Ξεκίνησε σήμερα ο δοκιμαστικός έλεγχος των τεχνικών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου Βερολίνου-Βραδεμβούργου. Από το αποτελέσματα θα κριθεί αν θα λειτουργήσει του χρόνου. Αρχική ημερομηνία παράδοσης ήταν το 2011.
Μετά από σειρά αναβολών τελικά ξεκίνησε σήμερα ένας δίμηνος γενικός δοκιμαστικός έλεγχος των τεχνικών εγκαταστάσεων στο νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου διαβεβαίωσε εκπρόσωπος του στην Deutsche Welle. Από το πόρισμα που θα δημοσιευθεί σε τρεις μήνες θα κριθεί αν πράγματι ξεκινήσει τη λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2020 όπως έχει ανακοινωθεί.
Δεκάδες χιλιάδες ελλείψεις
Ο έλεγχος αυτός αναβλήθηκε αρκετές φορές. Ακόμη και η προγραμματισμένη για τη Δευτέρα έναρξη μετατέθηκε για σήμερα επειδή δεν διατέθηκαν ορισμένα έγγραφα που είχε ζητήσει το ανεξάρτητο Κέντρο Τεχνικών Ελέγχων Rheinland που διεξάγει τις δοκιμές. Οι έλεγχοι αφορούν τις δώδεκα τεχνικές εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού 1 (Terminal 1). Για παράδειγμα θα εξετασθεί κατά πόσο μπορεί να διαπιστωθεί έγκαιρα θερμότητα και καπνός και κατά πόσο οι τεχνικές συσκευές αντιδρούν όπως προβλέπεται.
Να σημειωθεί ότι ακόμη ότι τον Μάρτιο αυτού χρόνου σε μια ενδιάμεση έκθεση το Κέντρο Τεχνικών Ελέγχων Rheinland είχε διαπιστώσει 11.000 ελαττώματα αναφορικά με την ασφάλεια στο σύστημα παροχής ρεύματος. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του αεροδρομίου, το 70% αυτών των ελλείψεων έχουν αποκατασταθεί. Πάντως, για την έναρξη της λειτουργίας του αεροδρομίου το Κέντρο Τεχνικών Ελέγχων θα πρέπει να πιστοποιήσει ότι δεν υπάρχουν πλέον προβλήματα.
Υπεύθυνο το Δημόσιο;
Τα κατασκευαστικά έργα για τον νέο αερολιμένα Βερολίνου ξεκίνησαν το 2008 και η αρχική ημερομηνία έναρξης λειτουργίας είχε προγραμματιστεί για το Νοέμβριο 2011. Από τότε ανακοινώνονταν κάθε τόσο καινούργιες ημερομηνίες που όμως αναβάλλονταν κάθε φορά λόγω τεχνικών σφαλμάτων, αλλαγές αρχιτεκτονικών και τεχνικών γραφείων, πτωχεύσεις κατασκευαστικών εταιρειών, παραιτήσεις διευθυντικού προσωπικού αλλά και σκάνδαλα διαφθοράς. Ενώ το 2008 το κόστος για το κατασκευή του αεροδρομίου είχε υπολογιστεί στα 2,5 δις ευρώ, τώρα εκτιμάται ότι τελικά θα ξεπεράσει τα 7 δις ευρώ.
Κύκλοι της γερμανικής οικονομίας υποδεικνύουν ως υπεύθυνο για το διογκούμενο κόστος και τις καθυστερήσεις, το Δημόσιο το οποίο έχει την ευθύνη για την κατασκευή του έργου. Όπως τονίζεται, όταν πρόκειται για μεγάλα έργα του Δημοσίου το κριτήριο συνήθως δεν είναι τα ουσιαστικά ζητήματα αλλά πολιτικοί υπολογισμοί. Ιδιοκτήτες του αεροδρομίου είναι το ομοσπονδιακό κράτος (26%), το κρατίδιο του Βερολίνο (37%) και το κρατίδιο του Βρανδεμβούργο (37%).
Πηγή: DW