Αποπνικτική είναι αυτή την εποχή η κατάσταση στα μέσα σταθερής τροχιάς στην πρωτεύουσα. Οι συρμοί του μετρό φθάνουν ανά 15 ή και περισσότερα λεπτά, ακόμα και σε ώρες αιχμής, και του ΗΣΑΠ ανά 10 λεπτά, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να συνωστίζονται στις αποβάθρες και ακολούθως στους συρμούς, οι οποίοι συχνά δεν διαθέτουν κλιματισμό. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει τη δημιουργία ενός μόνιμου συστήματος αναφοράς έως τις αρχές του φθινοπώρου, ώστε να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις και την αυξημένη επιβατική κίνηση.
Σύμφωνα με στοιχεία των ΣΤΑΣΥ, σήμερα βρίσκονται εκτός λειτουργίας οι 30 από τους 66 συρμούς του μετρό (γραμμές 2 και 3) λόγω ελλείψεων σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα. Παράλληλα, τεχνικοί και προσωπικό λειτουργίας είναι λιγότεροι από ποτέ, κυρίως λόγω των μαζικών συνταξιοδοτήσεων των προηγουμένων ετών. Αν σε αυτά προστεθούν και οι θερινές άδειες, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί η κατάσταση οδηγείται σε αυτό το σημείο. Επισήμως, η συχνότητα των συρμών είναι 7-10 λεπτά για το μετρό, 10 λεπτά για τον ΗΣΑΠ και 25 λεπτά για το τραμ, ωστόσο στην πράξη οι καθυστερήσεις είναι πολύ μεγαλύτερες σε όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς, ακόμα και τις ώρες αιχμής. Τη δυσφορία των επιβατών από την αναμονή και τον συνωστισμό επιτείνει η έλλειψη κλιματισμού στους σταθμούς και τους συρμούς.
Ελλείψεις και στον ΟΑΣΑ
Προβληματική είναι η κατάσταση και στα λεωφορεία. Ο στόλος του ΟΑΣΑ ανέρχεται σε περίπου 2.000 λεωφορεία και τρόλεϊ, ωστόσο στους δρόμους κυκλοφορούν λίγο περισσότερα από τα μισά, ενώ τα Σαββατοκύριακα περί τα 700-800. Τα προβλήματα είναι ιδιαίτερα έντονα στις διαδρομές που εξυπηρετούνται αποκλειστικά από λεωφορεία (και όχι μέσα σταθερής τροχιάς).
Επιθυμώντας να αποκτήσουν ακριβή εικόνα της κατάστασης, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο, επισκέφθηκαν χθες το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του μετρό στο Σύνταγμα, όπου ενημερώθηκαν για τις συνθήκες καθημερινής λειτουργίας των συρμών. Στη συνάντηση παρευρέθησαν και ενημέρωσαν τον υπουργό οι υπεύθυνοι των κέντρων λειτουργίας της γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) και του τραμ.
Ο υπουργός επισκέφθηκε και το αμαξοστάσιο τροχαίου υλικού στα Σεπόλια και ενημερώθηκε για τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι συγκοινωνίες, όπως την έλλειψη ανταλλακτικών, τα προβλήματα της διαθεσιμότητας συρμών, και γενικότερα για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, αιτίες που έχουν επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια του μετρό. Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου, ο κ. Καραμανλής ζήτησε να οργανωθεί ένα μόνιμο σύστημα αναφοράς έως τον Σεπτέμβριο (οπότε και αυξάνεται η επιβατική κίνηση) ως πρώτο βήμα για την καταγραφή των βασικών «τρεχόντων» προβλημάτων και τη βελτίωση των συνθηκών στις συγκοινωνίες.
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr