Βολές κατά της υπουργού Παιδείας, η οποία – όπως υποστηρίζουν – «κατάφερε να προκαλέσει μια τρικυμία για το τίποτα» εξαπέλυσαν ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και η αναπληρώτρια τομεάρχης Μερόπη Τζούφη με αιχμή το θέμα της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες.
«Εδώ και μέρες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διέδιδε σε όλους τους τόνους πως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει εγκρίνει τη ‘ζωντανή μετάδοση’ του μαθήματος μέσω Ίντερνετ, παρουσία μαθητών στη σχολική τάξη. Αυτό που προέκυψε από τη χτεσινή συνάντηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) με τον πρόεδρο και τα μέλη της Αρχής και τα σχετικά Δελτία Τύπου των δύο φορέων είναι ότι καμία έγκριση δεν έχει δοθεί καθώς επίσης πως η εφαρμογή της διάταξης ενέχει υψηλή επικινδυνότητα» σημειώνουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως τονίζουν οι «προφανείς κίνδυνοι είχαν επισημανθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, από τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, καθώς και από πλήθος επιστημόνων που από την πρώτη στιγμή είχαν εκφράσει την κατηγορηματική τους διαφωνία στα δυστοπικά σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης».
«Σύμφωνα με την Αρχή, η εξέταση του ζητήματος απαιτεί χρόνο, τεκμηρίωση, μελέτες και διαβούλευση. Συνακόλουθα, η ‘ζωντανή αναμετάδοση’ του μαθήματος δε θα μπορούσε να εφαρμοστεί κατά το τρέχον σχολικό έτος» συμπληρώνουν, προσθέτοντας πως «η αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας, δίχως διαβούλευση και σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, καταμαρτυρά την προχειρότητα και τη βιασύνη μιας ‘άριστης’ νομοθέτησης στο πόδι».
Κατηγορούν παράλληλα την κ. Κεραμώς πως «δεν δίστασε προκειμένου να υφαρπάξει την ψήφο βουλευτών της ΝΔ, να παραπλανήσει από το βήμα της Βουλής τους πάντες – μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς- δηλώνοντας πως: ”οφείλω να επισημάνω ότι η διάταξη που βλέπετε έχει ετοιμαστεί μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα”».
Όπως υποστηρίζουν ο κ. Φίλης και η κ. Τζούφη, «με τη θετική εξέλιξη με την οποία ακυρώνεται η μετατροπή του μαθήματος σε ριάλιτι, ανοίγει ο δρόμος για κάτι καίριο και ουσιαστικό: την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας και περιλαμβάνει μια σειρά από αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που γυρίζουν το ρολόι της Παιδείας, πίσω στο 2014».