Πρώτα είχαμε μάθει ότι ο τηλεπαρουσιαστής Μένιος Φουρθιώτης φρουρείτο, σε 24ωρη βάση από πέντε αστυνομικούς, τρία οχήματα της ΕΛΑΣ και μια μοτοσυκλέτα – με ευγενή χορηγία, βεβαίως, των ελλήνων φορολογουμένων.
Εκ παραδρομής προφανώς, διότι τότε η ΕΛΑΣ δεν γνώριζε πως ο τηλεπαρουσιαστής επιδιδόταν σε ευγενείς δραστηριότητες, όπως η σύσταση συμμορίας, το στήσιμο εκρήξεων και ένοπλων επιθέσεων και οι εκβιασμοί. Όταν το έμαθε τον συνέλαβε και τον προφυλάκισε.
Μετά μάθαμε ότι ο Φουρθιώτης αποφυλακίστηκε υπό όρους. Είχε προηγηθεί πεντάμηνη κράτηση με προδιαγραφές VIP στις φυλακές Κορυδαλλού. Αυτό δεν έγινε εκ παραδρομής. Απλώς συνέπεσε με ύμνους και διθυραμβικά πρωτοσέλιδα από την εφημερίδα του τηλεπαρουσιαστή-εκδότη για την γενική γραμματέα αντιεγκληματικής πολιτικής Σοφία Νικολάου.
Τώρα μάθαμε ότι ο αποφυλακισμένος Φουρθιώτης μπορεί να μηνύει για συκοφαντική δυσφήμιση βουλευτή του ελληνικού Κοινοβουλίου και ο βουλευτής να καλείται πάραυτα σε «ανωμοτί κατάθεση» κατά παράβαση βασικών αρχών και διατάξεων του Συντάγματος. Εκ παραδρομής προέκυψε η κλήση, όπως ενημερωθήκαμε στην συνέχεια και γι αυτό… ανακλήθηκε. Ενδιαμέσως όμως μάθαμε επίσης ότι στην Ασφάλεια Αττικής λειτουργεί και «Τμήμα Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος». Εκεί είχε κληθεί, εκ παραδρομής πάντοτε, να καταθέσει ανωμοτί και να δώσει εξηγήσεις για την καταγγελλόμενη συκοφαντική δυσφήμιση του Φουρθιώτη ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Παύλος Πολάκης.
Εν ολίγοις, υπάρχει δικαστική-εισαγγελική αρχή η οποία είτε αγνοεί, είτε παρακάμπτει θεμελιώδη αρχή του Συντάγματος – την αρχή που ορίζει ότι οι βουλευτές δεν εξετάζονται ως ύποπτοι, δεν καλούνται σε εξηγήσεις και δεν διώκονται παρά μόνον με άδεια της Βουλής.
Ακόμη χειρότερα, υπάρχει δικαστική-εισαγγελική αρχή η οποία έκρινε ότι στην περίπτωση που υφίστατο όντως συκοφαντική δυσφήμιση του Μένιου Φουρθιώτη από τον βουλευτή, τότε συγκροτείτο ζήτημα απειλής για το κράτος και το δημοκρατικό πολίτευμα. Κοινώς, εάν ο Πολάκης συκοφάντησε τον Φουρθιώτη έθεσε σε κίνδυνο το κράτος και την δημοκρατία. Εξ ου και εκλήθη να εξεταστεί στο «Τμήμα Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος».
Ως προς το πρώτο σκέλος, εκείνο της κλήσης βουλευτή σε «ανωμοτί κατάθεση» , η κυβέρνηση θεωρεί το θέμα λήξαν μετά την δήλωση του προέδρου της Βουλής Κώστα Τασούλα πως η παραβίαση του Συντάγματος προέκυψε «εκ παραδρομής». Και πως τα περαιτέρω θα τα ερευνήσει αρμοδίως ο Αρειος Πάγος.
Ως προς το δεύτερο, εδώ και τρεις μέρες ουδείς, είτε από την κυβέρνηση, είτε από την Δικαιοσύνη, είτε από την ΕΛΑΣ, έχει μπει στον κόπο να ενημερώσει ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος και η αποστολή του «Τμήματος Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος» που λειτουργεί εντός των δομών της αστυνομίας. Τι κάνει, ποιον, ποιους και από ποιους προστατεύει και τι, στην ευχή, δουλειά έχει η Ασφάλεια Αττικής να αναμειγνύεται στην «προστασία του δημοκρατικού πολιτεύματος».
Παρεμπιπτόντως, επίσης εδώ και τρεις μέρες ουδείς αρμόδιος και πολιτικά υπεύθυνος έχει μπει στον κόπο να απαντήσει για το εάν ισχύουν ή όχι τα όσα αναφέρονται και στην έρευνα της «Εφημερίδας των Συντακτών» για μηχανισμό παρακολουθήσεων της ΕΥΠ που αφορά από ανήλικα προσφυγόπουλα και αντιεμβολιαστές έως δημοσιογράφους και δικηγόρους. Και που συλλέγει όχι μόνον προσωπικά δεδομένα αλλά και στοιχεία για το «ιδεολογικό υπόβαθρο» των πολιτών.
Παρά την καθυστέρηση, η κυβέρνηση προφανώς και θα απαντήσει. Και θα κινηθεί δεόντως. Εκτός εάν, εν έτει 2021, ζούμε στο κράτος του Φουρθιώτη. Και της ΕΥΠ…