Οι ιδιοκτήτες ΙΧ είναι αυτοί που επωμίζονται το βάρος για την ποινική δίωξη των υπευθύνων για τα οχήματα που εντοπίζονται κατά τον τεχνικό έλεγχο με «πειραγμένα» χιλιόμετρα. Όπως δημοσιεύει το ethnos.gr, με τον τρόπο αυτό αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο να προκληθεί μπαράζ διώξεων με χιλιάδες περιπτώσεις να φτάνουν στα δικαστήρια, καθώς στον κλάδο είναι κοινό μυστικό ότι σήμερα πάνω από ένα στα τρία οχήματα που φτάνουν σε ΚΤΕΟ εντοπίζονται με πειραγμένους χιλιομετρητές. Συνηθέστερη αιτία η προσπάθεια να πουληθούν σε υψηλότερη τιμή.
Σύμφωνα με τη νέα απόφαση που υπεγράφη από τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, πλέον όταν κατά τον τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ διαπιστώνεται εμφανής παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή με εξουσιοδότησή του αυτός που προσκομίζει το όχημα για έλεγχο, θα υποβάλει στο ΚΤΕΟ υπεύθυνη δήλωση επικυρωμένη με το γνήσιο της υπογραφής από Δημόσια Υπηρεσία, στην οποία θα δηλώνει εάν επιθυμεί ή όχι τις ποινικές κυρώσεις που αφορούν στην παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων.
Η υπεύθυνη δήλωση θα διατηρείται στα αρχεία του ΚΤΕΟ και στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης επιθυμεί την επιβολή ποινικών κυρώσεων θα αποστέλλεται από το ΚΤΕΟ στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας μαζί με ενημερωτικό σημείωμα και αντίγραφο του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου. Αυτό βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι η παραποίηση έχει συντελεστεί εντός της προηγούμενης πενταετίας από τον τεχνικό έλεγχο καθώς σε διαφορετική περίπτωση έχει παραγραφεί.
Υπενθυμίζεται ότι με προηγούμενη υπουργική απόφαση οριζόταν η αυτεπάγγελτη αναζήτηση ποινικών ευθυνών με την αποστολή όλων των περιπτώσεων στις αρμόδιες υπηρεσίες. Ωστόσο στο υπουργείο είχε δημιουργηθεί η ανησυχία ότι αυτό θα οδηγούσε σε …τσουνάμι μηνύσεων.
Στο ίδιο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι όσον αφορά στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου για τα οχήματα που εντοπίζονται με «πειραγμένα» χιλιόμετρα στο υπουργείο Μεταφορών εξετάζουν αυτό να παραμένει σε εκκρεμότητα μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα σημειώνεται «σοβαρή έλλειψη».
Πως θα διορθώνονται οι μετρητές
Για την αποκατάσταση της έλλειψης, θα ισχύει παλαιότερη απόφαση του υπουργείου, η οποία όριζε πως πραγματοποιείται με διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε:
500 χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες.
1.000 χιλιόμετρα για τα επιβατικά Ι.Χ.
3.000 χιλιόμετρα για φορτηγά και λεωφορεία.
5.000 χιλιόμετρα για τα επιβατικά ΔΧ
Ο τεκμαρτός αριθμός χιλιομέτρων καλύπτει όλο το μήνα, εντός του οποίου πραγματοποιείται ή είχε πραγματοποιηθεί ο τεχνικός έλεγχος. Η διορθωμένη ένδειξη που θα πρέπει να φαίνεται στο δελτίο ελέγχου προκύπτει όταν στην ένδειξη του μετρητή του προηγούμενου ελέγχου πριν την παραποίηση προστεθούν τα τεκμαρτά χιλιόμετρα του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ελέγχων, το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει ο μετρητής από τον έλεγχο μετά την παραποίηση μέχρι τον τελευταίο χρονικό έλεγχο που αυτή διαπιστώθηκε.