«Δόλιον εμβόλιον και δεινόν, παρασκευασμένον υπ’ ανόμων εταιρειών, χρήσει αντιχρίστω, εμβρύων εκτρωθέντων»…
Επ’ αυτού του «τροπαρίου» που εμφανίστηκε προ μηνών στο διαδικτυακό σύμπαν, η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου έκανε χθες ενδελεχή τοποθέτηση. Ερωτήθηκε αν είναι ηθικά αποδεκτό να χορηγούνται εμβόλια που προέκυψαν μετά από την χρήση εμβρυικών κυττάρων από κυήσεις που διεκόπησαν, απάντησε ότι «κανένα από τα εμβόλια δεν περιέχει εμβρυικά κύτταρα», και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «επομένως δεν τίθεται ζήτημα χριστιανικής ηθικής».
Μέχρι εδώ, μπορεί να είναι και καλά. Πάσα αντιεμβολιαστική θεωρία, ακόμη και ως προϊόν απόλυτου ψεκασμού, χρήζει επιστημονικής αποδόμησης.
Από εκεί και πέρα όμως, μπορεί να μην είναι και καλά. Διότι η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών περίπου εκχώρησε την επιστημονική πρωτοκαθεδρία στην πρωτοκαθεδρία του άμβωνος. Και, περίπου, έκανε δέηση για ιερά συνδρομή.
«Η βοήθεια της Εκκλησίας είναι σημαντική για την άρση των δισταγμών», είπε. Και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «ο πράος λόγος των εκπροσώπων της Εκκλησίας θα είναι πιο πειστικός από το στεγνό λόγο των επιστημόνων».
Διέφυγε μάλλον της καθηγήτριας κυρίας Θεοδωρίδου ότι προϊόν αυτού του «πράου λόγου» είναι και το τροπάριο περί «δολίου εμβολίου», όπως και ουκ ολίγα ακόμη τροπάρια αντιεμβολιαστού σκοταδισμού και υστερίας: Από τις θεωρίες συνωμοσίας και τις «διατριβές» περί παρασκευής των εμβολίων μέσω βιομηχανίας εκτρώσεων έως τα sold out κηρύγματα για τσιπάκια παρακολούθησης που εμφυτεύονται στα μπράτσα πιστών και απίστων.
Κληρικοί, μοναχοί και μητροπολίτες έχουν διαπρέψει στην διάδοση αυτού του «πράου λόγου», ομάδες ιεράς περιφρούρησης έχουν ακροβολιστεί στον αντιεμβολιαστικό ανένδοτο από τα μετερίζια των συνοικιακών εκκλησιών έως τις εσχατιές του Facebook, και οι μεγαλόσταυροι ξαναβγαίνουν στο Σύνταγμα για να ξορκίσουν το κακό.
Είναι κοινό μυστικό στους παροικούντες την Ιερά Σύνοδο πως αυτού του ιερού ανένδοτου ηγούνται «άγιοι πατέρες» όπως ο Πρεσπών και Εορδαίας Θεόκλητος, ο Κυθήρων Σεραφείμ, ο Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμάς, ότι επίσης ο αρχιεπίσκοπος αδυνατεί να τους ελέγξει και ότι η κυβέρνηση απλώς υποκλίνεται και κάνει παρακλήσεις.
Διαφεύγει ενδεχομένως και της κυβέρνησης πως όλοι οι εν λόγω υπηρέτες του «πράου λόγου» είναι δημόσιοι λειτουργοί – ήτοι, είναι δημόσιοι υπάλληλοι και αμείβονται από τα κρατικά ταμεία. Και από τον οβολό των φορολογουμένων.
Εξ ου μάλλον και ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης επιμένει να απειλεί εμμέσως με απόλυση τους δημοσίους υπαλλήλους-υγειονομικούς που θα αρνηθούν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό, αλλά δεν έχει κουβέντα να πει για τον ιερό κλήρο.
Εξ ου ακόμη, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο υποχρεωτικών εμβολιασμών και για τους εκπαιδευτικούς, αλλά γονατίζει μπροστά στους ποιμένες.
Εξ ου επίσης και η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη αφήνει ανοιχτά τα σενάρια για αποκλεισμό όλων των ανεμβολίαστων πολιτών ακόμη κι από τα καταστήματα λιανικής το φθινόπωρο, αλλά δεν λέει τίποτα για τις εκκλησίες. Στις πλατείες κολλάει, στα νησιά κολλάει, οι νέοι «κυκλοφορούν και απειλούν», αλλά στις εκκλησίες δεν κολλάει. ‘Η, τουλάχιστον, δεν κολλάει όπου κηρύττει η Δεξιά του Κυρίου.
Εδώ που φτάσαμε όμως, δεν πρόκειται πλέον μόνο για ζήτημα ψηφοθηρίας, ούτε καν μόνον δημόσιας υγείας. Πρόκειται για κορυφαίο ζήτημα ισονομίας…