι διαπραγματεύσεις που οδηγούν σε αυτό το αποτέλεσμα, είχαν ξεκινήσει λίγο μετά την κατάπτωση του ενδιαφέροντος της Bazaar και το αδιέξοδο που εκδηλώθηκε στις σχετικές
διαπραγματεύσεις.
Η συμφωνία μεταξύ των τριών μερών θεωρείται σχεδόν βέβαιη, καθώς τόσο οι τράπεζες, όσο και η πλευρά Σκλαβενίτη αλλά και αυτή της οικογένειας Καρακίτσου, φέρονται να έχουν συμφωνήσει σε όλες τις λεπτομέρειες. Να σημειωθεί ότι η Κρόνος αριθμεί σήμερα 17 καταστήματα στην Πάτρα.
ΠΗΓΗ: economistas.gr