Την Τετάρτη, η Louis Vuitton ανακοίνωσε ότι η Ho Yeon Jung, πρωταγωνίστρια του hit Squid Game του Netflix είναι παγκόσμια πρέσβειρα του οίκου πολυτελείας. Η βιομηχανία κάνει αυτό που ξέρει, επιστρατεύει οτιδήποτε έχει μέρισμα στο χρηματιστήριο της ποπ κουλτούρας και η Jung έχει δύναμη.
Του Λουκά Καρνή
Το πρώην μοντέλο -η Jung είχε προηγουμένως περπατήσει για τη Vuitton για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2017 και έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με Chanel, Fendi και Miu Miu- μετράει πλέον 15 εκατ. ακόλουθους στο Instagram -από 40.000 που είχε πριν την πρεμιέρα της σειράς στις 17 Σεπτεμβρίου- καθιστώντας την ηθοποιό με τη μεγαλύτερη επιρροή στη Νότια Κορέα.
Σε μια κλισέ ανακοίνωση ο Nicolas Ghesquière, καλλιτεχνικός διευθυντής των γυναικείων συλλογών της Louis Vuitton είπε:
“Ερωτεύτηκα αμέσως το ταλέντο και τη φανταστική προσωπικότητα της και ανυπομονώ να ξεκινήσω αυτό το νέο κεφάλαιο του ταξιδιού που ξεκινήσαμε στη Louis Vuitton πριν από μερικά χρόνια.” Η είδηση θα ήταν αν δεν.
Το -υπερεκτιμημένο και ουσιαστικά rip off του Battle Royale που είχε σοκάρει τα πλήθη περίπου δύο δεκαετίες πριν απλά σε άλλο context- κορεατικό δράμα Squid Game μάλλον θα αναδειχθεί στη Νο 1 σειρά όλων των εποχών του Netflix.
Ήδη σε Παρίσι και Σεούλ έχουν εγκαινιαστεί pop-ups που φιλοξενούν εκδoχές των παιχνιδιών της σειράς με ουρές fan και όπως επισημαίνουν οι αναλυτές η επιδραστικότητα του K-drama στη δυτική αγορά μεγαλώνει και μάλλον θα είναι η επόμενη μεγάλη δεξαμενή στην οποία τα brands θα επενδύσουν αν και υπάρχει αβεβαιότητα για τη μακροζωία του. Στη φρενίτιδα έχει φροντίσει η μαζική επέλαση της K-pop στη μουσική βιομηχανία, σίγουρα.
Στο πρόσφατο Met Gala άλλωστε οι πιο πολλές παρουσίες ανήκαν σε μια επόμενη γενιά από διάσημους -αυτούς που έχουν κοινό στο TikΤok αλλά και τις πλατφόρμες streaming. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, όταν τα στούντιο παραγωγής έκλεισαν και οι ηθοποιοί έτρεξαν στις κινητές συσκευές για να δημιουργήσουν περιεχόμενο κάτι ακόμη συνέβη στην αγορά του καταναλωτισμού. Η λέξη influencer παρήκμασε και τώρα οι πιο ισχυροί έχουν τριπλή ιδιότητα. Είναι ηθοποιοί, influencer και fashion icons. Mια όντως δυσεύρετη τριπλή ταυτότητα που η βιομηχανία των τάσεων κυνηγάει ως δαίμονας τον ξενιστή του.
“Το δυστοπικό σκηνικό του Squid Game, σε συνδυασμό με τη χρήση μπαλακλαβών και μάσκας, τροφοδοτεί την αυξανόμενη τάση της μόδας για επιβίωση” λέει παράγοντας. “Αυτή η αισθητική είναι ιδιαίτερα δημοφιλής μετά την πανδημία και την περιβαλλοντική αβεβαιότητα” προσθέτει.
Ειρωνεία αν πιστέψει κανείς το παραμύθι ότι το Squid Game είναι μια αλληγορία για τον καταναλωτισμό. Ειρωνεία αν θυμηθεί κανείς ότι αν κάτι μπορεί να αναχαιτίσει την καταστροφή του πλανήτη είναι η τιθάσευση του καπιταλισμού. Ειρωνεία όταν βλέπεις ότι αυτοί που ρίχνουν ακόμη περισσότερη βενζίνη στην κιμαδομηχανή είναι εκπρόσωποι της γενιάς που θα πληρώσει το τίμημα πιο ακριβά από όλες. K-pop, gaming, Youtube, TikΤok κα. προετοιμάζουν τις επόμενες Καρντάσιαν με κόστος περιβαλλοντικό και εις βάρος τους.
Η επιδραστικότητα του Squid Game είναι ήδη προφανής με τις αναζητήσεις στον παγκόσμιο ιστό για ρετρό αθλητικές φόρμες να έχουν αύξηση +97 %, για λευκά αθλητικά παπούτσια +145 %, για κόκκινες, ολόσωμες φόρμες +62 % και για λευκά αριθμημένα μπλουζάκια +35 τοις εκατό μέσα σε λίγες μέρες από την πρεμιέρα της σειράς για την οποία έχουν γράψει οι πάντες γιατί κάπως πρέπει να εκταμιεύσεις την τάση -είτε με βαθυστόχαστες αναλύσεις για τον καπιταλισμό είτε αλλιώς, όπως μπορεί ο καθένας αρκεί να επιβαίνει στο κύμα του καλαμαριού.
Με τους ανθρώπους να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι και την άνοδο των πλατφορμών streaming οι ταινίες και οι σειρές έγιναν η επόμενη διέξοδος και η Gen Z δεν γλυτώνει από την παγίδα. Ίσα ίσα, την ενδυναμώνει και θα συνεχίσει να το κάνει ακόμη και μετά την άρση των lockdown. Tι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα η συνθήκη.
Ο γερασμένος εδώ και χρόνια Μποντ τα σπάει στα ταμεία με τα brands να του δίνουν την προβολή που εξασφαλίζει τα έσοδα & το επερχόμενο House of Gucci αναμένεται να αναζωπυρώσει τη νοσταλγία για τα 90s.
Σε εντελώς παράλληλο χρόνο οι millennials -παντού αλλά και στη Νότια Κορέα- πνίγονται ολοένα περισσότερο σε χρέη. Ίσως τελικά το Squid Game είναι όντως μια αλληγορία της καταναλωτικής κοινωνίας και ως τέτοια, οι πρωταγωνιστές του -νεκροί πλην ενός αλλά στον επόμενο κύκλο θα έχουμε νέους υποψήφιους δολοφονημένους- έχουν χρέος να υπηρετήσουν το μόνο παιχνίδι που παίζεται εκεί έξω.
Βuy or die trying.
Πρώτη δημοσίευση Facebook