Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 χρονών ο Γιάννης Αγγελικούσης, πρόεδρος του Angelicoussis Shipping Group Ltd. Ο εφοπλιστής νοσηλευόταν από το πρωί του Σαββάτου της 20ής Μαρτίου και παρέμενε νοσηλευόμενος σε σοβαρή κατάσταση λαμβάνοντας τη βέλτιστη δυνατή ιατρική φροντίδα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Ημερησία”, ο εφοπλιστής είχε νιώσει αδιαθεσία το βράδυ της Παρασκευής 19 Μαρτίου και το πρωί του Σαββάτου υπέστη λιποθυμικό επεισόδιο. Διακομίστηκε σε ιδιωτικό νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ότι είχε υποστεί έμφραγμα.
Η κόρη του Μαρία Αγγελικούση, η οποία συνδιοικούσε τις επιχειρήσεις της οικογένειας, σε μήνυμά της στα στελέχη του ομίλου, την Κυριακή 21 Μαρτίου περιέγραφε την κατάσταση του πατέρα της ως κρίσιμη αλλά σταθερή και τα παρότρυνε, όπως θα έκανε και εκείνος, να συνεχίσουν την εργασία τους με τη φράση “business as usual”.
Ποιος ήταν ο Γιάννης Αγγελικούσης
Γεννημένος το 1948 στο Λονδίνο, με καταγωγή από τα Καρδάμυλα της Χίου, ο Γιάννης Αγγελικούσης άρχισε να εμπλέκεται στην εταιρεία του πατέρα του από το 1973. Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετονομάστηκε σε Maran Tankers Management το 2009), η οποία ανέλαβε το κομμάτι των tankers, ενώ το επόμενο έτος προχώρησε στις πρώτες παραγγελίες 5 πλοίων capesizes, χύδην φορτίου, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Εκείνη την εποχή ήταν τα μεγαλύτερα πλοία του είδους που είχε παραγγείλει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής. Το 2000 αποφάσισε να επεκτείνει τον τομέα των tankers, με νέες παραγγελίες πλοίων Aframaxes, Suezmaxes και VLCCs.
Σύμφωνα με τη Βικιπαίδεια, τον Σεπτέμβριο του 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας παράλληλα τη θυγατρική Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων. Το 2005 η Marin Gas προχώρησε και στην πρώτη παραγγελία για πλοίο LPG.
Επί των ημερών του, η Angelicoussis Shipping Group έχει γίνει ο ελληνόκτητος όμιλος με τον μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα. Ήταν ο κορυφαίος, Ελληνικής καταγωγής, εφοπλιστής για το 2017, σύμφωνα με την “Lloyd’s List”. Έως το 2020, ο όμιλος είχε επισήμως 139 πλοία και άλλα 14 πλοία υπό παραγγελία. Τον Μάρτιο του 2015, ο Αγγελικούσης είχε καθαρή αξία 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την Bloomberg. Εκτός από την κατοχή του μεγαλύτερου ελληνόκτητου στόλου, ο Αγγελικούσης ελέγχει τον μεγαλύτερο στόλο που φέρει ελληνική σημαία.