Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης μιλώντας στο ΘΕΜΑ 104,6 και στον Γιάννη Πρετεντέρη περιέγραψε τη διαδικασία , το χρονοδιάγραμμα και τη συνταγματική διαδικασία για την εξέταση της δικογραφίας της Novartis στη βουλή.
«Σήμερα θα υπάρχει ανακοίνωση στη βουλή, κατά τη διάρκεια της ημέρας και αφού μελετηθεί τουλάχιστον ακροθιγώς η δικογραφία, δηλαδή να υπάρχει μία ανάγνωση των στοιχείων και να έχουμε μία εικόνα εκ πρώτης όψεως, θα υπάρχει η πρώτη τοποθέτηση εκ μέρους της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, δηλαδή της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ για το που προσανατολίζεται σε σχέση με το ζήτημα αυτό. Εάν υπάρξει εν τέλει ,μία κατάληξη προς την κατεύθυνση της συγκρότησης ειδικής προανακριτικής εξέτασης, δηλαδή της προανακριτικής Επιτροπής θα πρέπει να υπάρξει πρόταση από 30 βουλευτές, οι οποίοι θα στοιχειοθετούν ακριβώς σε ένα εξατομικευμένο κείμενο απόδοσης κατηγοριών, δηλαδή θα πρέπει να αναφέρεται ότι ο χ υπουργός φέρεται να έχει τελέσει τα αδικήματα α, β και γ και για το λόγο αυτό θέτουμε ένα ζήτημα σύστασης ειδικής προανακριτικής Επιτροπής για να εξετάσει τα αδικήματα αυτά.
Αυτό θα γίνει σε ένα μεταγενέστερο στάδιο σε σχέση με τη σημερινή ανακοίνωση. Δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο, αλλά πάντα έχουμε στο μυαλό μας ότι υπάρχει μία σύντομη αποσβεστική προθεσμία για τα αδικήματα, τα οποία είναι η ολοκλήρωση της δεύτερης συνόδου από αυτήν την περίοδο που τρέχουμε για τα αδικήματα της προηγούμενης, είναι κάτι που θα αλλάξουμε στη συνταγματική αναθεώρηση ώστε να μην υπάρχει αυτή η σύντομη προθεσμία, πάντως υπάρχει μία σχετική πίεση χρόνου, αλλά βέβαια θα υπάρχει μία ταχεία κίνηση νομίζω εκ μέρους της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, άρα αναμένουμε σε ένα σύντομο χρόνο, εφόσον τελικώς καταλήξει εκεί η κοινοβουλευτική ομάδα, σε ένα σύντομο χρόνο θα έχουμε την πρόταση για τη σύσταση ειδικής προανακριτικής Επιτροπής.
Στη συνέχεια η ειδική προανακριτική Επιτροπή θα συνεδριάσει για να εξετάσει πρώτον το ζήτημα της δικής της αρμοδιότητος, δηλαδή αν τα φερόμενα αδικήματα εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της βουλής, κι αν τελικώς κριθεί ότι εμπίπτουν, θα συνεχίσει με την εξέταση κατ ουσία των αδικημάτων και θα φέρει στην ολομέλεια ένα πόρισμα. Το πόρισμα αυτό θα λέει ότι πράγματι φέρεται να έχουν υπάρξει αδικήματα που έχουν τελεστεί και θα προτείνει στην ολομέλεια την άσκηση ποινικής δίωξης. Η ολομέλεια τελικά, οι 151 βουλευτές, θα αποφασίσει αν θα υπάρξει ή όχι ποινική δίωξη και θα συσταθεί κατά το Σύνταγμα το αρμόδιο δικαστήριο, ή θα διαβιβαστεί στη δικαιοσύνη» περιέγραψε ο κ. Γεραπετρίτης.
Ενώ παράλληλα θα συνεχίζεται και η δικαστική έρευνα και « σε κάθε περίπτωση, επειδή εδώ έχουμε και ένα ζήτημα ευθυνών και μη πολιτικών προσώπων, η διαδικασία η δικαστική θα συνεχιστεί και ως προς τα μη πολιτικά πρόσωπα, όμως τώρα έχουμε μία παράλληλη διαδικασία που κινείται και βεβαίως σε κάθε περίπτωση, ότι περιέρχεται στη δικαιοσύνη, προφανώς θα διαβιβάζεται στη βουλή για να συμπληρώνεται ο φάκελος της δικογραφίας.
Το δεύτερο ζήτημα που θέλω να επισημάνω είναι το εξής: ότι από τη στιγμή που θα αποφασιστεί να ασκηθεί η δίωξη ή να διαβιβαστεί ο φάκελος στη δικαιοσύνη ή οτιδήποτε εν τέλει κριθεί, είτε πρόκειται για ένα ειδικό δικαστήριο, είτε πρόκειται για τη δικαιοσύνη, είτε οποιοδήποτε φόρουμ κριθεί η διαδικασία είναι κατά τα πράγματα, δηλαδή ξεκινάει μία διερεύνηση, ή μπορεί να είναι για παράδειγμα για ένα πολιτικό πρόσωπο, παραδείγματος χάριν για τον κ. Παπαγγελόπουλο, αλλά εν τέλει δεν δεσμεύεται η διαδικασία, ούτε ως προς τα αδικήματα τα οποία περιγράφει, ούτε ως προς τα πρόσωπα, δηλαδή αν προκύψει κατά τη διαδικασία ότι ο α υπουργός για τον οποίο ασκήθηκε από τη βουλή ποινική δίωξη, έχει τελέσει και άλλα αδικήματα, θα συμπληρωθεί το, κατηγορητήριο, εάν κριθεί ότι εκτός του συγκεκριμένου υπουργού υπάρχουν και άλλοι υπουργοί που εμπλέκονται, επίσης θα επεκταθεί το κατηγορητήριο, άρα αντιλαμβανόμαστε ότι άπαξ και ξεκινήσει μία διαδικασία, αυτή θα επεκταθεί πλήρως και σε βάθος και σε ότι αφορά τα αδικήματα και σε ότι αφορά τα πρόσωπα».