Εντυπώσεις και ερωτήματα έχουν προκαλέσει οι ισχυρισμοί του Καθηγητή του τμήματος «Ελληνικών Σπουδών» της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Νις της Σερβίας, κ. Αθανάσιου Μπίντα, πως βρήκε τον τάφο της Ολυμπιάδας -μητέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο εδώ και παραπάνω από έναν αιώνα ανασκαμμένο ταφικό μνημείο του Κορινού Πιερίας
Ο κ. Μπίντας στηρίζει τα συμπεράσματά του επικαλούμενος ιστορικές πηγές, τρεις αρχαίες επιγραφές που έχουν βρεθεί στην περιοχή αλλά και τα χαρακτηριστικά του τύμβου. Στοιχεία τα οποία μελέτησε και οδηγήθηκε, όπως υποστηρίζει, σε συγκεκριμένα προσωπικά συμπεράσματα, τα οποία ο ίδιος θεωρεί ορθά.
Είσοδος του τάφου, σχέδιο Honore Daumet 1855
Συγκεκριμένα, επικαλείται σημειώσεις του Αμερικανού Καθηγητή Charles Edson, το βιβλίο του Έλληνα Αρχαιολόγου Γ. Οικονόμου για τις επιτύμβιες επιγραφές της Πιερίας, οι οποίες «αναφέρονται στους Αιακίδες της Πιερίας που ήταν απόγονοι της Ολυμπιάδας τής συζύγου τού Φιλίππου Β΄ της Μακεδονίας» αλλά και τα ανασκαφικά συμπεράσματα του αρχαιολόγου Ματθαίου Μπέσιου, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει ανασκαφές στην ευρύτερη περιοχή.
Πάνω στη θήκη βρισκόταν το σκεύος με τα οστά της νεκρής
Το σκεπτικό της ταυτοποίησης του ταφικού μνημείου του Κορινού με τον τάφο της Ολυμπιάδας έχει παρουσιάσει, μάλιστα, ο Καθηγητής τόσο σε ημερίδα όσο και σε βιβλίο.
Μεταξύ των επιχειρημάτων που χρησιμοποιεί ο κ. Μπίντας για να στηρίξει την άποψή του είναι η μοναδικότητα του τάφου, τα κτερίσματα που βρέθηκαν σε αυτόν από τον Γάλλο αρχαιολόγο Leon Heuzey -που τον ανέσκαψε τη δεκαετία του 1850, αλλά και το περιεχόμενο των επιγραφών, οι οποίες αναφέρουν τα ονόματα της Ολυμπιάδας και της οικογένειάς της -των Αιακιδών.
Οι τρεις νεκρικοί θάλαμοι στους οποίους αναφέρεται ο Καθηγητής του τμήματος «Ελληνικών Σπουδών» της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Νις της Σερβίας, Αθανάσιος Μπίντας
Υπέρ των συμπερασμάτων του κ. Μπίντα έχει ταχθεί η αρχαιολόγος κ. Λιάνα Σουβαλτζή, το όνομα της οποίας έχει ταυτιστεί με τις ανασκαφές στην όαση Σίουα της Αιγύπτου όπου επιμένει, εδώ και δεκαετίες, πως βρίσκεται ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ισχυρισμοί οι οποίοι, ωστόσο ,έχουν απορριφθεί από την διεθνή αρχαιολογική κοινότητα.
Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία, η Ολυμπιάδα (373 π.Χ. – 316 π.Χ.) ήταν Ελληνίδα πριγκίπισσα των Μολοσσών της Ηπείρου, κόρη του Βασιλιά Νεοπτολέμου B´, σύζυγος του Βασιλιά των Μακεδόνων Φιλίππου Β´ και μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου των Μακεδόνων.
Γεννήθηκε στη Αρχαία Πασσαρώνα το έτος 373 π.Χ. και μεγάλωσε στο Αρχαίο Όρραον. Έζησε ως σύζυγος του Φιλίππου Β´ στην Πέλλα και στις Αιγές (σημερινή Βεργίνα).
Δολοφονήθηκε με λιθοβολισμό στην Πύδνα του Θερμαϊκού Κόλπου, με εντολή του Κασσάνδρου (στρατηγού και επιμελητή του Μακεδονικού θρόνου), το έτος 316 π.Χ.
Α. Κοτταρίδη: «Μη ασφαλή τα συμπεράσματα για τον υποτιθέμενο τάφο της Ολυμπιάδας»
Να αποδομήσει την επιχειρηματολογία του κ. Μπίντα επιχειρεί η διακεκριμένη αρχαιολόγος, μαθήτρια και βοηθός του Μανώλη Ανδρόνικου στην περίφημη ανακάλυψη του τάφου του Φιλίππου Β’ στη Βεργίνα και υπεύθυνη για τον αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο των Αιγών, κα Αγγελική Κοτταρίδη (στο protothema.gr). Η ίδια θεωρεί πως τα συμπεράσματα σχετικά με τον υποτιθέμενο τάφο της Ολυμπιάδας, δεν είναι ασφαλή καθώς δεν στηρίζονται σε αρχαιολογικές και ανασκαφικές πηγές ενώ έρχονται σε πλήρη αντίθεση με όσα γνωρίζουμε, από ιστορικές πηγές, σχετικά με τη ζωή και κυρίως τον θάνατο της μητέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η κα Κοτταρίδου, σχετικά με τα στοιχεία που αντλήθηκαν από τις σημειώσεις του σπουδαίου ιστορικού Charles Edson, σημείωσε πως «ο Edson είναι εκείνος που αναφέρει πως η Ολυμπιάδα δεν θάφτηκε αλλά το πτώμα της πατάχθηκε και πως στη συνέχεια φτιάχτηκε στην Πύδνα ένα ιερό ως εξιλέωση, όχι όμως τάφος» ενώ εκτιμά με βεβαιότητα πως «αν την έθαβαν, θα την έφερναν στις Αιγές όπως όλα τα μέλη της βασιλικής οικογένειας».
Αναφερόμενη στο περιεχόμενο των επιτύμβιων επιγραφών η κα Κοτταρίδη τονίζει πως «είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαβάσει κανείς, και ειδικά αν δεν είναι αρχαιολόγος, αρχαίες επιγραφές και να καταλάβει τί λένε, με βάση τα συμφραζόμενα και σε συνδυασμό με το εύρημα» ενώ εξηγεί παράλληλα πως «το όνομα Ολυμπιάδα θα μπορούσε να αναφέρεται σε οποιαδήποτε άλλη γυναίκα με το ίδιο νόημα».
Συνοψίζοντας, η αρχαιολόγος υπογραμμίζει με έμφαση: «Για να πούμε λοιπόν πως βρήκαμε τον τάφο της Ολυμπιάδας θα πρέπει, κατ’ αρχήν, να έχουμε πολύ ισχυρά αρχαιολογικά στοιχεία που να πιστοποιούν ότι ετάφη. Τέτοια στοιχεία δεν έχουμε».