Στην κατάσχεση του γιγαντιαίου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given», το οποίο είχε προκαλέσει το ιστορικό «μποτιλιάρισμα» στη διώρυγα του Σουέζ, προχώρησαν οι αιγυπτιακές αρχές.
Δικαστήριο του Καΐρου εξέδωσε απόφαση -σύμφωνα με την οποία- ο Ιάπωνας ιδιοκτήτης του πλοίου, Shoei Kisen Kaisha, θα πρέπει να πληρώσει αποζημίωση 900 εκατ. δολαρίων ως αποτέλεσμα των ζημιών που προκλήθηκαν όταν το φορτηγό πλοίο με σημαία Παναμά, «μπλόκαρε» τη θαλάσσια κυκλοφορία στη ζωτική αυτή οδό για το παγκόσμιου εμπορίου.
Ο «βαρύς λογαριασμός» περιλαμβάνει επίσης τα έξοδα συντήρησης και τα έξοδα της επιχείρησης ρυμούλκησης, ανέφερε ο Al Ahram επικεφαλής της κρατικής εταιρείας διαχείρισης της διώρυγας.
Η Evergreen Line, εταιρεία της Ταϊβάν που ναύλωσε το «Ever Given», υποστηρίζει ότι την ευθύνη για τις ζημίες από την περιπέτεια του πλοίου στη διώρυγα φέρει εξ ολοκλήρου η πλοιοκτήτρια εταιρεία Shoei Kisen Kaisha Ltd. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει αναλάβει μέρος της ευθύνης, αλλά υποστηρίζει πως η ναυλώτρια εταιρεία πρέπει να διαπραγματευθεί το θέμα με τις επιχειρήσεις στις οποίες ανήκουν τα φορτία και τα εμπορεύματα. Και η πολιτική της διώρυγας του Σουέζ είναι να μην αναγνωρίζει ευθύνη σε τέτοιες περιπτώσεις ακόμη και αν οι αξιωματούχοι της είχαν τον έλεγχο του πλοίου που προσάραξε.
Το ατύχημα του «Ever Given» κατέστησε σαφές ότι η διώρυγα του Σουέζ είναι καθοριστικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς είναι ο δίαυλος από τον οποίο διέρχεται καθημερινά το 12% με 13% του παγκόσμιου εμπορίου.