Συνελήφθη ο Λιμενάρχης Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με πληροφορίες ο ένας εφοπλιστής αντιστάθηκε σθεναρά την ώρα της σύλληψης από κλιμάκιο των αδιάφθορων. Μάλιστα, όπως σημειώνεται, εξαιτίας της δράσης του κυκλώματος, τα κέρδη του οποίου αποτιμώνται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ με ταυτόχρονη διακίνηση και ξέπλυμα μαύρου χρήματος, χρεοκόπησε μία εφοπλιστική εταιρεία.
Πρόκειται για μια τεράστια υπόθεση, με τη δικογραφία που έχει σχηματιστεί να έχει μέγεθος 800 σελίδων και που περιλαμβάνει «καυτούς» διαλόγους και ονόματα.
Η υπόθεση αφορά την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τη χρήση περισσότερων ρυμουλκών σκαφών από όσα χρειάζονταν, ύστερα από χρηματισμό.
Ειδικότερα, οι ιδιοκτήτες γνωστών ναυτιλιακών φέρεται να είχαν δημιουργήσει μια μονοπωλιακή κατάσταση για τα πλοία που έμπαιναν κι έδεναν στο λιμάνι.
Το γεγονός ότι στο κύκλωμα συμμετείχαν ο λιμενάρχης, υψηλόβαθμος αξιωματικός του Λιμενικού, δείχνει το εύρος της διαφθοράς και της δωροδοκίας καθώς οι συλληφθέντες αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες της Εγκληματικής Οργάνωσης, δωροδοκίας και δωροληψίας και νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.
Οι πληροφορίες από την εισαγγελία Θεσσαλονίκης λένε ότι οι «Αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ άρχισαν να ψάχνουν την υπόθεση από τον περασμένο Μάιο όταν και έγινε η ενοποίηση των Εσωτερικών Υποθέσεων ΕΛ.ΑΣ και Λιμενικού Σώματος.
Πώς λειτουργούσε το κύκλωμα
Η σύλληψη του Λιμενάρχη Θεσσαλονίκης και των έξι πλοηγών από την υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας που είναι ενιαία για Αστυνομία Λιμενικό Πυροσβεστική έχει προκαλέσει αίσθηση.
Η υπόθεση είναι σε εξέλιξη οπότε κανείς δεν μπορεί να «δείξει με το δάκτυλο» πρόσωπα και να βγάλει απόφαση σαν άλλος δικαστής.
Σύμφωνα με πληροφορίες φέρεται να λειτουργούσε ένα σύστημα με πλοηγούς των οποίων προΐσταται βάσει νόμου ο Λιμενάρχης και ιδιόκτητες ρυμουλκών. Η μέθοδος που φέρεται να ακολουθείτο ήταν να στέλνουν παραπάνω ρυμουλκά σε ένα πλοίο από όσα ήταν αναγκαία για να καταπλεύσει ή να αποπλεύσει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα, αν ένα καράβι χρειαζόταν δύο ρυμουλκά πήγαιναν τρία ή τέσσερα με αποτέλεσμα η χρέωση να είναι μεγαλύτερη. Οι αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο το σύστημα να λειτουργούσε με συγκεκριμένα ρυμουλκά αποκλείοντας ανταγωνιστές. Άλλες πληροφορίες θέλουν η υπόθεση να αφορά την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το ανάλογο «μπαξίσι».
«Η διοίκηση της ΟΛΘ ευχαριστεί την κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την άμεση ανταπόκριση και την επίλυση του ζητήματος που προέκυψε με τα στελέχη του πλοηγικού σταθμού» ανέφεραν στελέχη της διοίκησης της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι «ανεξάρτητα με την εξέλιξη της συγκεκριμένης υπόθεσης, προκύπτει η ανάγκη να εξεταστεί η αναδιοργάνωση του τρόπου λειτουργίας, με τον οποίο διενεργούνται οι λιμενικές πλοηγήσεις στην Ελλάδα», χωρίς ωστόσο να επεκταθούν σε περισσότερες λεπτομέρειες ως προς το πώς θα πρέπει να γίνει αυτή η αναδιοργάνωση.
Πηγή: bloko, newpost.gr