Ένα παιδί στον δρόμο προς το σχολείο, σκοντάφτει, πέφτει κι αυτό που φαίνεται ως ένα απλό ατύχημα καταγράφεται σε βίντεο από μια ομάδα άλλων παιδιών.
Σε χρόνο ρεκόρ, το βίντεο κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και «ανεβαίνει» σε μια από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες των νέων, το TikTok, με αποτέλεσμα ο μικρός μαθητής να γίνει ο …περίγελος του σχολείου. Στην πραγματικότητα, ο ανυποψίαστος μαθητής είναι θύμα μπούλινγκ και μετά τη δημοσιοποίηση του βίντεο βιώνει έναν πραγματικό εφιάλτη, αφού κάποιοι πετούν ως και σκουπίδια στο πέρασμά του. Ώσπου, στο μυαλό του έρχονται τα λόγια του δασκάλου και των γονιών του και όχι μόνο σταματά να φοβάται, αλλά ενημερώνει αυτούς που πρέπει για όσα βιώνει. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το σενάριο του stop motion animation «Υπάρχει λύση» πέντε μαθητών από τη Θεσσαλονίκη, που θέλησαν κατ’ αυτόν τον τρόπο να υψώσουν τη δική τους φωνή απέναντι στη μάστιγα του μπούλινγκ.
Η Χριστίνα και ο Χρήστος, μαθητές της πέμπτης δημοτικού, ο Χρήστος και ο Επαμεινώνδας της έκτης και ο Γιώργος της β’ γυμνασίου, όλοι τους μέλη της ομάδας stop bullying animation του 6ου Διαπολιτισμικού Σχολείου Κορδελιού Ευόσμου, έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν πλατιά αφού η ταινία που δημιούργησαν κατέκτησε την πρώτη θέση στον ψηφιακό διαγωνισμό που διενεργούν από κοινού το British Council και το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας για 8η συνεχή χρονιά υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Σέβομαι τη Διαφορετικότητα». Μάλιστα, το έπαθλο είναι ένα ταξίδι στην Έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
«Είμαστε έτοιμοι για την Ευρωβουλή. Γεμάτοι με όμορφα συναισθήματα. Συγκινημένοι, χαρούμενοι και περισσότερο απ’ όλα ενθουσιασμένοι που η φωνή μας θα ακουστεί από το Κορδελιό στις Βρυξέλλες, όπου θα έχουμε τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε σε όλη τη Ευρώπη το μήνυμά μας, να μη φοβόμαστε και να μιλάμε γι’ αυτά που μας βαραίνουν», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Ελένη Δελημπέη, εκπαιδευτικός πληροφορικής, που συντόνισε την προσπάθεια των παιδιών. Σημειώνει δε, ότι ο βαθμός δυσκολίας ήταν μεγάλος, καθώς όλα έγιναν κατά τη διάρκεια της καραντίνας, από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Απρίλιο, με το κάθε παιδί στο σπίτι του και με ανταλλαγή μόνο γραπτών ή ηχητικών μηνυμάτων και φωτογραφιών μεταξύ της πενταμελούς ομάδας.
«Το stop motion animation είναι μια τεχνική με λεπτομέρεια και όσο εύκολο δείχνει, τόσο δύσκολο είναι στην πραγματικότητα. Φωτογραφίζεις ένα αντικείμενο, το κινείς ελαφρά, το ξαναφωτογραφίζεις και αυτό έκαναν οι μαθητές με υπομονή και συνέπεια στο στόχο τους. Για να βγει το τρίλεπτο που βραβεύτηκε, 1000 φωτογραφίες εναλλάσσονταν με ταχύτητά πέντε καρέ το δευτερόλεπτο και όλα αυτά χωρίς καμία δια ζώσης επαφή μεταξύ τους. Από τον χώρο του ο καθένας, άλλοι σχεδίαζαν, άλλος εκτύπωνε, άλλος τραβούσε φωτογραφίες και ο τελικός αποδέκτης ήμουν εγώ, που έκανα το μοντάζ και έδεσα την εικόνα με τον ήχο», εξηγεί η κ. Δελήμπεη.
Τα παιδιά φαντάστηκαν μια ιστορία που θα μπορούσε να αποτυπωθεί σε ταινία και ένα περιστατικό που θα μπορούσε να συμβεί και στους ίδιους. Στη συνέχεια γράφτηκαν οι στίχοι με την υπογραφή της κ. Δελημπέη και της μουσικού του σχολείου Ηλέκτρας Καρακατσάνη. Τρεις μαθητές «έντυσαν» με τραγούδι την ταινία και στους στίχους αποτυπώνονται τα συναισθήματα του πρωταγωνιστή που έπεσε θύμα εκφοβισμού.
Τα παιδιά -όπως λένε- θέλουν να περάσουν ένα δυνατό μήνυμα που δεν είναι άλλο από το να βρει ο καθένας, όταν πέφτει θύμα εκφοβισμού, τη δύναμη να απευθυνθεί στους δικούς του ανθρώπους ή στους αρμόδιους και να ζητήσει βοήθεια, αντί να κατεβάζει το κεφάλι και να κλείνεται στον εαυτό του. Όπως λέει η κ. Δελημπέη, είναι πολύ σημαντικό να κάνουν σωστή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της ορθής τους χρήσης, ενώ είναι απαραίτητο να καταδικάζουν κακόβουλα σχόλια που κρύβονται πολλές φορές πίσω από την ανωνυμία των χρηστών στα social media.
Το συγκεκριμένο σχολείο έχει παρελθόν στις διακρίσεις. Πριν από μερικά χρόνια, οι μαθητές του 6ου Διαπολιτισμικού είχαν βρεθεί και πάλι στην κορυφή με συντονίστρια και τότε την ίδια εκπαιδευτικό, που είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών -το ένα στην ειδικότητα της, αυτή της πληροφορικής και το άλλο στη διαπολιτισμική εκπαίδευση- ενώ εκπονεί τη διδακτορική διατριβή της στο τμήμα φιλοσοφίας και παιδαγωγικής του ΑΠΘ.
«Έχουμε δύο στα δύο! Δεύτερη συμμετοχή και δεύτερη πρωτιά. Η προηγούμενη ήταν με ένα βίντεο που αφορούσε πάλι στον εκφοβισμό, ένα βίντεο κλιπ με πρωταγωνιστές τους μαθητές στο σχολείο, που τους αποτυπώνει σε ρόλο ηθοποιών σε σκηνές με περιστατικά εκφοβισμού που μπορεί να βιώσει το κάθε παιδί στο σχολικό περιβάλλον, από την αίθουσα μέχρι και το παιχνίδι στην αυλή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ