Σε λίγες εβδομάδες καταφθάνει η αγαπημένη εποχή των Ελλήνων. Παραλίες, αντηλιακά, ρακέτες και…παγωμένα γλυκά! Παγωτό, γρανίτες, sorbet, parfaitκαι semifreddo.
Ενός τέτοιο τύπου παγωμένο γλυκό είναι και το Αρμενοβίλ της Θεσσαλονίκης, ανεξάρτητα αν η ονομασία του αφορά χωριό της Γαλλίας.
Πρόκειται για ένα parfait πλούσιο σε γεύση λόγω τον λιπαρών του, με καραμελωμένα αμύγδαλα, μαρέγκα, κεράσια, σοκολάτα – τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Η παρασκευή του συγκεκριμένου γλυκίσματος χρειάζεται μια σχετική εμπειρία, καθότι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας του βρίσκεται στο σωστό μαγείρεμα των κρόκων.
Στη ζαχαροπλαστική, η τεχνική που χρησιμοποιείται ονομάζεται Pâte à bombeκαι δεν είναι τίποτα άλλο, από το χτύπημα των κρόκων στο μίξερ και την προσθήκη καυτού σιροπιού (συνήθως στους 121℃) σταδιακά, με σκοπό να μαγειρευτεί ο κρόκος, ενώ παράλληλα με το ανακάτεμα από το σύρμα να δημιουργηθεί μια κρέμα. Μόλις η κρέμα του αυγού είναι έτοιμη, απλά ενσωματώνεταιμε όλα τα υλικά και τοποθετείται στην κατάψυξη.
Αρκετά ζαχαροπλαστεία στην πόλη “έφτιαξαν” το όνομα τους παρασκευάζοντας το Αρμενοβίλ, δεκαετίες τώρα, ισχυριζόμενοι ότι η συνταγή παραμένει αναλλοίωτη στο χρόνο.
Συνταγή που κερδίζει δεν την αλλάζεις!
Αν όμως η “συνταγή” σου δεν κερδίζει, και ακόμα χειρότερα, δεν μπορείς να κάνεις αλλαγές, γιατί η πρώτη σου ύλη είναι σκάρτη, τότε τί κάνεις;
Αυτό το ερώτημα θα βασάνιζε κάθε επαγγελματία σε οποιοδήποτε κλάδο.
Ωστόσο, όχι τον κύριο Θεοχάρη.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Hardtalk του BBCκαι απαντώντας χωρίς να απαντά σε καυτές ερωτήσεις, που θα έκαναν το σιρόπι της Pâte à bombeνα μοιάζει με δροσερό ρόφημα κάτω από φοίνικα στο Ντουμπάι, κατάφερε να αποδομήσει το “success story”¨,που έχει φέτος στα σκαριά η κυβέρνηση για τον τουρισμό.
Όπως παρατήρησε και ο δημοσιογράφος Stephen Sackur, η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να βάζει τα λεφτά πάνω από την ανθρώπινη ζωή, αρκεί να πάρει ¨ανάσα¨ η οικονομία της χώρας.
Τον λόγο και την ευθύνη της προστασίας του κυβερνητικού σχεδίου έχουν πλέον τα Π.Ο.Π. εγχώρια Μ.Μ.Ε..
Εικόνα: Dolf van Roy – The Dessert – Late 19th-early 20th century