Με μία ανάρτησή της, φοιτήτρια στη Νομική Θεσσαλονίκης δίνει τη δική της απάντηση στο νόμο Κεραμέως και στον αποκλεισμό 40.000 φοιτητών από τα ΑΕΙ αλλά και στο αφήγημα για την περίφημη “αριστεία”.
Γράφει η Ο. Γ.:
“Εγώ, η άριστη. Τελείωσα το Λύκειο με ΜΟ 19,5 και μπήκα στη Νομική Θεσσαλονίκης 6η κατά σειρά, με 19.051 μόρια.
Εγώ η άριστη, φοίτησα σε δημόσια συνοικιακά σχολεία, στη Λάρισα. Στα Μαθηματικά στο Λύκειο, θυμάμαι να παίζουμε τυφλόμυγα εν ώρα μαθήματος, υπό το βλέμμα ενός καθηγητή που δεν δίσταζε να συγκρίνει τα στήθη των συμμαθητριών μου μεταξύ τους και να τα ταξινομεί βάσει μεγέθους. Στα ιδιωτικά σχολεία, φίλοι και φίλες στην Γ’ Λυκείου έκαναν μόνο μαθήματα κατεύθυνσης, και τώρα παραδέχονται ότι δεν ξέρουν καν το εξώφυλλο από τα υπόλοιπα σχολικά βιβλία που είχαν μοιραστεί σε εμάς. Στο δικό μας το σχολείο, η ύλη ποτέ δεν έβγαινε, πάντα κάτι έμενε που δεν το είχαμε προλάβει. Ο, τι δεν προλαβαίναμε, μας έλεγαν «λογικά το ξέρετε από το φροντιστήριο» και «αν κάποιος δεν το ξέρει, ας έρθει να του το εξηγήσω στο 10λεπτο διάλειμμα».
Στην κατεύθυνση στα Αρχαία, στο άγνωστο, εμείς κάναμε πάντα σύνταξη σε πολύ εύκολα κείμενα, προκειμένου να μπορεί να ακολουθήσει όλη η τάξη και να τα προλάβουμε εντός χρόνου. Και πάλι συμμετείχαμε 2-3 άτομα στο μάθημα, γιατί τα περισσότερα πηγαίναμε φροντιστήριο, οπότε δεν υπήρχε ενδιαφέρον και ανταπόκριση.
Κι εμένα την άριστη, οι μεσαιοταξίτες γονείς μου είχαν λεφτά να με στείλουν φροντιστήριο. Και τα έγραψα τα μόρια, και πέρασα στη σχολή που ήθελα. Για να ακούω καθημερινά πλέον μεταξύ άλλων συμφοιτητές και συμφοιτήτριές μου, να προσπαθούν να με πείσουν ότι η εκπαίδευση δεν έχει ταξικό πρόσημο και ότι τα Πανεπιστήμια είναι μόνο για τους «άριστους» και τις «άριστες». Για να ακούω τώρα την Υπουργό Παιδείας να ισχυρίζεται ότι χάρη στις ρυθμίσεις της, δεν εγκλωβίζονται παιδιά στα Πανεπιστήμια.
Τα Πανεπιστήμια δεν είναι ένας χώρος περιοριστικός. Το Πανεπιστήμιο σου ανοίγει το μυαλό, διευρύνει τους ορίζοντες, αν μη τι άλλο σου διανοίγει μια νέα οπτική στον κόσμο. Η Κυβέρνηση αφήνει έξω από τις σχολές παιδιά που φοίτησαν σε σχολεία όπως τα δικά μου, μόνο για να ενισχύσουν το ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό της χώρας σε μια συγκυρία που το τελευταίο γίνεται αντικείμενο άκρατης εκμετάλλευσης, ή για να τα στείλει κατευθείαν στην αγκαλιά ιδιωτικών κολεγίων. Στα οποία κολέγια, οι προϋποθέσεις συνήθως συνίστανται σε έναν καλό μέσο όρο και δύο συστατικές επιστολές από καθηγητές Λυκείου – πολλές φορές ούτε αυτό, πολλές φορές αρκούν τα λεφτά. Να έχουν οι γονείς σου χρήματα.
Γιατί η δική τους «αριστεία» είναι άρρηκτα δεμένη με το ποιοι είναι οι γονείς σου και πόσα λεφτά έχουν.
Γιατί κάθε παιδί που πέτυχε με τις δικές του δυνάμεις, με σκληρή προσπάθεια και διάβασμα χωρίς να έχει τη στήριξη των γονιών του από πίσω, είναι η εξαίρεση που καθόλου δεν επιβεβαιώνει τον δικό τους κανόνα.
Εγώ η «άριστη» τη δική τους την αριστεία την απορρίπτω.”
Πηγή: Facebook