Ο Βαγγέλης Μαρινάκης μετατρέπεται αναμφίβολα, πλέον, στον ισχυρότερο επιχειρηματικό και μιντιακό “παίκτη”, με δύναμη πυρός πολλαπλάσια από αυτή όλων των ανταγωνιστών του. Η απόκτηση του σήματος και της ταινιοθήκης του Mega οδηγεί εκ των πραγμάτων στην επιστροφή του εμβληματικού τηλεοπτικού σταθμού στις μικρές οθόνες, πιθανότατα από την 1η Ιανουαρίου, είτε ως MegaOne, είτε ως σκέτο Mega.
Ο εφοπλιστής θα έχει σύντομα ολοκληρώσει έναν πρώτο σχεδιασμό που θα του επιτρέπει να ελέγχει σε μεγάλο βαθμό το τηλεοπτικό προϊόν. Η ταινιοθήκη του Mega, παρότι όχι υψηλής ευκρίνειας, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα και την ταινιοθήκη της Nova, καθιστά το νέο κανάλι σε πρωταγωνιστή των τηλεοπτικών εξελίξεων και, όπως λένε οι γνωρίζοντες, του επιτρέπει να επεκταθεί σταδιακά και χωρίς άγχος και στον χώρο της μυθοπλασίας.
Από την διείσδυσή του στις τηλεπικοινωνίες και τα ταχυδρομεία μέχρι τα μίντια (ΔΟΜ, Όμιλος Παραπολιτικών, One-Mega, Nova-Forthnet, Άργος) μέχρι τον Ολυμπιακό και τον δήμο Πειραιά, ο Βαγγέλης Μαρινάκης είναι πια ο ισχυρότερος επιχειρηματικός πόλος. Ο δυναμισμός και η τεράστια ρευστότητα που διαθέτει από τις εφοπλιστικές δραστηριότητές του είναι χαρακτηριστικά που ανατρέπουν τους συσχετισμούς της παλαιότερης διαπλοκής.
Είναι χαρακτηριστικό πως ο συνασπισμός Βαρδινογιάννη, Κυριακού, Σαββίδη δεν κατόρθωσε να κερδίσει στον διαγωνισμό για την ταινιοθήκη και το σήμα του Mega, καθώς δεν στάθηκε δυνατό να προβλέψουν τις κινήσεις του Βαγγέλη Μαρινάκη και να πλειοδοτήσουν με 1 εκατ. ευρώ επιπλέον (33.999.000 έναντι 33 εκατ), αφήνοντας στη διάθεση του εφοπλιστή ένα σήμα και μια ταινιοθήκη πολύτιμη για τις ισορροπίες στο μιντιακό τοπίο.
Η μεγάλη επιχειρηματική και μιντιακή ενίσχυση του Βαγγέλη Μαρινάκη ίσως προκαλέσει συσπειρώσεις για να αντιμετωπισθεί η επεκτατική του δραστηριότητα, αν και όλα θα κριθούν από το τι θα αποφασίσει, τελικά, η οικογένεια Βαρδινογιάννη που αποτελεί τον ισχυρότερο κρίκο στην αλυσίδα των ανταγωνιστών. Αρκετοί λένε πως δεν πρόκειται να συμβεί κάτι συγκλονιστικό καθώς ο μεν Θοδωρής Κυριακού διάκειται θετικά προς την κυβέρνηση και δεν είναι “εκπαιδευμένος” σε τέτοιες επιχειρηματικές αντιπαραθέσεις, ενώ ο Ιβάν Σαββίδης είναι ήδη προβληματισμένος για το αποτέλεσμα της επένδυσής του στο Open και αναζητεί περιβάλλον “ασφάλεια” για τις γενικότερες επιχειρηματικές του δραστηριότητες. Αυτό ήταν, άλλωστε, και το αντικείμενο της πρόσφατης συνάντησής του με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου.
Στο περιβάλλον του πρωθυπουργού παρακολουθούν με αμηχανία τις κινήσεις Μαρινάκη. Αφενός είναι ικανοποιημένοι γιατί ενισχύεται ένας πόλος με σκληρό αντι-Σύριζα παρελθόν και παρόν, που υποστηρίζει την κυβέρνηση, αφετέρου, όμως, αντιλαμβανονται πως με την ισχύ, πλέον, που διαθέτει μπορεί ανά πάσα στιγμή να στραφεί εναντίον του Κυριάκου Μητσοτάκη -είτε ad hoc, είτε συνολικά.
Από την άλλη, στον ΣΥΡΙΖΑ λένε πως επιβεβαιώνεται η κυβερνητική τακτική τους για περιορισμό και έλεγχο των μιντιακών μονοπωλίων, βρίσκονται, ωστόσο, αδύναμοι σε αυτό το πολιτικό και μιντιακό παιχνίδι καθώς προσώρας τουλάχιστον δεν διαθέτει προσβάσεις που να μπορούν να διατρήσουν το μέτωπο επικοινωνιακής ασυλίας που έχει κερδίσει η κυβέρνηση. Υπάρχει, άλλωστε, και το θέμα των εντυπώσεων. Σύντομα στους τηλεοπτικούς δέκτες θα υπάρχει το Mega με πρόσωπα που θα παραπέμπουν στην περίοδο που το κανάλι πρωταγωνιστούσε στον πόλεμο κατά του Αλέξη Τσίπρα. Κι αυτό σημαίνει αρκετά…