«Την πρώτη μέρα της πιο σκληρής απαγόρευσης που έχει επιβληθεί μεταπολιτευτικά ο Λουδοβίκος διαπλο-Κούλης #μητσοτάκη_κάθαρμα επιλέγει να πετάξει στη μούρη των υπηκόων του, συλλλογικό φαγοπότι με 50 άτομα όταν όλος ο υπόλοιπος πληθυσμός βιώνει πρόστιμα, καραντίνα και κατάθλιψη».
Αυτό έγραφε στα social media, στις 6 Φεβρουαρίου, ο Ιάσων Αποστολόπουλος, διεθνώς βραβευμένος διασώστης προσφύγων, και έως την περασμένη Παρασκευή υποψήφιος για παράσημο της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Εχει γράψει κι άλλα, μπορεί και πιο σκληρά. Στις 8 Ιουνίου του 2020, για παράδειγμα, έγραφε: «Ακόμα ένα βίντεο από τις δολοφονικές ενέργειες του ελληνικού λιμενικού στην Λέσβο. Επιβεβαιώνονται οι δεκάδες μαρτυρίες προσφύγων ότι το ελληνικό λιμενικό καθημερινά αιχμαλωτίζει βάρκες, τους αφαιρεί τη μηχανή και τους παρατάει ακυβέρνητους στα τουρκικά ύδατα. Από Aegean Boat Report».
Στις 5 Μαρτίου του 2020 επίσης, εν μέσω του έπους του Εβρου, ο Ιάσων Αποστολόπουλος έκανε ανάρτηση και καταγγελία στα social media για δολοφονία σύριου πρόσφυγα: «Και επίσημα δολοφόνοι. Ο ελληνικός στρατός σκότωσε με σφαίρα στον λαιμό τον Σύριο πρόσφυγα Muhammad al-Arab στον Εβρο. Τρεις μέρες μας ζαλίζανε ότι είναι fake news. Τώρα δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Τώρα κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν ήξερε. Να τσακίσουμε τον κρατικό και παρακρατικό φασισμό».
Όπως έγραφε και ότι «αυτή τη στιγμή το ελληνικό λιμενικό είναι με διαφορά το πιο βάρβαρο στον πλανήτη. Μέσα σε δέκα μήνες έχει πετάξει στη θάλασσα πάνω από 8.000 ανθρώπους. Σε ένα από αυτά τα περιστατικά οι επιζώντες αναφέρουν ότι 3 άνθρωποι πνίγηκαν».
Επί της ουσίας, μάλλον δεν έγραφε και πολλά περισσότερα απ’ όσα έχουν γράψει κατά καιρούς και κατ΄ επανάληψη – σε πιο politically correct εκδοχή έστω – ο Guardian, η Deutsche Welle και το BBC για μαζικά push backs προσφύγων από το ελληνικό λιμενικό και για παράνομες επαναπροωθήσεις από την συνοριοφυλακή στον Εβρο.
Εκ του αποτελέσματος έγραφε πολλά περισσότερα απ’ όσα χρειάζονταν για να κηρυχθεί «σεσημασμένος ανθέλληνας αναρχικός» απ’ όσους σήμαναν εθνικό συναγερμό για να κοπεί η παρασημοφόρησή του.
Το πρόβλημα δεν είναι ότι το πέτυχαν. Ένα παράσημο λιγότερο, ένα περισσότερο ελάχιστα μετράει όταν έχεις σώσει έστω και μία ανθρώπινη ζωή. Το πρόβλημα είναι ότι το πέτυχαν στο όνομα των πολιτικών φρονημάτων:
Η παρασημοφόρηση Αποστολόπουλου προτάθηκε για την δράση του και «κόπηκε» για την πολιτική και ιδεολογική του τοποθέτηση.
Κοινώς, εν έτει 2021, η Ελληνική Δημοκρατία – είτε δια της Προεδρίας της, είτε δια της Κυβέρνησης – επιστρέφει στα πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων. Και στο βαθύ σκοτάδι μαζί.
Είναι επίσης πρόβλημα, πολιτικό και θεσμικό, ότι και το παράσημο και το κόψιμο παραμένουν ορφανά. Δεν γνωρίζουμε ούτε ποιος πρότεινε να παρασημοφορηθεί ο Ιάσων Αποστολόπουλος, ούτε ποιος αποφάσισε να «κοπεί». Κύκλοι της Προεδρίας της Δημοκρατίας δείχνουν με το δάχτυλο, ως υπεύθυνο και για την πρόταση και για το κόψιμο, το υπουργείο Εξωτερικών. Ο υπουργός Εξωτερικών διαρρέει δυσαρέσκεια και φέρεται να διαμηνύει πως δεν είχε ιδέα. Και για να το κάνει ακόμη πιο σαφές δεν πάει στην δεξίωση για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στο Προεδρικό Μέγαρο και πάει εκδρομή εκτός Αθηνών.
Κύκλοι της κυβέρνησης επίσης διαρρέουν ότι υπήρξε απ’ ευθείας τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ του Μεγάρου Μαξίμου και της Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Ο βουλευτής Μπογδάνος – με άγνωστο ποια ακριβώς θεσμική αρμοδιότητα – πανηγυρίζει στα social media ότι «έγιναν τα δέοντα» και απετράπη το εθνικά μοιραίο παράσημο. Ουδείς όμως έχει ενημερώσει από ποιον «έγιναν τα δέοντα» – ούτε εάν τηρήθηκε, ως είθισται, το πρωτόκολλο που λέει πως και για την πρόταση, και για την ανάκληση παρασημοφορήσεων πρέπει να υπάρχει γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ταγμάτων Αριστείας και τελική εισήγηση του υπουργού Εξωτερικών.
Ως εκ τούτων έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να η ερώτηση που καταθέτει σήμερα στην Βουλή ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Κατρούγκαλος. Και με την οποία ζητά « να κατατεθεί, βάσει του άρθρου 133 του Κανονισμού, η πρόταση του Υπουργού Εξωτερικών για την ανάκληση της πρότασης παρασημοφόρησης και η σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ταγμάτων Αριστείας».
Διότι εάν ζούμε και επισήμως πλέον στην Δημοκρατία του Μπογδάνου, καλό είναι να μάθουμε και ποιος την εγκαθίδρυσε…