Για «απροθυμία» των βουλευτών να συμμετέχουν στη γενικότερη προσπάθεια φιλικής προς το περιβάλλον καθημερινής δραστηριότητας, έκανε λόγο κυβερνητικό στέλεχος -μιλώντας με την «Κ»- αναφερόμενο στην εξαιρετικά περιορισμένη εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους των μελών της εθνικής αντιπροσωπείας για αντικατάσταση των χορηγούμενων προς αυτούς συμβατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων με ηλεκτροκίνητα.
Όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση, με την ευκαιρία της παραλαβής του πρώτου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου και της παρουσίασής του από τον Πρόεδρο της Βουλής Κ. Τασούλα, μόλις «είκοσι βουλευτές αντικαθιστούν αυτές τις ημέρες τα οχήματά τους με φιλικά προς το περιβάλλον ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα», ενώ απλώς εκφράζεται η ευχή ότι «αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι βουλευτές στη συνέχεια».
Ως γνωστόν, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα εξαιτίας έλλειψης υποδομών στη χώρα, θεωρούνται ακόμα «προβληματικά» για μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων αφού δεν υπάρχουν σημεία «φόρτισής τους» στο εθνικό οδικό δίκτυο, και η αυτονομία τους -μετά από ένα πλήρες «ηλεκτρογέμισμα» υπολογίζεται το πολύ σε 300 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, η Βουλή στον υπόγειο χώρο στάθμευσης ήδη έχει προβλέψει και δρομολογήσει την εγκατάσταση ειδικών σημείων «φόρτισης», γεγονός το οποίο σημαίνει πως κυρίως για τους βουλευτές της Αττικής, τέτοιου χαρακτήρα «τεχνικό πρόβλημα» δεν υφίσταται.
Υπενθυμίζεται ότι στην Α’ Αθηνών εκλέγονται 14 βουλευτές, στους Β1, Β2 και Β3 Τομείς Αθηνών 40, στις δύο περιφέρειες Πειραιά 14, ενώ στην Ανατολική και Δυτική Αττική άλλοι 14.
Αυτό σημαίνει ότι με βάση τα ανακοινωθέντα σήμερα, μόνο 20 από τους 82 βουλευτές που θα μπορούσαν, με άλλα λόγια μόνο ένας στους τέσσερις, έχουν κινήσει διαδικασίες αντικατάστασης των συμβατικών αυτοκινήτων που τους παρέχει, έτσι κι αλλιώς δωρεάν, η Βουλή για την υποβοήθηση του έργου τους.
Η «νέα εποχή».
«Η Βουλή εισέρχεται στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης» τόνισε ο Πρόεδρος της Βουλής παραλαμβάνοντας το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. «Για πρώτη φορά οι υπηρεσίες της Βουλής και οι βουλευτές μπαίνουμε στην ηλεκτρική κίνηση, παραλαμβάνοντας υπηρεσιακά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μηδενική επίπτωση στο περιβάλλον» συνέχισε ο κ. Τασούλας και αφού αναφέρθηκε και σε άλλα έργα που δρομολογούνται για την ενεργειακή αναβάθμιση της Βουλής, πρόσθεσε: «Η μεγαλύτερη πρόκληση της εποχής μας είναι η συμφιλίωση με το περιβάλλον. Η Ευρώπη, ο ΟΗΕ, οι πάντες έχουν βάλει ποσοτικές παραμέτρους τους οποίους πρέπει να πετύχουμε. Η Ελλάδα, έχει αποδεχθεί αυτή την πρόκληση. Η Βουλή δεν θα μπορούσε να λείψει από αυτή την εκστρατεία προστασίας του περιβάλλοντος, προστασίας της ζωής μας, του πλανήτη μας και του μέλλοντός μας. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι άνετα, είναι ό,τι πρέπει για να κυκλοφορεί κανείς, σεβόμενος τον εαυτό του, σεβόμενος το περιβάλλον, σεβόμενος τον συμπολίτη του», κατέληξε ο Πρόεδρος της Βουλής.
Οπως ανακοινώθηκε, «το ηλεκτρικό όχημα που παρουσίασε έχει ιπποδύναμη 136 ίππων, είναι αμιγώς ηλεκτρικό, δεν ρυπαίνει καθόλου το περιβάλλον, είναι εντελώς αθόρυβο, δεν χρειάζεται service και έχει αυτονομία 250 χιλιομέτρων ανά φόρτιση.
Χαρακτηριστικό, επίσης, είναι ότι το κόστος μετακίνησης ανέρχεται σε 2,5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ το κόστος συντήρησης του οχήματος υπολογίζεται περίπου στο μισό από εκείνο ενός συμβατικού οχήματος».
Πηγή: kathimerini.gr