Πες μου ποιο τηλεοπτικό δελτίο ειδήσεων παρακολουθείς, ποιο ραδιόφωνο ακοτς, ποια εφημερίδα διαβάζεις, ή σε ποια…κύματα σερφάρεις στο διαδίκτυο για να σου πω ποιο κόμμα ψηφίζεις ή μπορεί να ψηφίσεις. Η έρευνα της prorata που αποκαλύπτει ο Σωτήρης Μπολάκης στο libre είναι εξόχως αποκαλυπτική και εξηγεί σε μεγάλο βαθμό και την στρατηγική που ακολουθεί εδώ και λίγο καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος είναι αποκομμένος από τα περισσότερα συστημικά ΜΜΕ.
«Η μιντιακή μονοφωνία και η κοινοβουλευτική αφωνία δεν είναι χαρακτηριστικά Δημοκρατίας. Αυτά γίνονται σε άλλα καθεστώτα» είπε από το βήμα της Βουλής ο κ. Τσίπρας για καυτηριάσει το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του επιβάλλουν τους δικούς τους όρους επικοινωνίας
Αιτία για τους υψηλούς τόνους που χρησιμοποίησε ο κ. Τσίπρας στη συζήτηση για τη συνεπιμέλεια είναι η επί έξι μήνες άρνηση του πρωθυπουργού να απαντήσει στην επίκαιρή ερώτησή του για τα ζητήματα Δημοκρατίας.
Οι λόγοι που η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ επιμένει στα ζητήματα αυτά αποτυπώνονται και σε μια ιδιαίτερη δημοσκόπηση της Prorata η οποία διεξήχθη στις αρχές του μήνα και αποτυπώνει αυτό ακριβώς το έλλειμμα εμπιστοσύνης που κυριαρχεί σε μεγάλη μερίδα των πολιτών για την παρεχόμενη πληροφόρηση και την αξιοπιστίας της.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΗΣ PRORATA
Η δημοσκόπηση χωρίζει τους ερωτηθέντες σε τρεις «φυλές» ανάλογα με τις επιλογές τους για ενημέρωση. Σχηματικά θα μπορούσε κανείς να τις κατηγοριοποιήει σε Δεξιά, Ακροδεξιά και Αριστερή.
Η «φυλή» του ΣΥΡΙΖΑ
Η αριστερή «φυλή» αντιστοιχεί περίπου στο 29% του συνολικού πληθυσμού αποτελείται κυρίως από αυτούς που αυτοτοποθετούνται στον ευρύτερο αριστερό και αντι-δεξιό χώρο και τοποθετούνται εκλογικά στα Αριστερά.
Είναι σαφώς, η πιο εχθρική εκ των τριών φυλή απέναντι στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και τον τρόπο που αυτά ασκούν κριτική στη κυβέρνηση, εμπιστεύεται την Εφημερίδα των Συντακτών, το Documento, την Αυγή, το Ριζοσπάστη και την Εποχή. Ακούν 105.5 στο Κόκκινο, Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ και Real FM.
Οι νέοι
Ο Αλέξης Τσίπρας δείχνει να έχει αντιληφθεί τη δυναμική που αναπτύσσεται στη βάση της κοινωνίας και επιδιώκει να μεγαλώσει τη διείσδυσή του στον συγκεκριμένο ακροατήριο.
- Κι αυτό γιατί η συγκεκριμένη ομάδα είναι οι νεότερες ηλικίες 17 έως 34 ετών. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η μια από τις δυο ερωτήσεις του Αλέξη Τσίπρα που έχει αναπάντητη από τον Πρωθυπουργό είναι αυτή για την εφαρμογή του νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ από αυτή τη χρονιά.
Στις ιδιαίτερες μετρήσεις της έρευνας αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι μαζικές αρνητικές απαντήσεις αφορούν την κυβέρνηση. Στο ερώτημα για παράδειγμα αν τα περισσότερα τηλεοπτικά κανάλια ασκούν ικανοποιητική κριτική στις πράξεις και τις παραλείψεις της ελληνικής κυβέρνησης Σίγουρα και Μάλλον όχι απαντά συνολικά 83% των νέων 17-34.
Σε άλλο σημείο αναφορικά με το βαθμό εμπιστοσύνης σε παραδοσιακά Μέσα Ενημέρωσης οι νέοι όχι απλά γυρνούν την πλάτη στα κανάλια αλλά 8 στους 10 δεν μπορούν να εμπιστευτούν την τηλεόραση ως πηγή πληροφόρησης.
Η «φυλή» της ΝΔ
Η πολυπληθέστερη «φυλή» είναι η συντηρητική και είναι και η μεγαλύτερη σε ηλικία.
- Σε αυτή αντιστοιχεί περίπου στο 43% του πληθυσμού με πολίτες που τοποθετούνται από την κεντροδεξιά μέχρο το κέντρο, στηρίζουν ανοιχτά ΝΔ ή ΚΙΝΑΛ και μεγάλοι σε ηλικία.
Αυτοί οι άνθρωποι είναι και εκείνοι που εμπιστεύονται κατά μείζονα λόγο τις λεγόμενες και συστημικές πηγές του Τύπου – τηλεόραση και εφημερίδα – για να ενημερωθούν και τα αμιγώς φιλοκυβερνητικά. ΣΚΑΙ και ΕΡΤ1 έρχονται ψηλά στις προτιμήσεις τους, Καθημερινή, Βήμα και Πρώτο Θέμα είναι οι εφημερίδες που διαβάζουν και ακούν ΣΚΑΪ 100,3 στο ραδιόφωνο.
Το ζήτημα Δημοκρατίας
4 στους 10 εκτιμούν ότι τουλάχιστον οι μισές πληροφορίες στις οποίες εκτίθενται στο διαδίκτυο καθημερινά είναι είτε ψευδείς ή παραπλανητικές ενώ όπως εκτιμούν οι ίδιοι άνθρωποι κύρια πηγή των ψευδών ειδήσεων που αναπαράγονται εκπορεύονται από οργανωμένα συμφέροντα.
Στο ερώτημα συγκεκριμένα ποιοι κρύβονται συνήθως πίσω από τα fake news το 47% δηλώνει Οργανωμένοι μηχανισμοί που εξυπηρετούν ιδιωτικά συμφέροντα και ένα 33% απαντά τα Μεγάλα συγκροτήματα ΜΜΕ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ απαντά το 26% και 25% αντίστοιχα.
Το θέμα της δημοκρατίας απασχολεί έντονα την Κουμουνδούρου και είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της cisco, της εταιρείας που κλήθηκε να αναλάβει το έργο της τηλεκπαίδευσης. Οι καταγγελίες για διαρροή των προσωπικών δεδομένων από την πλατφόρμα πήραν σύντομα σάρκα και οστά για την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων γονέων και μαθητών.
- Ήταν η πικρή δικαίωση για το ΣΥΡΙΖΑ που κατηγόρησε ευθέως την ίδια την κυβέρνηση για μεθοδεύσεις στην περίφημη αρχικά δωρεά και στη συνέχεια μετεξέλιξή της σε Σύμβαση της εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι πολίτες φοβούνται σε ποσοστό 81% οτι η ιδιωτικότητά τους παραβιάζεται από τις εταιρείες και κατά 65% από τις ίδιες τις κυβερνήσεις.
Πηγή: libre.gr